Aihe: Mikä "dobro" köyhälle rootssoittajalle?
1 2
weelie
09.02.2005 17:13:18
Olen kokeillut Fenderiä, eikä oikein iskenyt. Joku Dean oli muistaakseni ihan hauska. Ja Johnsoneista (ilmeisesti ne kalliimmat) kuullosti ihan makealta. Kaikkia näitä vain pikaisesti pikannut liikkeessä. Entä Amistar (CZ)? Muita?

Menee helposti kuitenkin ikäänkuin budjetin yli kun saundi alkaa löytymään.

Mitäs näillä eri tyylisillä ja tricone jne on mielestänne eroa?

(Lisäsin otsikkoon tuo "rootssoittajalle" tuohon ettei joku mene ja siirrä kitaraosastolle. :D )
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
duane
09.02.2005 17:50:30
Jos uskaltaa tilata "säkissä", niin ruotsista löytyy www.svarenmusik.just.nu , jossa on Gold Tone -merkillä tehtyjä dobroja Beard:in (boutique) osista kasattuna noin 700€ tienoilla. Itse tilaan tuollaisen squareneckmallin, kunhan rahat antaa myöten... Tsekkaa myös www.goldtone.com (gasvaara!)...
Roudarikin on ihminen.
Veikko
09.02.2005 17:57:51
Mulla on ollu ny kaksi päivää Fenderin FR 50 ja ihan tyytyväinen olen ollu. Tuota pikkasen vielä rukkaan ni loistopeli tulee minun tarkoituksiiini. Huokeahintainen tämä on, joten ei siltä voi odottaa täyslaadukkaan resonaattorin ominaisuuksia.
"There are two kinds of music. Blues, & Zippity Doo Da." Townes Van Zandt
dfloreno
09.02.2005 20:31:36

Olen kokeillut Fenderiä, eikä oikein iskenyt. Joku Dean oli muistaakseni ihan hauska. Ja Johnsoneista (ilmeisesti ne kalliimmat) kuullosti ihan makealta. Kaikkia näitä vain pikaisesti pikannut liikkeessä. Entä Amistar (CZ)? Muita?

Amistaria olen kerran kokeillut ja hyvä oli! Deani on musta ihan kauhee, ainakin ne 'sähkis' dobrot. Johnson on kaiketi ihan allright, kunhan jaksaa vähän säätää.

Menee helposti kuitenkin ikäänkuin budjetin yli kun saundi alkaa löytymään.

Niinhän se meinaa olla vähän kaikessa. Monesti kyllä sitten se pieni(just, joo... tosi 'pieni' :) ylimääräinen invstointi maksaa itsensä takaisin.

Mitäs näillä eri tyylisillä ja tricone jne on mielestänne eroa?

Onhan noissa eroja. Pääasiallisesti niissä on se tallan ero, eli biscuit ja sitten noi spiderit. Paha tosta on periaattessa mitään vertailua sano, tota halpa-dobroo on niin moneen junaan ja soundit vaihtelee sen mukaisesti.

(Lisäsin otsikkoon tuo "rootssoittajalle" tuohon ettei joku mene ja siirrä kitaraosastolle. :D )

Joo, hyvä idis. Tosin täällä tuntuu olevan hyvä konsensus tän aiheen tiimoilta. Ekaa kertaa roots-palstalla? :)
...
dfloreno
09.02.2005 20:34:27

Jos uskaltaa tilata "säkissä", niin ruotsista löytyy www.svarenmusik.just.nu , jossa on Gold Tone -merkillä tehtyjä dobroja Beard:in (boutique) osista kasattuna noin 700€ tienoilla. Itse tilaan tuollaisen squareneckmallin, kunhan rahat antaa myöten... Tsekkaa myös www.goldtone.com (gasvaara!)...

Aika pahan pistit. Tuoko toi Svaren noita maahan? En löytänyt kuin yhden dobron myynnissä; tilaa jos ilmenee tarvetta? Missähän hinnoissa se sitten liikkuu? Se mikä noissa on varmaan hyvää noissa Beardeissa, niin itse resot on varmaan aika kohillaan :). Squarenecki pitäis kyllä munkin saada... :=).
...
Veikko
09.02.2005 20:47:22 (muokattu 09.02.2005 20:52:05)
Noiden halpisdobrojen osto/kautta testailu tapahtuu aina vähän väkistekin mututuntumalla. Noissa yleensä meinaan on aivan surkeat kielet, huonot laadultaan ja turhan ohkaset.
Lisäksi kielet menee yleensä viritystappeihin niin korkealle, että "kielikulma" on olematon.

Täältä löytyy muuten halpisdobroista juttua ja ääninäytteitäkin:
http://www.folkofthewood.com/page671.htm

Edit: fiilasin ja höyläsin
"There are two kinds of music. Blues, & Zippity Doo Da." Townes Van Zandt
rattledad
09.02.2005 20:53:07

Onko kukaan kokeillut Johnsonin square neck -versiota? Soundin puolesta olen tykännyt melkein jokaisesta kokeilemastani Johnsonista, mutta kaulat on aina jotenkin vinksallaan.
" How would broken find the bones?" - Lucinda Williams: World Without Tears
duane
10.02.2005 11:44:16
Onko kukaan kokeillut Johnsonin square neck -versiota? Soundin puolesta olen tykännyt melkein jokaisesta kokeilemastani Johnsonista, mutta kaulat on aina jotenkin vinksallaan.

Eihän sen squareneckin kaulan kanssa oo niin justiinsa, kielet on kuitenki niin korkealla, että se ei voi rätistä ja kouratuntumaa on squareneckistä aika paha ottaa...

Jos squareneck on homman nimi, niin tuosta ovat kans kovasti tykänneet: http://www.musiciansfriend.com/srs7 … chDex/search/detail/base_pid/518041
Roudarikin on ihminen.
duane
10.02.2005 11:50:27
Aika pahan pistit. Tuoko toi Svaren noita maahan? En löytänyt kuin yhden dobron myynnissä; tilaa jos ilmenee tarvetta? Missähän hinnoissa se sitten liikkuu? Se mikä noissa on varmaan hyvää noissa Beardeissa, niin itse resot on varmaan aika kohillaan :). Squarenecki pitäis kyllä munkin saada... :=).

Kyllähän sillä 4 kitaran tiedot siinä oli...mun svenska vaan on aika onneton, oon voinu kyllä käsittää väärinkin... olis kiva jos se ottais niitä GoldTone weissenborneja (lisenssi) kans sinne liikkeeseen, sitten olis jo pakko lähteä käymään paikan päällä...

Onko tietoa mikä squareneck Leftyllä on? Hound Dog? Onkohan ne okei?
Roudarikin on ihminen.
dfloreno
10.02.2005 12:03:49

Onko tietoa mikä squareneck Leftyllä on? Hound Dog? Onkohan ne okei?

Lefty vaan kääntää sen natikan syliin, si sillä oo siihen erikseen kitaraa... :).
...
duane
10.02.2005 12:25:04
Lefty vaan kääntää sen natikan syliin, si sillä oo siihen erikseen kitaraa... :).

Kyllä sillä mun mielestä on kantrihommiin joku squarekin...mulla oli sen kanssa puhettakin siitä, mutta juttu meni maailmanparantamiseen, eikä oikein muistu mieleen :)
Roudarikin on ihminen.
weelie
11.02.2005 13:19:53 (muokattu 11.02.2005 13:27:13)
Tällaiseen kun Continental törmäsin eilen netissä, jonkun ruotsalaisen soittajan sivujen kautta: http://www.ami-gmbh.de/german/marken/continental/continental.html
Tyyristä juu, ku Harley Benton maksaa vain 250€... :P
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
dfloreno
11.02.2005 13:55:40

Kyllä sillä mun mielestä on kantrihommiin joku squarekin...mulla oli sen kanssa puhettakin siitä, mutta juttu meni maailmanparantamiseen, eikä oikein muistu mieleen :)

Aijaa. Yleensä kun on sen nähnyt, niin se vaan soittaa lapslidenä sitä natikkaa. Mutta voihan sillä olla ihan erikseen skeba. Nikku btw. vetelee Johnsonilla. Aika paha :).
...
dfloreno
11.02.2005 13:56:16

Tällaiseen kun Continental törmäsin eilen netissä, jonkun ruotsalaisen soittajan sivujen kautta: http://www.ami-gmbh.de/german/marken/continental/continental.html

Hinta takaa laadun. :). JA kyllähän noi Nationalin omat skebat on kalliitta kanssa.
...
Roberto
11.02.2005 14:00:22

Mulla on Benton.. pienellä laitolla mielestäni ihan kelpo ekaksi peltikitaraksi. Sitäpaitsi ei sitä tohon hintaan halvemmallakaan saa, eiku..
rattledad
11.02.2005 14:18:00 (muokattu 11.02.2005 14:18:39)

Jaa näitäkin saa nykyään muovisena? Ei taida silti olla ihan halpoja:
http://www.beltona.net/southerner.html
" How would broken find the bones?" - Lucinda Williams: World Without Tears
duane
11.02.2005 14:46:57
Aijaa. Yleensä kun on sen nähnyt, niin se vaan soittaa lapslidenä sitä natikkaa. Mutta voihan sillä olla ihan erikseen skeba.

Se on muuten aikas vaikeaa soitella bottlenecksäädetyllä kepillä lapslideä, olen tehnyt sitä aika paljon...isolla putkella vielä menee, mutta steel kolisee nauhoihin tuskaisesti :)

Nikku btw. vetelee Johnsonilla. Aika paha :).

Eikö sillä ollu ainakin aluksi myös fenkku? Jossain mainitsi joku vuosi sitten...
Roudarikin on ihminen.
weelie
11.02.2005 15:30:05
Jaa näitäkin saa nykyään muovisena? Ei taida silti olla ihan halpoja:
http://www.beltona.net/southerner.html

Mielenkiintoinen veto. Mua ainakin noissa metallirunkoisissa hivenen hirvittää se paino.
Roberto
12.02.2005 09:57:42

Täältähän löytyy kaikenlaista.. www.palmguitars.nl

Voin suositella meininkiä varauksetta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)