slopez 11.02.2005 09:43:21 (muokattu 11.02.2005 09:43:47) | |
---|
Millähän konstilla saisin volume ja tonepotikat irti tosta mun stratocasterista? Mietin vaa että jos tässä plekusuojusta esim. joskus vaihtaas erilaiseksi niin ne pitäs saada sitte irti. Ei aivan viitti yrittää repiä. |
Kimmo72 11.02.2005 09:47:24 (muokattu 11.02.2005 09:50:26) | |
---|
Senkun repii vaan. Jos lipsuu ote niin jollakin "ei terävällä" kampeat sieltä välistä. Kyllä se pitäis ihan näin irrota, jollei sitten ole liimattu kiinni, mutta tuskin. E: Tai voihan sitä tietysti ruokaveistäkin käyttää mutta ettei naarmuunnu :) E=mc toiseen: Siis kai tarkoitit niitä nuppeja, eikä varsinaisia potikoita. Niissähän on se mutteri tsydeemi :D Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
ejhfi 11.02.2005 09:51:46 | |
---|
Potikoiden nupit lähtee nätisti nostamalla. Jos tuntuvat olevan kovasti piukassa niin miikkameisselillä voi kevyesti avittaa. Itse potikat taas ovat kiinni muttereilla, jotka tulevat näkyviin kun nupit onpi veks. Sama pätee myös jos potikat alkavat ajan oloon löystymään ja pyörimään tai jos rahisevia potikoita pitää huoltaa. En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
slopez 11.02.2005 10:46:59 | |
---|
Joo justihin tarkotin että nappulat irti. Pitääpi täs kokeella kun pääsee kotia. |
miktol 11.02.2005 11:03:23 | |
---|
Hyvä konsti irrottaa tiukat potikannupit on käyttää esim. ruokalusikkaa. Pidät normaalisti kiinni varresta ja laitat lusikan pään potikan nupin toisen reunan alle. Väännät varovasti vähän ja vaihdat sen jälkeen lusikan toiselle puolelle. Väännät taas vähän ja vaihdat taas lusikan paikkaa. Muutamalla kevyehköllä väännöllä tiukkakin nuppi on irti. Lusikan pyöreä pohja ei tee naarmuja. |
Hannu H. 11.02.2005 11:07:10 | |
---|
Elkää lusikoilla naarmuttako... Langasta teette lenkin (eli sidotte siis päät yhteen). Sitten potikan alle ja pyöritätte päistä sormin tai jotkut tikut väliin tökkäämällä. Sitte vetää ja potikka tulee nätisti ylös ilman että plekusuoja tai mikään muukaan olisi saanut naarmuja tai kolhuja... "May the tone be with you" IHKK #19 |
weelie 11.02.2005 12:04:44 | |
---|
parilla pikkulusikalla minäkin lähtisin yrittämään. Siis kummaltakin puolelta samaan aikaan ettei kanita ja rikkoudu. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
Sukalla. Loput saat keksiä itse. ei tuu kitaraan lohmoja niinkuin kaiken maailman vipuvirityksistä Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen |
MKK 11.02.2005 13:39:49 | |
---|
Hitto, jos se ei lähde sormivoimin vetäisemällä, niin puuttuisiko hieman ruista ranteesta vai...? Eikä tarvitse provosoitua? Perjantai tunnelmin -Mika- Kadonneen soundin jäljillä.... |
LaXu 11.02.2005 13:45:21 | |
---|
Ruokalusikkoja minäkin olen käyttänyt, ei niistä mitään jälkiä jää kunhan pistää useamman kerran taitellun talouspaperin alle. |
Lego 11.02.2005 15:31:52 | |
---|
P = U * I |
...And Justice For All 11.02.2005 15:47:39 | |
---|
Hitto, jos se ei lähde sormivoimin vetäisemällä, niin puuttuisiko hieman ruista ranteesta vai...? No ei ne kaikki nupit niin vaan lähde. Onhan niitäki tiukempia. Kahvi on hyvää, Metallica on paras ja musiikki on ELÄMÄ!! |
Tompsi 11.02.2005 15:55:14 (muokattu 11.02.2005 15:56:31) | |
---|
No ei ne kaikki nupit niin vaan lähde. Onhan niitäki tiukempia. Totta, muutaman kerran on jäänyt sormivoimin tempomalla vain nupinpalasia käteen kun kiukkuinen yksilö itsepäisesti on jököttänyn paikoillaan. Parhaaksi apulaitteeksi olen havainnut nylon-kielen jonka nupin alle pujotettuaan saa useimmiten siististi homman hoidettua. |
Ze Kink 12.02.2005 18:39:18 | |
---|
Plekulla on lähtenyt aiemmin jos ei sormilla. |
jhakwe 14.02.2005 17:33:33 | |
---|
Sen verran tarkka olen kitarakamojeni siisteydestä, että en ihan heti lähtisi lusikalla tai veitsellä tempomaan. Saa helposti ikävää jälkeä aikaan, jos on yhtä tumpelo kuin minä. Sitä vastoin tiukassa olevat potikoiden nupit ovat aina irronneet mukavasti ohuen kankaan avulla. Vaikka vanhan t-paidan palasesta tekee lenkin, jonka pujottaa nupin alle. Sillä kiskomalla ja sormin avittamalla irtoaa kiukkuisempikin nuppi, ellei ole sitten ruuvilla kiinni ;) |
Juzzu 14.02.2005 17:35:33 | |
---|
Sitä vastoin tiukassa olevat potikoiden nupit ovat aina irronneet mukavasti ohuen kankaan avulla. Vaikka vanhan t-paidan palasesta tekee lenkin, jonka pujottaa nupin alle. Sillä kiskomalla ja sormin avittamalla irtoaa kiukkuisempikin nuppi, ellei ole sitten ruuvilla kiinni ;) No hyvä ettei tarvinnu itse kertoa miten se sukka toimii. Mutta plussat tuosta sukkakuvasta kuitenkin ;o) Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen |
carlos 23.07.2005 22:42:27 | |
---|
Sanokaas nytten, tarkoitetaanko tässä niitä volumen ja tonen säätöruuveja? vois heittää nopat kehiin :) Sano negatiivinen asia jokaisesta bändikaveristasi
keskuskeittiö: Kitaristi soittaa aina omiaan toinen kitaristi ei osaa mitää et siinä on hyvä bändi
__ |
Les Fender 23.07.2005 23:18:59 | |
---|
Sanokaas nytten, tarkoitetaanko tässä niitä volumen ja tonen säätöruuveja? vois heittää nopat kehiin :) Joo... ihan sitä muovi/metalli nuppia mikä työnnetään sen potikan "akseliin" Eli voit tehä sellaisen vaikka nopasta. Sellainen noppa ois hieno jossa ois kuutonen joka sivulla...666666.... Kitara tykkää kun sillä soitetaan!! |
carlos 23.07.2005 23:30:02 | |
---|
No sit lähti tilaukseen parit noppanupit. Sano negatiivinen asia jokaisesta bändikaveristasi
keskuskeittiö: Kitaristi soittaa aina omiaan toinen kitaristi ei osaa mitää et siinä on hyvä bändi
__ |
Boogierooster 23.07.2005 23:57:20 | |
---|
samaan threadiin voi varmaan laittaa... eli miten saada lp:stä irti juntturaan jäänyt isompi takapuolen pleksi? ruuvit on jo irti :) Pastilli? |