Aihe: GuitarPro 4.0.8, Win2000, SP4, ei ääntä
1
jäykkis
10.02.2005 22:23:42
Mulla on uusasennus (vanhassa koneessa) Windows 2000:sesta (muistaakseni) SP4:llä, enkä saa ääntä GuitarPro 4.0.8:lla.

Äänikortti sinällään toimii. Kun toistan esim. WinAmpilla tai Transcripellä (eräänlainen looppisofta) MP3 tidostoja niin ääntä tulee ihan mallikkaasti. Samoin GuitarPro antaa käynnistysäänet, mutta ei toista itse kappaletta. Myös windows itse ääntelee ihan normaaliin tapaan.

Sama tilanne esim. tuollaisella Sibeliuksen jollain demo-versiolla. Siinä käynnistyspätkä tulee, mutta sama homma itse nuotitetun kappaleen kanssa.

Maalikkona olettaisin että nyt näyttää että ääntä tulee jos äänilähde on MP3- tai muussa valmiissa ääniformaatissa, mutta kun tarjotaan tilannetta jossa softa tavallaan generoi itse äänen, niin hyytyy.

Mahtaako tämä liityä johonkin MIDI asiaan tai jotain.. Ilmeisesti multa puuttuu joku kalikka jostain välistä, mutta kun ei yhtään osaa lähteä ihmettelemään mikä ja missä.

Osaisikohan joku antaa keltanokalle vinkkiä.
k...
10.02.2005 23:14:32
Äänikortti sinällään toimii. Kun toistan esim. WinAmpilla tai Transcripellä (eräänlainen looppisofta) MP3 tidostoja niin ääntä tulee ihan mallikkaasti.

Se että MP3-tiedostot soivat mallikkaasti ei välttämättä tarkoita että MIDI-tiedostot (= GP3/4 tiedostot) soisivat myös.

Samoin GuitarPro antaa käynnistysäänet, mutta ei toista itse kappaletta. Myös windows itse ääntelee ihan normaaliin tapaan.

Laitoin Windowsin mixeristä midi-äänet pois ja Guitar Pro soitti minullakin kyseisen käynnistyskappaleen. Voisi olettaa kyseisen kappaleen olevan midi-formaatissa mutta näin ei nähtävästi (tai pikemminkin kuultavasti) ole koska tällöin sen ei pitäisi kuulua. Mitä ilmeisimmin sulla on midi-äänet Windowsista joko täysin pois päältä tai volume-namiska niin alhaalla ettei mitään kuulu (joka on käytännössä sama asia).

Korjaat homman joko näin:
Etit Windowsin kellon vierestä sen ikonin mistä volumea säädetään. Kaksoisklikkaat sitä. Katot että MIDI Synthin mute kohdassa EI OLE RUKSIA ja että volumea riittää samanverran mitä Wave namiskassa.

Tai sitten näin:
Start -> Settings -> Control Panel -> Sounds and Multimedia -> Audio -> Sound Playbackista painat Volume nappia. Katot että MIDI Synthin mute kohdassa EI OLE RUKSIA ja että volumea riittää samanverran mitä Wave namiskassa.
k...
11.02.2005 16:04:27
Joo, ei ollut ihan näin helppo homma. Ääntä on tarjolla joka osiossa - myös tuo Synth, vaikka onkin eri nimellä mun koneella, mutta ei pihahdakaan.

Ok.. Sitte seuraavaks kannattaa kattoa nää asiat:

Avaat Windowsin Control Panelin kautta sen saman Sounds and Multimedia asetusikkunan. Toka välilehti eli Audio. Sitte katot mitä sulla on MIDI Music Playbackkina. Voit koittaa vaihtaa sitä semmoseks minkä uskosit toimivan. Sitku oot jonkin niistä valinnu mitä sieltä voi valita ni meet Guitar Pron Options -> MIDI Setup säädöistä valitsee siihen ekaan Deviceen saman minkä valitsit Windowsin MIDI Playbackkiin. Sit koitat pistää jonkin .GP3/4 filen pyörii. Jos ei vieläkään mitään ni muutat taas Guitar Pro:sta ja Windowsista sitä MIDI-laitetta ja käyt vaikka kaikki läpi mitä mahollista.

Jos tuokaan ei auta niin sitte kannattaa harkita ajurien vaihtoa tms.
jäykkis
11.02.2005 21:19:24
Options -> MIDI Setup säädöistä valitsee siihen ekaan Deviceen saman minkä valitsit Windowsin MIDI Playbackkiin. Sit koitat pistää jonkin .GP3/4 filen pyörii.

Jukra, tämähän se oli. Mulla on koneessä näköjään parit kappaleet näitä ajureita ja ne oli tietenkin ristiin. Molemmissa, sekä Sibeliuksessa että GuitarProssa. Pistin oikein ja heti lähti pelittään.

On se hyvä että on näitä jotka osaa neuvoa ja vaivautuu tekemäänkin sen.

Kiitos avusta!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)