Aihe: Stella : Nimikivi
1
Demostudio
08.02.2005 18:40:00
Bändin nimi: Stella
Kappaleen nimi: Nimikivi

URL: http://www.stellankoti.net/audio/nimikivi.mp3 (Mp3)

Nyt olisi tarjolla Stellan uusien biisien demoja Stellan kotisivuilla. Kuunnelkaa, kommentoikaa & haukkukaa!

Lisää:
www.stellankoti.net/imu.htm
Fortune
11.02.2005 12:31:55 (muokattu 12.02.2005 16:39:28)
Kyllähän tämä edelleen Stellalta kuulostaa.

Kertsi on todella radiokelpoinen, mutta itselleni näiden uusien biisien sanat eivät toimi yhtään. Jotenkin liikaa väkinäisen omaperäisiä kielikuvia, ihan kuin pitäisi vain saada melodianpätkät ja rytmit täyteen. Välillä tulee sellainen olo, että sanoilla ei haluta sanoa mitään vaan ne toimivat foneettisessa tehtävässä. Oikeankuuloisia tavuja ja sanoja.

Ja vaikka nimikivi onkin ihan oikeasti se hautakiven yläosa, niin minusta se ei tässä toimi. Liian erikoinen sana, minusta.

Itse olisin käyttänyt ehkä muotoa "On mun nimi kiveen kirjattu". Mutta suomen kieli on herkkä paikka, kun se on äidinkieli, helposti särähtää korvaan. Makuasia.

Biisi on sen sijaan pirun hyvä sovituksellisesti ja musiikillisesti.

Tosin viimeisen puolen minuutin hidastus on mielestäni turha. Jää hyvästä menobiisistä sellainen lässähtänyt olo. Itse lopettaisin tämän kuin seinään, kun meno on kovimmillaan siinä kolmen ja puolen minuutin kohdalla.

EDIT: Se kertsi soi päässä, ei mene pois. Ruojat!
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Kuuntele Demoa!
Herra Rapu
14.02.2005 10:40:27

Tykkään, edelleen.
Paino ei ole mikään ongelma.
† FAT = MOTION †
Primus Donut
14.02.2005 15:23:59

Jumpelis. Meleko valamista kauraa tämä. Ei huono ollenkaan. Hitto.
...Asialliset on nuo kotisivutkin...
Minulla ei ole mielipiteitä - minä OLEN mielipide. - Archibald Cruet
kassper
15.02.2005 14:02:32

Tykkäsin.

Kuulin joskus Sinä vain-biisin, enkä oikein jaksanu innostua silloin laulajan äänestä, mutta tässä biisissä tuo ääni ei ole niin 'pistävä', kun menee tuo kertsi sen verran matalalta. Biisi on muutenkin hyvä noin soundillisesti ja kokonaisuutena.

Mukavaa rockpop-kamista. Tarttuva kertsi. En vaihda kanavaa, jos radiosta tulee ;p
Basson soittaminen kuin kitaraa on helppoa. Basson soittaminen bassona onkin sitten ihan eri juttu. -KaamOs
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt