Aihe: Lars Ulrich?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1017 18 19 20 21
Stratton
10.02.2005 20:08:58
Katsoinpa tuossa ensi kertaa Metallicaa livenä tätä topicia selailtuani, ja kiinnitin huomiota Larsiin. Täytyy sanoo että kyllähän tuo korvaan ottaa. Fillit sopivat huonosti joihinkin kohtiin ja time heitteli miten sattuu. Lisäksi se hakkas haikkaa auki rauhallisissakin kohdissa joka teki hallaa biisille (Fade to Black). Lisäksi lopun tuplabasariosuudessa Lars sekoili aika lahjakkaasti. Pätkä oli todennäkösesti 80-luvulta (jätkillä pitkät letit ja muutenki näytti vaatetus vanhalta).
Ei lisättävää.
markkuliini
10.02.2005 21:54:07

Hyvä tekniikka ei ole kikkelinvenytystä. Ei kuitenkaan tarvitse osata paradiddleä tyynyyn miljoona bpm:ää taulussa saadakseen peruskompin pysymään kasassa, hohoh. Kyllä Larssi hoitaa hommansa ihan mukiinmenevästi MoPilla ja Justicella(cut&pastea on tosin varmaan käytetty ja paljon), mutta livenä taitaa soitto edelleenkin olla sellaista kauheaa hosumista.

En ota muuten kantaa, mutta ei ole mikään salaisuus että että Justice-levy on koottu todellä pinistä palasista.
mr_b
11.02.2005 00:11:34

"Lars Ulrich - mies paikallaan, ei täällä"

- ehdoitus viralliseksi Rummut-palstan sloganiksi
We have ways of making you think.
Tama (Royal Star)
11.02.2005 14:59:23
larssilla menee esitys soiton edelle

mutta toisaalta, kummalla he myyvät paremmin: lars istuu selkä suorana, ja naama pareuslukemilla kuunnellen klikkiä ja keskittyen soittoon. VAI: lars eläytyy musiikkiin ja on yleisön mukana. itse tykkään larssin tyylistä.
mikä ihmeen zildjian.....?
tthei
11.02.2005 15:28:40

mutta toisaalta, kummalla he myyvät paremmin: lars istuu selkä suorana, ja naama pareuslukemilla kuunnellen klikkiä ja keskittyen soittoon. VAI: lars eläytyy musiikkiin ja on yleisön mukana. itse tykkään larssin tyylistä.

Tuohon kyllä joku kohta kommentoi että vaikka showmeiningillä vetääkin niin pitäisi silti oikein soittaa. No se on kyllä totta ettei saa ihan överiksi vetää vaikka showmeiningillä vetäisikin.

MUTTA, kuka oikeasti kuuntelee sitä että onko time täysin tarkka ja meneekö täysin oikein, kun menee keikalle jotain Metallican kaltaista bändiä kuuntelemaan livenä. Kunhan fiiliksen saa ylläpidettyä, se on keikoilla tärkeintä, eikä se absoluuttinen oikein soittaminen. Jos aikoo johonkin Metallican keikalle mennä Larssin timeä kyttäämään niin saa kyllä mun puolesta jäädä ennemmin menemättä, ei mitään järkeä. Ehkä jollain progebändeillä tämä on keikoillakin tarkoitus että soitetaan absoluuttisen oikein, ja luultavasti kitaristi alkaa itkemään kesken keikan jos soittaa yhden nuotin väärin. Mutta progebändit ovatkin aivan omalukunsa ;D Älkäähän nyt tästä viimeisestä kommentista vetäkö hernettä nenukkiinne ;)
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist -------------------------- www.innervision-fin.tk
ddrum54
11.02.2005 16:27:57
MUTTA, kuka oikeasti kuuntelee sitä että onko time täysin tarkka ja meneekö täysin oikein, kun menee keikalle jotain Metallican kaltaista bändiä kuuntelemaan livenä. Kunhan fiiliksen saa ylläpidettyä, se on keikoilla tärkeintä, eikä se absoluuttinen oikein soittaminen.

Hyvin sanottu. Mun mielestä pätee muihinkin bändeihin. Ei konsertteihin kannata mennä kuuntelemaan rumpalin mokia. Kokonaismeininki on se mikä jyrää. Timenkyylääjät voi jäädä kotiin kuuntelemaan metronomia.
2`n 4
hgr
11.02.2005 16:29:33
Ei sitä taimia tarvitse mitenkään erikseen "kytätä". Mielestäni show-meininki on ihan hyvä homma, mutta sillä ei koskaan voi puolustella taidottomuuttaan. Sitäpaitsi luulisi kenen tahansa ongelmitta osaavan näyttää kieltä ja irvistellä samalla kun soittaa peruskomppia. Luulenkin että Larsin ongelma on ihan muualla kuin showssa.
Tama (Royal Star)
11.02.2005 17:15:10
Hyvin sanottu. Mun mielestä pätee muihinkin bändeihin. Ei konsertteihin kannata mennä kuuntelemaan rumpalin mokia. Kokonaismeininki on se mikä jyrää. Timenkyylääjät voi jäädä kotiin kuuntelemaan metronomia.

aivan. itse kun olin metallican keikalla (ja aivan selvinpäinkin!), niin fiilis oli niin mahtava, etten muista pahemmin koko keikkaa:D . kyllä se fiilis ratkaisee. jazz konserttia kun katsotaa, siellä tuskin hypitään ja heilutetaan päätä, tunnelma on aivan erillainen kuin hevi konserteissa. siellä rumpalin/ minkä tahansa instrumentin virheet kuuluvat enemmän. jatsissa jyrää tekniikka, hevissä tunnelma;)
mikä ihmeen zildjian.....?
Hevi!
13.02.2005 15:01:37

Noniimutkato, kahdella jalalla sit neljän. Ois übertilu.

Dance OF Deathillä on Face In The Sandissä tuplabasari..
Up The Irons
rbt
13.02.2005 18:23:54
Dance OF Deathillä on Face In The Sandissä tuplabasari..
- vai oisko tuplapedaali...huonosti se pappa kuitenkin sitä polkee...vanha koira ei opi uusia temppuja totesi mäkiaivo itsekin...
fifehole
13.02.2005 18:43:50

Ei sitä taimia tarvitse mitenkään erikseen "kytätä". Mielestäni show-meininki on ihan hyvä homma, mutta sillä ei koskaan voi puolustella taidottomuuttaan. Sitäpaitsi luulisi kenen tahansa ongelmitta osaavan näyttää kieltä ja irvistellä samalla kun soittaa peruskomppia. Luulenkin että Larsin ongelma on ihan muualla kuin showssa.

Mikä V**tun ongelma??? Jokainen soittaa just niin hyvin kuin osaa! Turha täällä on ruikuttaa Larsin soitosta niin kuin se itse olis täällä itseään kehumassa. Ihme touhuu.....
Head for an eye
hgr
13.02.2005 19:38:32
Mikä V**tun ongelma???

No se että se ei osaa soittaa.

Jokainen soittaa just niin hyvin kuin osaa! Turha täällä on ruikuttaa Larsin soitosta niin kuin se itse olis täällä itseään kehumassa. Ihme touhuu.....

No älä nyt vedä hernettä nenään. Ei tarvitse ruveta itkemään aina jos joku vähänkin kommentoi Larsin soittotaitoa. Ei se ole mikään henkilökohtainen loukkaus, tai ainakaan siksi tarkoitettu.
Juhani
13.02.2005 23:30:44

Hmmm.. Siis olen lähinnä huvittuneena lukenut tätä vääntöä. Itse en ole soittanut kuin kaksi vuotta yhdessä bändissä rumpuja. Enkä siis todellakaan ole mikään asiantuntija rumpujen soiton suhteen. Kaikki tekevät virheitä kuitenkin. Ei sellaista ihmistä ole olemassakaan, joka ei niitä tekisi.

Mun mielestä Lars Ulrich on yhtä kuin Metallican säveltäjä. Tarkoitan tällä sitä, että hän on osa kokonaisuutta rumpusovituksillaan. Bändinsä kanssa yhdessä kiertäneenä ja vuosien raskaan sekä hedelmällisen työn tehneenä.

Mielestäni se on tärkeintä, että rumpali tukee sävellyksiä ja on oleellinen osa bändiä. Lars on tottakai oleellinen osa Metallicaa. Ja kaikki vaikuttaa kaikkeen. Voidaan jeesustella myös siitä, että olisko koko Metallicaa ilman Lars:ia jne.

Pakko sanoa kuitenkin rehellisesti, että äijää arvostan. Ja jos tulisi vastaan niin tarjoasin kaljan ja mielelläni keskustelisin tovin.

Eri ihmisillä on eri arvomaailmat. Toisille merkitsee tekniikka, toisille tunne. Mulle merkitsee tunne, eikä tekniikka ole koskaan kiinnostanut enemää kuin mikä tahansa väline itsessään ja sen käyttö. Vaan sisältö.

Ja niinkuin aina kaikessa: helpommin sanottu kuin tehty.

Vetäkää itse paremmin perässä. Ja mielellään kymmenien tuhansien ihmisten edessä helvetinmoisen paineen alla.
hgr
13.02.2005 23:44:56
Eri ihmisillä on eri arvomaailmat. Toisille merkitsee tekniikka, toisille tunne. Mulle merkitsee tunne, eikä tekniikka ole koskaan kiinnostanut enemää kuin mikä tahansa väline itsessään ja sen käyttö. Vaan sisältö.

Ja niinkuin aina kaikessa: helpommin sanottu kuin tehty.

Vetäkää itse paremmin perässä. Ja mielellään kymmenien tuhansien ihmisten edessä helvetinmoisen paineen alla.

Viestistäsi saa sellaisen käsityksen että tekniikka sulkee pois tunteen, ja toisinpäin. Ei se niin mene. Tekniikka on se asia jolla se tunne muutetaan ääneksi, ja ellei se ole kunnossa soitto on rajoittunutta. Kyllä minun tavoitteeni ainakin on soittaa sitä mitä haluan, eikä sitä mitä osaan.

Larsin sävellys/sovitus/muita ansioita en ole missään välissä kiistänytkään. Kyllä minäkin kuuntelen bändejä joissa on huonoja soittajia, mutta en varta vasten ylistä heidän taitojaan internetin keskustelufoorumeilla. Pelkällä virtuositeetillä ei tee mitään, eikä myöskään pelkällä "tunteella". Kokonaisuus ratkaisee.
Juhani
14.02.2005 00:07:45

Viestistäsi saa sellaisen käsityksen että tekniikka sulkee pois tunteen, ja toisinpäin. Ei se niin mene. Tekniikka on se asia jolla se tunne muutetaan ääneksi, ja ellei se ole kunnossa soitto on rajoittunutta. Kyllä minun tavoitteeni ainakin on soittaa sitä mitä haluan, eikä sitä mitä osaan.

Larsin sävellys/sovitus/muita ansioita en ole missään välissä kiistänytkään. Kyllä minäkin kuuntelen bändejä joissa on huonoja soittajia, mutta en varta vasten ylistä heidän taitojaan internetin keskustelufoorumeilla. Pelkällä virtuositeetillä ei tee mitään, eikä myöskään pelkällä "tunteella". Kokonaisuus ratkaisee.

Olet täysin oikeassa.

Ja onnea vielä siihen, että saat tekniikan haltuun niinkuin haluat. :)
-lefa-
14.02.2005 13:51:25
Soittaa se ihan ok:sti metallicaa mut ihan innostuksesta se vaan soittaa.

Ei osais soittaa mitään muuta ku metallicaa toisin kuten rumpujumala VINNIE COLAIUTA
DIRRRRRTY!!!!!
-lefa-
14.02.2005 13:53:31

Tuohon kyllä joku kohta kommentoi että vaikka showmeiningillä vetääkin niin pitäisi silti oikein soittaa. No se on kyllä totta ettei saa ihan överiksi vetää vaikka showmeiningillä vetäisikin.

MUTTA, kuka oikeasti kuuntelee sitä että onko time täysin tarkka ja meneekö täysin oikein, kun menee keikalle jotain Metallican kaltaista bändiä kuuntelemaan livenä. Kunhan fiiliksen saa ylläpidettyä, se on keikoilla tärkeintä, eikä se absoluuttinen oikein soittaminen. Jos aikoo johonkin Metallican keikalle mennä Larssin timeä kyttäämään niin saa kyllä mun puolesta jäädä ennemmin menemättä, ei mitään järkeä. Ehkä jollain progebändeillä tämä on keikoillakin tarkoitus että soitetaan absoluuttisen oikein, ja luultavasti kitaristi alkaa itkemään kesken keikan jos soittaa yhden nuotin väärin. Mutta progebändit ovatkin aivan omalukunsa ;D Älkäähän nyt tästä viimeisestä kommentista vetäkö hernettä nenukkiinne ;)

MITAAH!?!?!?! METALLI MUSIIKISTA EI PIDÄ TEHDÄ KAUPALLISTA JOTEN LARS ISTU NYT PERKULE SIINÄ PENKISSÄ
DIRRRRRTY!!!!!
Maardi
14.02.2005 20:58:38
MITAAH!?!?!?! METALLI MUSIIKISTA EI PIDÄ TEHDÄ KAUPALLISTA JOTEN LARS ISTU NYT PERKULE SIINÄ PENKISSÄ

Sarkasmia vai trollausta? Ja ei kai se Larsin heiluminen ja show siitä musiikista sen kaupallisempaa tee, ennemminkin keikasta viihdyttävämmän..? Näin minä asian ainakin näkisin.
Patrik_88
11.03.2005 14:01:45
Ehkä maailman huonoin tunnettu rumpali, se on yksinkertaisesti vain niin paska

Kai hahto, heikki malmberg, mike portnoy, nicholas barker, Derek roddy, siinä on rumpaleita joita kannattaa kuunnella
Näinhän se menee
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)