Aihe: Olkapäähän koputtelijat kesken soiton?
1 2 3 4 5 6
KoskPaavo
10.02.2005 08:09:37
Mä oon aina sanonut kommunikaatiohaluisille , jotka kesken biisin haluaa jutella että "oota vähän". Ne joko odottaa tai unohtaa koko jutun ennen biisin loppumista.
Soittaja selviää aina.
Sertzo S
10.02.2005 08:25:56
Useista kommenteista päätellen liksaan olisi lisättävä vaarillisentyönlisä. Onko tuo örvellys, kaatuilu ja vittuilu nykyisin yleistynyt, kun siitä niin paljon kommentteja tulee?
Minä kun en kentällä enää ole, joten en voi tietää.
Riksteri
10.02.2005 08:31:13
Totta mitä jami sanoo, pitää pystyä ottamaan maksava asiakas huomioon. Tosin tässä pitää vetää kuitenkin jokin raja, joka minusta on selkeä (komppaan Mikkey:tä); musiikki ensin, muu sen jälkeen.

Mielestäni maksaville asiakkaille olisi paljon parempi, jos ne synttärionnittelut ja kappaletoiveet jätettäisiin kokonaan noteeraamatta, vaikka pyyntö esitettäisiin ns. sopivaan aikaan ja sivistyneesti. Useimmiten tanssipaikoilla on satoja ihmisiä ja aina on jollain synttärit. Useimmat ihmiset ovat tulleet tanssimaan ja kuuntelemaan musiikkia, eivät synttäreitä lauleskelemaan.

Kappeletoiveet ovat toinen epäkohta. Minä ainakin kuuntelen mielelläni kappaletta, joka on treenattu, toimii ja sopii harkitusti muuhun ohjelmistoon. Edes tanssilajia en ole koskaan käynyt pyytämässä, vaikka monella orkesterilla on turhan yksipuolinen ohjelmisto. Tanssi- ja musiikkilajeja on niin monta, että aivan ymmärrettävistä syistä kaikkea ei ole järkevä esittää. On hyvä, että orkestereilla on oma linjansa ja tyylinsä, vaikka se tarkoittaisi jonkun tanssilajin soittamatta jättämistä.

Nämä toiveiden esittäjät käyttäytyvät mielestäni hyvin itsekkäästi, vaikka he olisivat ystävänsä, siippansa tms. asialla.
Mama always said life was like a box of chocolates, never know what you're gonna get.
manjaana
10.02.2005 08:41:37
Mielestäni maksaville asiakkaille olisi paljon parempi, jos ne synttärionnittelut ja kappaletoiveet jätettäisiin kokonaan noteeraamatta, vaikka pyyntö esitettäisiin ns. sopivaan aikaan ja sivistyneesti. Useimmiten tanssipaikoilla on satoja ihmisiä ja aina on jollain synttärit. Useimmat ihmiset ovat tulleet tanssimaan ja kuuntelemaan musiikkia, eivät synttäreitä lauleskelemaan.

Kappeletoiveet ovat toinen epäkohta. Minä ainakin kuuntelen mielelläni kappaletta, joka on treenattu, toimii ja sopii harkitusti muuhun ohjelmistoon. Edes tanssilajia en ole koskaan käynyt pyytämässä, vaikka monella orkesterilla on turhan yksipuolinen ohjelmisto. Tanssi- ja musiikkilajeja on niin monta, että aivan ymmärrettävistä syistä kaikkea ei ole järkevä esittää. On hyvä, että orkestereilla on oma linjansa ja tyylinsä, vaikka se tarkoittaisi jonkun tanssilajin soittamatta jättämistä.

Nämä toiveiden esittäjät käyttäytyvät mielestäni hyvin itsekkäästi, vaikka he olisivat ystävänsä, siippansa tms. asialla.

Enpä olisi itse osanut tuota paremmin sanoa..
"neljäkymppisil ei oo enää mitään elämää" -teinien gallupista poimittua...
pekkajau
10.02.2005 09:05:47
Useista kommenteista päätellen liksaan olisi lisättävä vaarillisentyönlisä. Onko tuo örvellys, kaatuilu ja vittuilu nykyisin yleistynyt, kun siitä niin paljon kommentteja tulee?
Minä kun en kentällä enää ole, joten en voi tietää.

Ehkä örvellys ei ole lisääntynyt mutta ainakin itse olen semmoisen huomion tehnyt että enää kun ei ole monissa tasokkaissa tanssipaikoissa (kuppaisissa pubeissa) esiintymiskorokkeita niin sitä joutuu soittamaan ja kamppailemaan elintilasta siellä "tanssijoiden" jaloissa ikäänkuin samassa kehässä. Siinä sitä sitten törmaillään örveltäjien kanssa.
Sertzo S
10.02.2005 09:16:45
Ehkä örvellys ei ole lisääntynyt mutta ainakin itse olen semmoisen huomion tehnyt että enää kun ei ole monissa tasokkaissa tanssipaikoissa (kuppaisissa pubeissa) esiintymiskorokkeita niin sitä joutuu soittamaan ja kamppailemaan elintilasta siellä "tanssijoiden" jaloissa ikäänkuin samassa kehässä. Siinä sitä sitten törmaillään örveltäjien kanssa.

Pahnanpohjilla ryömimisiksi on soittajien toimi mennyt. Ymmärrän. Karaoketoimissani sen jo huomasin, jonka myöskin lopetin, ennen järkeni lopullista sekoamista.
baron
10.02.2005 09:19:38

Kappeletoiveet ovat toinen epäkohta

Aloittaessani kuvittelin, että hyvä bändi pystyy toteuttamaan kaikki toiveet ja mulla oli kassikaupalle piisien nuotteja mukanani, mutta osoittautui
- mahdotonta pitää kaikkia mukana, mitä pyydetään
- prima vista tai huonosti treenattu kappale ei ilahduta ketään muuta kuin pyytäjää, jos häntäkään
Children of Baron: Magic in Keyboards. Älkää ajatelko vaaleanpunaisia elefantteja, niitä ei ole olemassa!
Pula-Aho
10.02.2005 09:38:02
Useimmat ihmiset ovat tulleet tanssimaan ja kuuntelemaan musiikkia,

Tämä on tärkeä kommentti. Asiakaspalvelun kanssa saapi olla tarkkana. Hyvää asiakaspalvelua ei ole se, että palvelee yhtä tai muutamaa tyyppiä (niitä äänekkäimpiä) ja samalla valtaosa porukasta kärsii. Helpostihan tuohon sortuu.

Tämä pätee noihin olkapäähän koputtelioihinkin. Itse en biisin kesken reagoi muuten kuin nyökyttelemällä (vaikeaa se tietty olisikin korvamonitoroinninkin takia). Hymyilen toki kauniisti, ainaskin, jos kyseessä on siistimmän puoleinen misukka.

Biisien välilläkään ei kyllä pitäisi ruveta liian kauaa jorisemaan, jos samaan aikaan parketilla odottaa suuri joukko tanssinhaluisia odottamassa uuden biisin käynnistymistä. Valtaosahan noista koputtelijoista on tosin "soittakaa jenkkaa" tapauksia, joista selviää nopeasti ystävällisellä "tulee kyllä vähän myöhemmin" vastauksella.

Kyllä asiakasta kuunnella pitää, mutta soittajan tarttee myös arvioida, koska asiakas on siinä kunnossa tai mielentilassa että sen kuuntelusta on pelkkää harmia muulle yleisölle.
Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen.
Sertzo S
10.02.2005 09:59:00
Tämä on tärkeä kommentti. Asiakaspalvelun kanssa saapi olla Kyllä asiakasta kuunnella pitää, mutta soittajan tarttee myös arvioida, koska asiakas on siinä kunnossa tai mielentilassa että sen kuuntelusta on pelkkää harmia muulle yleisölle.

Siinähän se on kiteytettynä.
Riksteri
10.02.2005 09:59:01
Aloittaessani kuvittelin, että hyvä bändi pystyy toteuttamaan kaikki toiveet ja mulla oli kassikaupalle piisien nuotteja mukanani, mutta osoittautui
- mahdotonta pitää kaikkia mukana, mitä pyydetään
- prima vista tai huonosti treenattu kappale ei ilahduta ketään muuta kuin pyytäjää, jos häntäkään

Jos tulevaisuudessa olisi mahdollista soittaa väliaikamusiikkina mikä tahansa jossain levytetty kappale, vaikkapa netistä imuroimalla, olisi yksittäisen levymusiikkikappaleen pyytäminenkin mielestäni arveluttavaa. Useimmat pyynnöt tulevat kuitenkin kappaleista, joita on saanut kyllästymiseen asti kuunnella ja tanssia ennemminkin.

Hyvää asiakaspalvelua on mielestäni se, että osaa tahdikkaasti ottaa kaikki hiljaisetkin asiakkaat huomioon ja asettaa asiat oikeaan arvojärjestykseen. Kuunteleminen ja pyynnön noteeraaminen tulevaisuuden kehityssuunnitelmia varten antaa vaikutelman siitä, että asiakasta kuunnellaan. Palautelaatikko vaan narikkaan ....
Mama always said life was like a box of chocolates, never know what you're gonna get.
KoskPaavo
10.02.2005 11:44:25
Minulla on tuttava joka on näitä karaokelevyjä soitellut monta vuotta näissä kansankuppiloissa.Sanoi että viinan ns. "halpenemisen" jälkeen joskus on tuntunut jopa vaaralliselta kun porukka on tullut niin agressiiviseksi, eikä kyse ole kuin karaokelauluvuorosta.
Soittaja selviää aina.
baron
10.02.2005 11:51:12

Minulla on tuttava joka on näitä karaokelevyjä soitellut monta vuotta näissä kansankuppiloissa.Sanoi että viinan ns. "halpenemisen" jälkeen joskus on tuntunut jopa vaaralliselta kun porukka on tullut niin agressiiviseksi, eikä kyse ole kuin karaokelauluvuorosta.

Sehän on maailman tärkein asia, että kukaan muu paitsi itse pääse etuilemaan lauluvuoroissa.
Children of Baron: Magic in Keyboards. Älkää ajatelko vaaleanpunaisia elefantteja, niitä ei ole olemassa!
half
10.02.2005 15:04:21
Riippu vähän siitä miten tuo sana "soitto" määritellään, mutta jos haluaa tehdä sen niin ettei musiikki kärsi niin eiköhän sen koputtelijan poistaminen kuulu basistille.
Se voisi olla taiteellinen elämys sekä visuaalisesti että musikaalisesti.

Jep. Kun basso hiljenee se on kuin vedettäis munat giljotiinilla vex.
Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on.
uruttaja
10.02.2005 17:06:49
Oon joskus laivalla tempassu jotain hurriturakaista turpaan tässä tilanteessa, hirveä tunnustaa mutta totta se on. Se aikansa siinä räpläs mua ja mun urkuja ja kun se yritti vielä pari-kolme kertaa kouria persettä ja vetästä oman soolonsa, niin kajautin turpaan. No Hookkani valittamaan baarimikoillle, jotka näki kuvion, niin uskokaa tai älkää, mulle tarjottiin tauolla oluet ja Hookani lähti putkaan.

Jos on sopivan kokoinen seteli ojennettuna kohti orkesteria ja pyyntö esitetään, niin riippuen setelin koosta, biisi lähtee yllättävänkin äkkiä liikkeelle. Joku 500 eurosella vaikka kesken edellisen biisin. PItää suhteuttaa kysyntä ja tarjonta tässäkin. Siis yleensä jyrkkä ei pyynnöille.
Lapis
10.02.2005 18:45:08
Oon joskus laivalla tempassu jotain hurriturakaista turpaan tässä tilanteessa, hirveä tunnustaa mutta totta se on. Se aikansa siinä räpläs mua ja mun urkuja ja kun se yritti vielä pari-kolme kertaa kouria persettä ja vetästä oman soolonsa, niin kajautin turpaan. No Hookkani valittamaan baarimikoillle, jotka näki kuvion, niin uskokaa tai älkää, mulle tarjottiin tauolla oluet ja Hookani lähti putkaan.

Loistavasti toimittu! :) HYVÄ!
jeppeq
10.02.2005 18:52:37
mutta jos haluaa tehdä sen niin ettei musiikki kärsi niin eiköhän sen koputtelijan poistaminen kuulu basistille.

Pakko tähän huomauttaa, että bändin kun bändin soitto perustuu kuitenkin siihen komppiin ( basso & rummut ) + muut, joten ennemmin se "Muut" osasto poistamaan..

Pyytäjiä on aina ja tulee aina olemaan, samoin on muita epäkohtia. Musta noi jammun jutut ( jami ) 37v "tuolla" on kuitenkin realiteettia, ja käyttäkseni vanhaa sanontaa: joka itsensä ylentää..

taidepläjäykset konsertteihin tai kehäkolmosen kriittisille kuulijoille ja "elämänmyönteinen asenne" muuhun soitantaan. Hjuumori autta, kuten pekkajau:n kommenteista huomaa.LÄhe pekka tuuraan ?

Mustakin ois varmaan tullu ammamuusikko, muttei yläasteen opinto-ohjaaja ei tienny mitään sibeliusakatemioista saatikka kaustisen musiikkilukioista, että itekseen ( plus konservatorion pianot ja laulut ) suurella antaumuksella on menty nyt 26 v. Musiikinopettajakin kovasti hämmästeli aikanaan ku ei ollu musiikkitunneilla nuottitelinettä; sanoin sille, että on tuolla paikallisessa baarissa ( 12 keikkaa/kk, pe,la,su, 8. luokka ). Ma-aamuna kovin väsytti..

Mullon nuha, ja suruun otin joululahjakonjamiinia, siksi vireystaso..
Rokkiahan minäkin olisin halunnu soittaa...
Tankoprinssi
10.02.2005 20:42:35

Mullon nuha, ja suruun otin joululahjakonjamiinia, siksi vireystaso..

Niin mullakin. Kohta viikon ollut kova flunssa. Mutta kohta lähtee...
Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras
Tankoprinssi
10.02.2005 20:44:11

Joku vuosi sitten tuli keikalla lavan viereen notkumaan mies, joka juuri ja juuri pysyi pystyssä. Bändin äijien kanssa katseltiin, että pian tulee äänekästä kommenttia soitosta. Kaikkien yllätykseksi mies ei sanonutkaan mitään, vaan kaivoi taskustaan ruttuisen paperin, johon oli kirjoitettu sotkuisella käsialalla: soittakaa I well sty!)

Oliko itse Remu?
Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras
uruttaja
11.02.2005 11:36:09
Eipä tulisi mieleenkään häritä muusikkoa kesken työnsä, mutta kävipä kerran töissä näinkin: Bändi soitti viimeisiä hitaita, mä siivosin kiireellä pöytiä, kun valomerkki oli just räpsähtänyt. Bändin basisti tuli lavalta muutaman metrin päähän aidan viereen, kesken kappaleen, ja vinkkasi, että ois asiaa. Mä aattelin, että mitähän nyt on hätänä, ja kun kumarruin lähemmäksi, niin pussasipa tyyppi keskelle suuta. Ja meni takaisin lavalle. Ja soitti koko ajan huomattavan hyvin.

Niin vaan se olikin basisti.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)