Aihe: Pop Co. : Hän elää (Rock)
1
Timo JM
13.02.2005 01:33:00 (muokattu 15.02.2005 21:44:32)

Alkuperäinen linkki ei enää toimi. Biisi pärähtää soimaan tältä sivulta:

www.mikseri.net/popco
...siis mun mielestä.
Dr.Groove
13.02.2005 11:40:08 (muokattu 13.02.2005 12:22:46)

Vauhdikas ja hyvin soitettu raita, jossa soundit on paikallaan ja soitto sujuu.

Pidän alun vahvasta bassarin sisääntulosta, mutta alun kitaran särösoundi tulee hieman liikaa päälle. Käyttäisin joko hieman pienempää säröä tai EQuttaisin tuota "lower mid higs" ;-) aluetta hieman alas. Säröt tuntuvat hieman liian suurilta myös tietyissä fraasien loppukohdissa (esim 1:32). Riffikitaran pieni epävireisyys kuuluu mm. kohdassa 3:00.

Skitan riffit ja soundi muuten toimii biisissä hyvin, mutta kuvio on ehkä liian samankaltainen. Esim. tahdin neljä lopussa oleva perinteinen pudotus (d-c-b-a-g) toistuu usein ja sitä voisi varioida; samoin tuon neljän tahdin pituisen alkufraasin komppiin voisi toisella kertaa rakentaa suuremman variaation -- joko dynamiikalla, riffittämällä tai soittamalla soinnun hieman eri alueelta. Siis pieni "intensiteetin" nousu A-osan aikana olisi hyvä.

Kitarasoolo on ihan OK, mutta ei ole sisällöltään ihan muun biisin tasoinen.

Laulaja hoitaa hommansa taas hienosti ja stemmat soivat hyvin ja on sopivasti miksattu juuri kuuluviin. Lopussa laulaja varioi kuvioita myös hieman, mikä on hyvä juttu, koska ne on kuultu jo aiemmin -- suosittelisin itse asiassa sitä hieman aikaisemmin ja hieman enemmän, koska melodia on melko suoraviivainen ja vaihtelu voisi tuoda enemmän eloa melodiaan.
Tosin kohdassa 3:07 "Heeeii" vasemmalta tuleva stemma laulaa jotain muuta sävelläjia, ei välttämättä länsimaista ;-)

Kaikki edellinen siis IMHO, kokonaisuus on erinomainen, taas.

EDIT: kuuntelin arvostelun jälkeen biisin vielä pari kertaa ja huomasin yhden snafun. Luulin alunperin että soolon alussa biisin tempo muuttuu, mutta en kuitenkaan havainnut varsinaista tempomuutosta. Jotakin pientä häikkää siinä kuitenkin on ja luulen että se johtuu siitä että, että rumpalin ja basistin 8-osat eivät osu ihan kohdalleen kahden ekan tahdin aikana. I think.
Miten kitaristin saa soittamaan hitaammin? Anna hänelle biisin nuotit ;-)
Timo JM
15.02.2005 21:37:59

Eikö kasarimeininki pure vai johtuuko siitä, että ollaan niitä jotka teki tätä kamaa jo silloin ;-)

"Tohtorin" syväluotaavat analyysit on sentään aina yhtä mukavaa luettavaa.

Vauhdikas ja hyvin soitettu raita, jossa soundit on paikallaan ja soitto sujuu.

Kiitos! Sedät jaksaa heilua :-)

Tahdin neljä lopussa oleva perinteinen pudotus (d-c-b-a-g) toistuu usein ja sitä voisi varioida...

Öh? Eihän se tule kuin kaksi kertaa ekassa säkeistössä ja myöhemmin samoissa raoissa on jo muuta.

Kitarasoolo on ihan OK, mutta ei ole sisällöltään ihan muun biisin tasoinen.

Heh, ai se oli soolo? Mulla oli kyllä mielessä pikemminkin sellainen välisoitto.

Kommentit on huomioitu ja biisiin on tehty sinne tänne pieniä parannuksia - enimmäkseen miksaus/masterointi osastoon. Niin, ja biisi ei siis soi enää alkuperäisestä linkistä vaan täältä:

http://www.mikseri.net/popco
...siis mun mielestä.
Dr.Groove
15.02.2005 23:26:44

Öh? Eihän se tule kuin kaksi kertaa ekassa säkeistössä ja myöhemmin samoissa raoissa on jo muuta.

Niinpäs onkin. Kuuntelin biisin ilmeisesti liian monta kertaa ;-)
Otan sanani takaisin.
Miten kitaristin saa soittamaan hitaammin? Anna hänelle biisin nuotit ;-)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt