Aihe: Alesis Fusion
1 2
teroyk
07.02.2005 17:29:42
Uhuh. Hinta onkin vielä alhaisempi kuin kuvittelin. Jos 88-koskettimisen version saa alle 2000€ niin huhhuh...

whoaa...No nyt on ainakín varmaa, että seuraava syntikkani
on Alesis eri asia onko se Andromeda vai Fusion...taitaa se olla Andromeda...ja ajan kanssa molemmat.
Leikari
09.02.2005 21:27:39
whoaa...No nyt on ainakín varmaa, että seuraava syntikkani
on Alesis eri asia onko se Andromeda vai Fusion...taitaa se olla Andromeda...ja ajan kanssa molemmat.

Jokunen viikko sitten ehdin pikaisesti tsekata Andromedaa Helsingin Musiikissa. Jäi myönteinen kuva - toki varsin pintapuolisesta kokeilusta kuitenkin. Tiedä sitten, että onko "liian hyvä" so. kuullostaako virtuaalianalogilta ;-)
Jabbe
09.02.2005 21:45:47
Tiedä sitten, että onko "liian hyvä" so. kuullostaako virtuaalianalogilta ;-)

Mä sanoisin että kuulostaa. Tai siis, aivan helkutin hyvältä VA:lta mut sellanen paskanen vintageräkäisyys, multa, tuntuu puuttuvan jotenkin. Tietty todella pikatesti mullakin mut tällanen kuva jäi.
teroyk
11.02.2005 15:42:18
Mä sanoisin että kuulostaa. Tai siis, aivan helkutin hyvältä VA:lta

Siihen VA:lta kuulostamiseen voi olla toinenkin syy: Oliko digiefektit päällä ?
JPQ
11.02.2005 22:47:59

teroyk: minäkin olen melko varma että seuraava on Alesis joko fusion
tai ion tai micron.:)
teroyk
12.02.2005 13:47:19
teroyk: minäkin olen melko varma että seuraava on Alesis joko fusion tai ion tai micron.:)

Varo noiden ion:in tai micronin, kohdalla voi alkaa tuntua, että olisiko sittenkin pitänyt se Andromeda. Toki noi on parhaasta päästä VA:ta ja micronin roudattavuus on kyllä kovajuttu.
zepeteus
12.02.2005 15:05:22
Jokunen viikko sitten ehdin pikaisesti tsekata Andromedaa Helsingin Musiikissa. Jäi myönteinen kuva - toki varsin pintapuolisesta kokeilusta kuitenkin. Tiedä sitten, että onko "liian hyvä" so. kuullostaako virtuaalianalogilta ;-)

Tai vaikka toisinpäin, analogivirtuaalilta ;)

Kovin on hyvä peli mielestäni. Puhtoinen kuitenkin ennemmin kuin "multainen" ja "räkäinen". Efektit pois päältä ja ruuvaamaan niin kuulostaa enemmän analogilta VA:n siisteydellä, kuin VA:lta analogin lämmöllä. Potkua ja aggressiivisuutta löytyy kyllä, pehmeämpiä sävyjä voi joutua kaivamaan enemmän.

Pikatestityksessä tehdasasetukset eivät anna mielestäni parasta mahdollista kuvaa. Alesiksen kotisivuilla on erinomainen tarjoilu Papenin, Rauschin, Huettnerin jne. soundipankkeja, joista saisi koottua killeridemosetin. Harva näitä taitaa ihan preset-vermeiksi ostaa, mutta liikkeissä tahtoo kuitenkin olla rajallinen aika käydä jotain kunnolla läpi.

LFO voisi olla nopeampikin, mutta vaippakäyrät ovat puolestaan nopeita. Monipuolisempi arpeggiaattori olisi asiaa, ja vaikka joku kolmas filtterimallikin...mutta nykyiselläänkin riittää väännettävää loppuiäksi. Kontrollerit ovat erinomaiset, eritoten ribbonilla on kiva pelata...käsiä pitäisi olla pari lisää. Potikat ovat herkkiä, jopa kuulokepiuhan kosketus saa toisinaan näyttöruudun siirtymään ao. säädön näyttöön. Oikeiden arvojen näyttö on kuitenkin parempi kuin 0-127 tyylinen ja säätöresoluutio menee jopa naurettavuuksiin saakka.

Kerran annoin ryskytellä sekkari päällä samaa luuppia toista vuorokautta yhtäsoittoa, oli jo melkoisen pelottavan kuuloista tavaraa lopussa. Soundi elää, kaunista ;)
Leikari
12.02.2005 15:37:29
Kerran annoin ryskytellä sekkari päällä samaa luuppia toista vuorokautta yhtäsoittoa, oli jo melkoisen pelottavan kuuloista tavaraa lopussa. Soundi elää, kaunista ;)

... oikeata meinikiä!! + hyvää mainosta andromedalle
JPQ
12.02.2005 19:17:46

Teroyk: Andromeda olisi muuten ok mutta mun tuloilla ei sellaista osteta vaikka tekisi mieli kun Fusionkin vaatii monen kuukauden säästön jos sen hankin.
JurviZ
13.02.2005 02:00:28
Teroyk: Andromeda olisi muuten ok mutta mun tuloilla ei sellaista osteta vaikka tekisi mieli kun Fusionkin vaatii monen kuukauden säästön jos sen hankin.

+1

Hinnalla on valittevasti väliä, mikä on paska juttu. :(
teroyk
14.02.2005 15:18:28

No mun pitää myydä toisesta päästä tavaraa pois...Ostakaa multa se K2000:n ja Quadrasynth ja vissiin mä myyn ton JD-800:nkin, että mä saan ton Andromedan :)
mack the knife
14.02.2005 17:39:32
No mun pitää myydä toisesta päästä tavaraa pois...Ostakaa multa se K2000:n ja Quadrasynth ja vissiin mä myyn ton JD-800:nkin, että mä saan ton Andromedan :)

Mä en saanu K 2000 VP:tä millään kaupaksi. Vaihdossa piti antaa puoli-ilmaiseksi. Kyllä ottaa päähän kun kaikki on aina muutaman vuoden päästä AIVAN paskoja ja arvottomia. Kun olis isot tilat niin en ikinä antais mitään pois uutta hankkiessa.
-Mistä otteesta tää menee?
mr.muzak
14.02.2005 19:19:13
Mä en saanu K 2000 VP:tä millään kaupaksi. Vaihdossa piti antaa puoli-ilmaiseksi. Kyllä ottaa päähän kun kaikki on aina muutaman vuoden päästä AIVAN paskoja ja arvottomia. Kun olis isot tilat niin en ikinä antais mitään pois uutta hankkiessa.

Mikäs oli muuten "puoli-ilmainen?" Joskus oon 800e:llä kaupannut omaani, kukaan ei halua. Noh, hyvä yleiskone, ainahan tuolle käyttöä löytyy.
mack the knife
14.02.2005 19:56:08
Mikäs oli muuten "puoli-ilmainen?" Joskus oon 800e:llä kaupannut omaani, kukaan ei halua. Noh, hyvä yleiskone, ainahan tuolle käyttöä löytyy.

Ei menny mullakaan 800:lla. Viiteensataan annoin, kun oli pakko. Vieläkin v...ttaa. Ei tullu kysymyksen kysymystä kun hinta oli enemmän.
-Mistä otteesta tää menee?
mr.muzak
15.02.2005 00:28:03
Ei menny mullakaan 800:lla. Viiteensataan annoin, kun oli pakko. Vieläkin v...ttaa. Ei tullu kysymyksen kysymystä kun hinta oli enemmän.

Ihmiset eivät vaan ymmärrä hyvän päälle, tyhmiä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)