Aihe: Rumba top500
1 2 3 4
Jkob
09.02.2005 23:04:00
Manipuloidaan vähän tilannetta ja järjestäydytään (kaikki m.netin 30 000 :) jäsentä), ja äänestetään jotain tosi huonoa.

Eikös Janos Valmunen sopisi tähän kuin sukka nenään?
Bror-Erik - ranskalaista kuivaa valkoviiniä. Vuosikerta 1955 - klassikko jo ennen sadonkorjuuta
Feggy
18.02.2005 17:00:18

Tämä äänestys loppuu ensi maanantaina, joten hopi hopi!

www.rumba.fi/500
Less is more.
Deathrace King
18.02.2005 20:35:52

Veikkaan että joku pistaa linkin metallipalstalle sekä Imperiumiin ja Metallica voittaa äänestyksen ylivoimaisesti. Beatles pääsee top10:n, mutta niin pääsee myös Iron Maiden ja Black Sabbath. (Yksikään edellämainitusta ei ole minun kymmenikössäni).

Hähää, kiitos vaan vinkistä ;) Ja tottahan toki Metallican ja Iron Maidenin pitää kympin sakkiin sijoittua.
Haetaan (soolo)kitaristia thrash metal bändiin (Lpr).
aikavaikea
10.03.2005 15:11:29 (muokattu 10.03.2005 15:12:41)
Hähää, kiitos vaan vinkistä ;) Ja tottahan toki Metallican ja Iron Maidenin pitää kympin sakkiin sijoittua.

No niin, heh:

Rumban lukijoiden kaikkien aikojen top 10:

1. CMX

2. The Beatles

3. Metallica

4. Led Zeppelin

5. Iron Maiden

6. Black Sabbath

7. Nirvana

8. Pink Floyd

9. Radiohead

10. Guns N'Roses

EDIT: Lähde: http://www.nyt.fi/musiikki/artikkeli/1101978788059
I'm tired of the old shit, let the new shit begin -E-
Kapane
10.03.2005 15:26:46

1. CMX

No ei hyvää päivää.
Archetype H.D
In Goth We Trust! The 666 Club #555
Antero
10.03.2005 15:41:12 (muokattu 10.03.2005 15:42:55)
CMX 1.
Kotiteollisuus 12.

Turha on enää rumban lukijoiden itkeä radiomafian aikoinaan järjestämästä paras rockbiisi kisasta.
Folcce
10.03.2005 16:04:27
1. CMX

Ei saatana!
Ja rollarit ei mahtunu kympin sakkiin. Kuuppa hajoo heti!
Homoilu - Se on miesten hommaa!
Feggy
10.03.2005 16:25:53

Hm...ehkä ei olisi pitänyt vuotaa tietoa tähän foorumiin.
Less is more.
ozz3
10.03.2005 17:54:49
No mitä vitun valittamista? Tuohan vaan kertoo mistä musiikista äänestäneet ovat tykänneet....
What do You think of the house and the silvery moon? Päivittäin vaihtuva video: Täällä
Iso D
10.03.2005 19:03:05
Ehkäpä erään artistin kotisivuilla ollut linkki kyseiseen äänestykseen on voinut ehkä hiukan muuttaa tulosta...Mutta toisaalta Rumban lukijoiden keskuudessa Cmx on aina ollut suosittu. Olisiko voittanut Rumban vuoden kotimainen bändi sarjan reippaat kymmenen kertaa peräkkäin.
Vedestä nousee kasvi!
Necromuru
10.03.2005 21:11:14

Jaa että CMX ekana. No kansa sanokoon mitä kansa sanoo, Mutta minusta pop-musiikissa ei ole The Beatlsien jälkeen ollut mitään yhtä suurta.
Lalli oli suomen ensimmäisiä hevimiehiä.
Henko
11.03.2005 11:44:53

Onneks kohta loppuu mun Rumban vuoden tilaus. Ei siinä mulle oikeen mitn ollu (Sue on parempi). Ja kai se jotain kertoo Rumban lukijoistakin että CMX on kaikista paras. Ihmeellinen on elämä.
"Kyllä stratocaster on kitaroiden les paul".
aivokuolio
11.03.2005 11:59:41
Musta tuntuu että tuo lopputulos saattais jopa jossain määrin CMX:n jäseniä itseäänkin hävettää, varsinkin kun tää sinänsä merkityksetön äänestys on mainittu nyt Iltalehdessäkin.
mustan huoneen testi.
Tempura
11.03.2005 12:06:09
Ei että tuollaisilla äänestyksillä olisi ollut koskaan mitän helvetin vakavaa arvoa, mutta nyt kieltämättä vielä vähemmän.
Marlowe
11.03.2005 12:47:19
Olin aika yllättynyt tuosta tuloksesta; jotenkin olin ajatellut, että lehden lukijoiden linja olisi ollut astetta "elitistisempi" (ehkä vähän huono sana, mutta tietänette mitä tarkoitan) kuin yleisesti ottaen näissä äänestyksissä, mutta ihan samalla tavalla ne ironmaidenit ja metallicat keikkuivat kärjen tuntumassa.

Missähän määrin erilaisilla fanifoorumeilla on ollut linkkejä äänestykseen? Ei varmaan kauheasti, jos miettii että Antti Tuisku sai vain kolme ääntä.

Hauskojahan tällaiset äänestykset ovat, ei siinä mitään, eikä niistä sovi vetää hernettä nenään. Ei edes siitä, että Indica sijoittui Carole Kingin yläpuolelle...
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
kivi
11.03.2005 12:52:37
Ruah hah hah hah hah haa! Mutaa naamaan! Nyt naurattaa!

Rumba on sitten Rami Kuusisen poismenon ottanut itsensä aika ajoin noin niinku sata kertaa liian vakavasti (kuten musiikkilehdistö yleensäkin, Juho Juntusen piirroksia lukuunottamatta). Toivottavasti tää riemastuttava sabotaasi auttaa omistajaporrasta ja toimitusta palauttamaan jalkansa maan pinnalle, ja ehkä kaiken sinänsä tottakai loistavan, mutta niin niin koordinoidun nykyrockin keskellä muistamaan, mitä rock joskus tarkoitti.

Kukapa tietää, kun niin rumbalaisia kuin CMX:läisiäkin lakkaa nolottamasta ja hävettämästä joskus puolen vuoden päästä, on ehkä saatu aikaan muutos parempaan.

Enpä ollut arvannut, että tää foorumi vois olla tällainen pommi terroristin kädessä. Hyvä juttu. tosin veikkaan kyllä, että Rumban äänestystä on masinoitu muualtakin, ja ettei tää surkuhupaisa tulos ole kuitenkaan täältä lähtöisin (eli ei säkkiä ja tuhkaa, Feggy).

Heh heh heh...
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Risto Mustalisä
11.03.2005 12:58:59
Olin aika yllättynyt tuosta tuloksesta; jotenkin olin ajatellut, että lehden lukijoiden linja olisi ollut astetta "elitistisempi" (ehkä vähän huono sana, mutta tietänette mitä tarkoitan) kuin yleisesti ottaen näissä äänestyksissä, mutta ihan samalla tavalla ne ironmaidenit ja metallicat keikkuivat kärjen tuntumassa.

Odotin itse samaa.Rumbahan on aina ollut jossain määrin "elitistisempi" kuin esim.Soundi ja suhtatunut vaikkapa heviin hieman ylimielisesti.
Born to be wild - paitsi kotona
kivi
11.03.2005 13:03:29 (muokattu 11.03.2005 13:12:25)
Odotin itse samaa.Rumbahan on aina ollut jossain määrin "elitistisempi" kuin esim.Soundi ja suhtatunut vaikkapa heviin hieman ylimielisesti.

Sehän tässä äänestyksessä hauskaa onkin, että ilmeisesti ulkopuolinen voima on jyrännyt Rumban lukijat pois listalta, so. on aivan selvää, ettei Rumban lukijoiden mielipide vaikuta tuossa tuloksessa mitenkään.

Ja ei, mä en sabotoinut tuota, kuten ei kukaan kai luulekaan. Mulla oli ihan objektiivisesti listalla Robert Johnsonia ja Beatlesia ja sillä tavalla... kuka nyt mielestäni nykyaikaisen populaarimusiikin kehitykseen on vaikuttanut.

No, ei kai pitäisi nauraa. Mutta mä olen aina vihannut koko sydämestäni näitä teennäisiä listauksia, ja vuoden lopussa kun rocklehdissä työskenteleviltä kysytään omia listoja, jätän aina tyhjän - niin nykyisessä lehdessäni kuin aikoinaan tuossa ajankohtaislehdessä (jossa sain kovat nuhteet kun joka numeron "omaan listaan" listasin milloin mikrofoneja, milloin efektipolkimia - alkuunsa loppui multa listojen teko).

Mielestäni listat kuvaavat vain erittäin lyhyellä skaalalla sellaisten ihmisten makua, jotka viitsivät vastata kysymyksiin. Eli kyseessä on valmiiksi pienen ryhmän murto-osan otanta, jonka perusteella sitten arvioidaan.

Kuinkahan paljon Suomen Gallupin ja vastaavien otantaan oikeasti vaikuttaa se, että on meitä, jotka vastaamme kysyttäessä haluaisimmeko osallistua tutkimukseen: "Emme." Epäilen ihan oikeasti, että niillä jotka suostuvat vastaamaan, on muutakin yhteistä, mikä sitten vääristää tilastoja.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
willie
11.03.2005 13:19:08
kivi :

Sehän tässä äänestyksessä hauskaa onkin, että ilmeisesti ulkopuolinen voima on jyrännyt Rumban lukijat pois listalta, so. on aivan selvää, ettei Rumban lukijoiden mielipide vaikuta tuossa tuloksessa mitenkään.

Just näin ! Noloa, noloa..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)