Aihe: Pop & Jazz konservatorio
1 2 3 4 5
...And Justice For All
09.02.2005 14:35:16
Terve. Olen nyt seiskaluokalla (vasta), mutta olen ajatellut ylä-asteen jälkeen hakevani kyseiseen paikkaan opiskelemaan. Olen lukenut aiheesta m.netissä ja olen käynyt paikan kotisivuilla myös. Mutta olen silti epävarma :)
Olisiko täällä joku joka olisi opiskellut/opiskelisi tuolla noin?
Haluaisin lisätietoa (runsaasti :) asiasta..
ehkäpä on liian aikaista miettiä jatko-opintoja, mutta..(yritän silti miettiä ;)
apuja?
Kahvi on hyvää, Metallica on paras ja musiikki on ELÄMÄ!!
stratocaster
09.02.2005 16:27:58
Terve. Olen nyt seiskaluokalla (vasta), mutta olen ajatellut ylä-asteen jälkeen hakevani kyseiseen paikkaan opiskelemaan. Olen lukenut aiheesta m.netissä ja olen käynyt paikan kotisivuilla myös. Mutta olen silti epävarma :)
Olisiko täällä joku joka olisi opiskellut/opiskelisi tuolla noin?
Haluaisin lisätietoa (runsaasti :) asiasta..
ehkäpä on liian aikaista miettiä jatko-opintoja, mutta..(yritän silti miettiä ;)
apuja?

Eikö ois hyvä mennä eka musiikkilukioon ja sitte vasta ammattikorkeaan? Ite oon ajatellu näin tehä. Ensi oulun madetojan musiikkilukioon ja sitte jyväskylään pop jazzihin.
R.I.P. Dimebag Darrel (1966-2004)
Phobophile
09.02.2005 16:31:16
Suosittelen että alat kuuntelemaan vähän muutakin kuin Metallicaa ja Hurriganesia. Pitää nimittäin aika laaja maku olla jos meinaat sisälle päästä.
mustoo valloo
hörhö
09.02.2005 16:33:33

Eikö ois hyvä mennä eka musiikkilukioon ja sitte vasta ammattikorkeaan? Ite oon ajatellu näin tehä. Ensi oulun madetojan musiikkilukioon ja sitte jyväskylään pop jazzihin.

Onhan siinä se suoraan yläasteelta toiselle asteelle vaihtoehto tai musiikkilukiosta toiselle asteelle, jos valmiudet eivät tunnu vielä amkkiin olevan.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara Volume Pedal, myy mulle halpa av-etunen
Music Man
09.02.2005 18:10:58
Hoida ehdottomasti lukio ennen mitään muita juttuja.
Antaa paremat valmiudet pärjätä elämässä ja jatko-opinnoissa. Sitä paitsi lukiossa on nättejä tyttöjä! =)
Phobophile
09.02.2005 18:15:52
Antaa paremat valmiudet pärjätä elämässä

Miten lukion käyminen voi parantaa elämänkulkua?
mustoo valloo
jerry_field
09.02.2005 18:33:14
Miten lukion käyminen voi parantaa elämänkulkua?

mun elämää ei kyllä paranna....kasvattaa vitutusta vaan!
...amis onki ihan eri juttu ku valmistuu suoraan ammattiin..
pitää olla fjongaa et on stÜld håjttiii!
eppe
09.02.2005 18:39:27
Itse saatan hakea ammatillisille puolelle konservatorioon lukion jälkeen, nyt peruspuolella.
Lukio kannattaa käydä siinä mielessä, että on sitten valmiudet lähtä jatko-opintoihin helpommin ku esim. jos käy vaan konsan ammatillisen puolen. (eihän niitä töitä saa aina)
tokihan "amiksessa" voi tehdä kaksoistutkinnon ja valmistua myös ylioppilaaksi siis (konservatorion ammatillisellaki puolella muistaakseni onnistuu)
Phobophile
09.02.2005 18:43:34
mun elämää ei kyllä paranna....kasvattaa vitutusta vaan!

Tätäpä meinasinkin. Kun se ei tosiaankaan sovi kaikille.
mustoo valloo
Heikki L.
09.02.2005 18:48:29

Suosittelen että alat kuuntelemaan vähän muutakin kuin Metallicaa ja Hurriganesia. Pitää nimittäin aika laaja maku olla jos meinaat sisälle päästä.

Yläasteella saa vielä kuunnella pelkkää Metallicaa. Ja Guns 'N' Roses:ia. ;)

Sitten peruskoulun jälkeen mieluusti musiikkipainotteiseen lukioon soittamaan mahdollisimman paljon erilaista musaa ja sieltä sitten toiselle asteelle tai ammattikorkeakouluun. Ja ahkera ja määrätietoinen treenaaminen kannattaa aloittaa heti. Ei ole sen vaikeempaa.
Shack!
Bassfuke
09.02.2005 19:58:37 (muokattu 09.02.2005 19:59:47)

Tottakait pitää enemmän kuin kaksi bändiä olla! Mutta itse Jimin Fireä soittamalla sisälle pääsin, niin eipä se onneksi enää vaadi mitään megatapettijatsin soittamistakaan...ja ne on ny jo tajunnu ja oikein kokouksissakin todenneet että heidän on pakko ottaa vakavasti myös rock puoli (aina hevikepittäjistä lähtien), jos aikoo päästä siitä vanhasta leimasta eroon. Ja onhan nimessäkin jo pop, eikä vain jazz.
"Lick my lovepump"
skebajaba
09.02.2005 20:02:33
ite kanssa ajattelin tonne hakea, en vain tiedä että perusopetukseen vaiko ammatilliseen, tosin epäilen että ammatilliseen pääsisin edes kun en osaa teoriaa paskan vertaakaan.
-kakka hakkaa kaasaria!!!-
jazzmies
09.02.2005 21:13:31
Helsingin yliopiston sivulta http://www.helsinki.fi/opintoasiain … n_kehittamisyksikko/kelpoisuus.html "Asetuksen saman pykälän mukaan opiskelijaksi ovat kelpoisia myös henkilöt, jotka ovat suorittaneet jonkin seuraavista tutkinnoista: ammattikorkeakoulututkinnon, ammatillisen korkea-asteen tutkinnon, ammatillisen opistoasteen tutkinnon tai _vähintään kolmivuotisen ammatillisen tutkinnon_".

Joten lukiotutkinnolla ei yhtään sen enempää kuin toisen asteen ammatillisella tutkinnolla. Jos haluat soittaa, niin sitä saat tehdä pilvin pimein PJK:ssa. Toinen mahdollisuus on hakeutua musiikkilukioon. Jos aiot musiikin alalle, niin pysy kaukana peruslukioista, koska niissä menee aikaa hukkaan fenotyyppien kanssa, jotka eivät enää ihan triviaalia tietoa ole. Tietty popjazzilla mukana tulee kattaus musiikin yleisiä aineita ja suppeaa lukion oppimäärää vastaavat yleissivistävät opinnot.

Eli itse hyydyin kesken lukio-opintojen, koska ne olivat vain yksinkertaisesti niin keskivertoa ja lamauttavaa. Hain peruskoulupohjaisena II-asteen ammatilliseen koulutukseen. Sen jälkeen opettajakoulutukseen ja nykyisiin opiskelen yliopistossa. Ja ilman lakkia ja lyyraa tietty! Rokrok.

Mika Säily
PJK:n opettaja
Bassfuke
10.02.2005 00:34:07
Helsingin yliopiston sivulta http://www.helsinki.fi/opintoasiain … n_kehittamisyksikko/kelpoisuus.html "Asetuksen saman pykälän mukaan opiskelijaksi ovat kelpoisia myös henkilöt, jotka ovat suorittaneet jonkin seuraavista tutkinnoista: ammattikorkeakoulututkinnon, ammatillisen korkea-asteen tutkinnon, ammatillisen opistoasteen tutkinnon tai _vähintään kolmivuotisen ammatillisen tutkinnon_".

Joten lukiotutkinnolla ei yhtään sen enempää kuin toisen asteen ammatillisella tutkinnolla. Jos haluat soittaa, niin sitä saat tehdä pilvin pimein PJK:ssa. Toinen mahdollisuus on hakeutua musiikkilukioon. Jos aiot musiikin alalle, niin pysy kaukana peruslukioista, koska niissä menee aikaa hukkaan fenotyyppien kanssa, jotka eivät enää ihan triviaalia tietoa ole. Tietty popjazzilla mukana tulee kattaus musiikin yleisiä aineita ja suppeaa lukion oppimäärää vastaavat yleissivistävät opinnot.

Eli itse hyydyin kesken lukio-opintojen, koska ne olivat vain yksinkertaisesti niin keskivertoa ja lamauttavaa. Hain peruskoulupohjaisena II-asteen ammatilliseen koulutukseen. Sen jälkeen opettajakoulutukseen ja nykyisiin opiskelen yliopistossa. Ja ilman lakkia ja lyyraa tietty! Rokrok.

Mika Säily
PJK:n opettaja

Ehhehe!!! Täällähän tapaa oikein tuttujakin, mitäs se Säilyke tännekin tunkee itteänsä, eikö Yes-workshop muka vielä riitä?? Kyllä se lukio oli ihan kivaa aikaa, enkä häpeä yhtään lyyran ja lakin kaapista ottamista aina vappuna, saapa käyskennellä herraskaisesti kapungilla ja katsoa alaspäin tuollaisia lusmuilijoita :P yleissivistys on aina yleissivistystä, Trivial Pursuitissa tulee hyötykäyttöön.
T: Nimim. "Selling England by the Pound", ens vuonna sitä Crimsonia sitte....
"Lick my lovepump"
...And Justice For All
10.02.2005 15:48:41
No, eiköhän niitä uusia bändejä tule lisää vielä pari miljoonaa ennen ens vuottakin.....;)
stratovariusta ja iron maidenia olen alkanut syvällisemmin tutkimaan, toki myös beatles & stones yms...
lukio vois olla kova sana, tietääkö kukaan missä on lempäälästä käsin lähin musa-lukio? (tietämättömät: lempäälä on tampereen vieressä....;)
Onko tampereella??
Kahvi on hyvää, Metallica on paras ja musiikki on ELÄMÄ!!
cnr
10.02.2005 17:28:14
No, eiköhän niitä uusia bändejä tule lisää vielä pari miljoonaa ennen ens vuottakin.....;)
stratovariusta ja iron maidenia olen alkanut syvällisemmin tutkimaan, toki myös beatles & stones yms...
lukio vois olla kova sana, tietääkö kukaan missä on lempäälästä käsin lähin musa-lukio? (tietämättömät: lempäälä on tampereen vieressä....;)
Onko tampereella??

Juu toki niitä muitakin musatyylejäkin kuin hevi on olemassa. Aloittaa vaikka raskaammasta rockista. Incubusta suosittelisin. Lukio voisi tosissaan ola kova sana. Sibelius- lukioon tulee kauempaakin ihmisiä. Sitä kannattaa pitää varavaihtoehtona. Helsingistä kun voisi löytää vaikka jonkun kämpän jo lukioajaksi...
Kaikki mitä et tee on menetettyä
saha
10.02.2005 17:43:15
Lukioon vaan ihan aluksi. Juuri siksi että jos tuo homma ei nappaakkaan, niin on sitten edellytykset päästä muihinkin kouluihin.

Itse olen miettinyt konsaan sinne harrastelijapuolelle tunkemista. En vain oikein tiedä mihin sielläkin hakee. Tuhatta ja sataa erilaista linjaa, vielä vahingossa menee johonkin saksofonipoppooseen.
Nopeus=Tunne
kalamies#2 >-)))>
jerry_field
13.02.2005 11:54:40
Ja vaatimuksissa sanotaan että vaaditaan 3/3 osaamiset niin soitto- kuin teoriapuolellakin. Eli kannattaa alottaa sieltä perusopetuksesta, ottaa siinä ohella teoriatunnit, käydä opintoja ihan rauhassa ja sitten katsot uudestaan.

komppaan!
pitää olla fjongaa et on stÜld håjttiii!
jazzmies
13.02.2005 13:16:11
Juu toki niitä muitakin musatyylejäkin kuin hevi on olemassa. Aloittaa vaikka raskaammasta rockista. Incubusta suosittelisin. Lukio voisi tosissaan ola kova sana. Sibelius- lukioon tulee kauempaakin ihmisiä. Sitä kannattaa pitää varavaihtoehtona. Helsingistä kun voisi löytää vaikka jonkun kämpän jo lukioajaksi...

Mitä täällä oikein kirjoitellaan. Ei päätä eikä häntää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)