Aihe: ENGL powerball?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
this1sux
25.03.2005 18:33:38
mitenkäs kun noita samanlaisia mutta eri valmistajan putkia vaihtaa, pitääkö niitä bias-säätöjä tehdä vai riittääkö kun vaihtaa vain? ja mistä niitä putkia kannattaa yleensä tilata, alkoi kiinnostaa vaihto kun itseä on just tuo mainittu lievä soundin suttuisuus soolosäröllä haitannut. ei vaan ole minkäänlaista kokemusta asiasta joten kaipaisi vähän valaisua jne.
alex
ReBeat
25.03.2005 18:48:02

mitenkäs kun noita samanlaisia mutta eri valmistajan putkia vaihtaa, pitääkö niitä bias-säätöjä tehdä vai riittääkö kun vaihtaa vain? ja mistä niitä putkia kannattaa yleensä tilata

Bias-säätöjä ei ole pakko tehdä, mutta kyllä se kannattaa.

http://www.uraltone.com/
http://www.roccaforteamps.com/tube_amp_faqs.htm
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
mhaarala
26.03.2005 11:28:25
Lueskelin Harmony centralin arvosteluja Powerballista ja siellä jotkut olivat maininneet vahvistimen kanssa sellaisen ilmiön, että yksin soitettuna se kuulostaa hyvältä mutta livetilanteissa bändin kanssa sitä ei saa millään istumaan miksaukseen. Onko teillä kys. vahvarin omistajilla ollut samoja ongelmia powerballin kanssa?
this1sux
26.03.2005 12:29:59
kiitos vastauksista.

aika jännä juttu, itse taas oon ollut vähän sitä mieltä, että juuri bändin kanssa PB erottuu mukavasti ja vieläpä edukseen sieltä melun keskeltä. tai ehkä se on vain kitaristin mielestä edukseen, kun kitara kerrankin kuuluu, kenties kaikki muut sen kokee sitten niin, että 'se ei istu sinne' ja siksi se juuri kuuluu.
alex
Torniojaws
26.03.2005 14:30:26

Lueskelin Harmony centralin arvosteluja Powerballista ja siellä jotkut olivat maininneet vahvistimen kanssa sellaisen ilmiön, että yksin soitettuna se kuulostaa hyvältä mutta livetilanteissa bändin kanssa sitä ei saa millään istumaan miksaukseen. Onko teillä kys. vahvarin omistajilla ollut samoja ongelmia powerballin kanssa?

Toisin kuin valtaosa vahvistimista, Powerball ei sekaannu bändiin äänimössönä, vaan kuuluu erittäin selkeästi isonkin melun takaa. Ehkäpä jotkut eivät vain pidä sitten tuollaisesta hyvin kuuluvuudesta, tai sitten eivät vain ole tottuneet siihen. Ei ole mitään ongelmaa ainakaan meillä ollut.
So sweet the hour, so calm the time, I feel it more than half a crime, When Nature sleeps and stars are mute, To mar the silence ev'n with lute.
LTD
10.04.2005 07:15:40
Powerball tositoimissa http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=17&t=90195&o=0&co=0
Äänitetty kokonaan powerballilla ja Marsun 1960 A kaapilla.
hä?
hjukke
24.05.2005 00:07:00

Mites tuo voimapallo istuu muuhun kuin rankimpaan tavaraan, kun sitä on death ja muihin touhuihin tässä hehkuteltu? Alkaa marsu kyllästyttää tai päättärit loppumaan :)
"Kunnon pauketta persvakoineen." -Errorist
Torniojaws
24.05.2005 00:45:16

Mites tuo voimapallo istuu muuhun kuin rankimpaan tavaraan, kun sitä on death ja muihin touhuihin tässä hehkuteltu? Alkaa marsu kyllästyttää tai päättärit loppumaan :)

Cleanit on lähes Fenderin tasoa ja sopivalla pedaalilla lähtee Crunch-kanavalta kunnon rokki.
So sweet the hour, so calm the time, I feel it more than half a crime, When Nature sleeps and stars are mute, To mar the silence ev'n with lute.
Jucciz
24.05.2005 00:56:55
Cleanit on lähes Fenderin tasoa ja sopivalla pedaalilla lähtee Crunch-kanavalta kunnon rokki.

Kai siihen silti on jokin syy, miksi jengi ostaa Fendereitä ja Marshalleja.
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
McNulty
24.05.2005 00:58:20

ehkäpä se on tietämättömyyttä =)
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Torniojaws
24.05.2005 01:12:19 (muokattu 24.05.2005 01:12:59)

No, se on makuasia, mutta omasta mielestä ei ole oikein mielekästä ennemin ostaa kolme vahvistinta kuin yksi lähes kaikkia kolmea vastaava, josta sitten vielä irtoaa erittäin hyvä "oma juttu"
Jucciz
24.05.2005 01:22:49
No, se on makuasia, mutta omasta mielestä ei ole oikein mielekästä ennemin ostaa kolme vahvistinta kuin yksi lähes kaikkia kolmea vastaava, josta sitten vielä irtoaa erittäin hyvä "oma juttu"

Ehkäpä ENGL ei oikeasti ole Fenderiä tai Marshallia nähnytkään. Sitä en kiistä, etteikö siitä irtoa hyvä oma juttu(tm).
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
Torniojaws
24.05.2005 01:24:39

Kyllä keskivertosoittaja, tai miksei edistyneempikin saa kauan A/B-vertailla Fenderin ja Englin nauhaa, että erottaa ne toisistaan selkeästi.
McNulty
24.05.2005 01:31:02
Kyllä keskivertosoittaja, tai miksei edistyneempikin saa kauan A/B-vertailla Fenderin ja Englin nauhaa, että erottaa ne toisistaan selkeästi.

Se ja sama... toinen haluaa fenkun cleanit, toinen haluaa marsun rokkisäröt, kolmas haluaa vähän kumpaakin ja lisäksi vielä jotain muuta. Elämässä saa ja pitää tehdä valintoja!

Minä olen vähään tyytyväinen... minä saan mielestäni sopivat saundit irti lähes jokaisesta 2x12" trankkucombosta, toiset ehkä eivät. Ostaa ENGL:n vaan niin tietää että saa vähän kaikkea ja reilusti omaa juttua :)
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Jucciz
24.05.2005 01:43:49
Ostaa ENGL:n vaan niin tietää että saa vähän kaikkea ja reilusti omaa juttua :)

Tai Orangen, Traynorin, Uraltonen tai ihan minkä vaan monipuolisen vehkeen. :)

Olen kuunnellut vain joitakin kymmeniä ENGL-pätkiä, joten kai se ovat uskottava että ne on oikeasti monipuolisia laitteita, mutta ihmiset laittavat tarjolle vain yhden kuuloista soundia... poikkeuksena Classic Tube, joka oli hirmu hienosoundinen ENGL. Sitä olen soittanut itsekin.
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
hjukke
24.05.2005 14:50:51

Heheh, täytyy varmaan ruuvailla molempia, Englit ja Orangit kiinnostaisi eniten parhaillaan.
"Kunnon pauketta persvakoineen." -Errorist
Super-Jari
02.08.2005 21:01:51
Kovasti monipuolisempi kuin pikkuveljensä.

Z-5sessa on ilmeisesti kaksi ylimääräistä nappia Powerballiin?
Niskamies
02.08.2005 21:15:03
Olen kuunnellut vain joitakin kymmeniä ENGL-pätkiä, joten kai se ovat uskottava että ne on oikeasti monipuolisia laitteita, mutta ihmiset laittavat tarjolle vain yhden kuuloista soundia... poikkeuksena Classic Tube, joka oli hirmu hienosoundinen ENGL. Sitä olen soittanut itsekin.

Oletkos soittanut itse Screamerillä? Se että ihmiset pistävät vain yhdensorttista saundia ei tarkoita etteikö siitä lähtisi muutakin:)
Virallisesti semi-pro!
broken soul
02.08.2005 23:39:25
en viitsinyt alottaa uutta keskustelua ni kysyn tässä ihan offarina et pystyykö 50w nupilla soittamaan suoraan mikseriin ilman kaappia ? vai antaako se liikaa ääntä sisään? entä 100w? ja kuinka pahasti tässä kärsii soundit?
Can you see that I'm only a broken soul....?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)