Aihe: RME Hammerfall ja ADA8000 onkelma
1
Loopis
07.02.2005 23:27:08
Joo eli tuli tässä sitten ostettua käytettynä DIGI9636 äänikortti ja siihen tilattua ADA8000. Noh, ongelmana on nyt se että olen koko illan yrittäny saada sitä toimimaan ja nyt loppu keinot. Eli asensin ton Hammerfallin niinkun ohjeissa sanottiin ja ajoin ajurit sisään ja koneen mukaan kaikki on ok. Sitten avasin Cubase SX:n avasin niin se ei läpäise ASIO testiä ei sitten alkuunkaan. Olen kaiken maailman konstit koittanu mutta ei. Inputteina se "löytää" vain ADA8000:n SPDIF:n mutta ei noita kahdeksaa muuta inputtia. Sama ulostuloissa se löytää vain sen SPDIF:n.

Onko muilla ollu samaa ongelmaa? Voiko joku auttaa?

Kun ton ADA8000:n kytkee tuohon Hammerfallin ADAT1 väylään niin pitääkö ADA:n takana oleva sync laittaa masteriksi vai salveksi?

Entä onko tuohon Hammerfalliin olemassa joku Control Panel tai vastaava? Mä ajoin vain ton ajurit sinne enkä mitään Control Panelia vastaavaa josta vois noita bit ratejä, buffereita sun muita säädellä.

Nyt olis apu tarpeen. Kiitos :)
kivi
08.02.2005 00:00:26 (muokattu 08.02.2005 00:01:11)
Entä onko tuohon Hammerfalliin olemassa joku Control Panel tai vastaava? Mä ajoin vain ton ajurit sinne enkä mitään Control Panelia vastaavaa josta vois noita bit ratejä, buffereita sun muita säädellä.

http://www.rme-audio.com/english/index.htm

Joo, RME:n kortin asennuksen jälkeen pitäis näyttöön ilmestyä joko kortti-ikoni tai Hammerfall-ikoni, josta aukeaa sellaiset erittäin kätevät ohjausikkunat, joista pääset ohjaamaan korttiasi ja sen joka ikistä toimintoa päälle ja pois.

Eli jatka asentamista kunnes kaikki tarvittava softa on koneella. Kannattaa - RME:llä on myös mainiot mittarit ja työkalut tuolla saatavana.

Pekkä ajurien lataaminen ei tosiaan riitä. Mutta pelko pois - ainakaan mun kokemuksen mukaan RME:t ei sotke konetta, vaikka mikä olisi.

Ainiinjoo, pistä se ADA kiinni ja päälle kun käynnistät koneen.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Loopis
08.02.2005 00:19:49
Katos, Kiveen voi aina luottaa. Kiitos. :)

Pitääpä huomenna jatkaa. Mä kyllä vähän ihmettelinkin kun ei mistään Control Panelia löytyny kun mun mielestä semmosta kyllä tarvi :)

Mitkäs noista RME:n sivuilla olevista osista muuten on semmosia juttuja jotka kannattais ladata ja asentaa? Mulla on se DIGI9636.
kivi
08.02.2005 01:23:10 (muokattu 08.02.2005 01:23:43)
Mitkäs noista RME:n sivuilla olevista osista muuten on semmosia juttuja jotka kannattais ladata ja asentaa? Mulla on se DIGI9636.

Ainakin oikealta ne ajurit, sitten sinne korttisi "omalle sivulle", siellä neuvotaan. Ja tottakai Downloadista kaikkea. En mä muista. Mä taisin itse ladata kaiken, mikä ei ollut suorastaan pultattu kiinni tai selvästi liittynyt ihan johonkin muuhun juttuun
:-)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Loopis
08.02.2005 09:08:29
Mä taisin itse ladata kaiken, mikä ei ollut suorastaan pultattu kiinni tai selvästi liittynyt ihan johonkin muuhun juttuun
:-)

Ok :))
Loopis
08.02.2005 10:56:01
RME:n kortin asennuksen jälkeen pitäis näyttöön ilmestyä joko kortti-ikoni tai Hammerfall-ikoni, josta aukeaa sellaiset erittäin kätevät ohjausikkunat,

Tarkotatko tällä sitä Hammerfall Settings ikkunaa jossa on Clock Mode, Pref Sync Ref, Buffer Size, SPDIF In ja Out sun muut? Ton mä kyllä eilen sain näkyviin kun ajurit asensin. Mutta kumminkin ASIO ei läpäise testiä ja ainoat sisääntulokanvat mitkä Cubase löytää on se SPDIF kanava.

Tietääkö kukaan mihin asentoon toi ADAn takana oleva sync laittaa? Masteriksi 48 tai 41 vai slaveksi?
Daunt
08.02.2005 11:01:22
Tarkotatko tällä sitä Hammerfall Settings ikkunaa jossa on Clock Mode, Pref Sync Ref, Buffer Size, SPDIF In ja Out sun muut? Ton mä kyllä eilen sain näkyviin kun ajurit asensin. Mutta kumminkin ASIO ei läpäise testiä ja ainoat sisääntulokanvat mitkä Cubase löytää on se SPDIF kanava.

Onko Cubasessa varmasti valittuna Hammerfallin ASIO-ajuri?

Tietääkö kukaan mihin asentoon toi ADAn takana oleva sync laittaa? Masteriksi 48 tai 41 vai slaveksi?

Se on sun päätettävissä. Vain toinen voi olla master, kortti tai ADA8000. Näytteenottotaajuus taas riippuu siitä, millä haluat äänittää. Itse laittaisin 44,1 kHz.
Dauntless -Death/Thrash Metal-
Loopis
08.02.2005 11:59:47
Onko Cubasessa varmasti valittuna Hammerfallin ASIO-ajuri?

Tyhmä kysymys varmaan mutta mistä sen saa tarkastettua että onko Hammerfallin ASIO-ajuri käytös? Mulle toi Cubase SX on aika uusi kun hiljattain sen T-kaupasta vasta tilasin. Mutta edellisen kortin (Aardvark Aark 20/20) kanssa ei ollut mitään ongelmia, senkun vaan asensin kortin ja ajoin testit ja kaikki meni läpi ongelmitta. Mutta nyt vasta kun vaihdoin tohon Hammerfalliin ja ADA8000 niin asennuksessa on ongelmia... tai siis mä en saa jakeluun missä on vika siis :) Liian paljon paikkoja missä ruksi voi olla väärässä paikassa. :)
Daunt
09.02.2005 12:03:19
Mikä Cubasen versio?
Dauntless -Death/Thrash Metal-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)