Vilho 08.03.2003 11:17:20 | |
---|
Mistähän ois mahdollisuus löytää transistorit Fuzz Faceen? Riffin lehessä oli sellasia transitorityyppejä, mitäen löytäny Partco:n tai Bebekin sivuilta. Ois kiva rakentaa Fuzz, mutta nyt noi transistorit tuntuu olevan ongelma.. |
blackambulance 08.03.2003 14:22:52 | |
---|
Partco Oy (Helsingissä, Pohjois-Haagassa?) |
kivi 08.03.2003 15:06:49 (muokattu 08.03.2003 15:09:13) | |
---|
Partco Oy (Helsingissä, Pohjois-Haagassa?) Niin, tuoltahan kysyjä juri ei löytänyt:-) Mutta ei hätää, vastaavia ja korvaavia trankkuja voi silti löytyä niin Partcosta kuin vaikkapa Yleiselektroniikasta tai RadioDuosta, eli niitä nimenomaisen alkuperäisiä ja harvinaisia ei tarvi sadalla eurolla korjaajien aarrevarastoista ostaa. Germaniumtrankuissa on aika väljät toleranssit, ja kunhan ei sekoita PNP ja NPN -trankkuja, on voiton puolella:-D Elektroniikkakauppias saattaa tietää korvaavat koodit (pitäis tietää, tai sitten netistä löytynee), ja fuzzfacen kokoaa ihan hyvin AC128:eillakin. |
Osmo Komppi 09.03.2003 00:43:35 (muokattu 09.03.2003 01:05:14) | |
---|
Juuri tuossa lattialla makaa fuzzi, johon BC-108C -trankut hommattiin Partcosta. Eli kyllä niitä siellä on vaikkei listalta löydy kuin BC-108B. Tosin germanium-mallit (AC-128) ovat kovan takana. En ainakaan itse löytänyt H:gin elektroniikkaliikkeistä (Partco, Bebek, Yleiselektroniikka). Ehkäpä jostain musa-alan elektroniikkapuodista sitten (BM Electronics tms.). Mielenkiintoista voisi olla myös kokeilla Partcon katalogista löytyvää piitrankkua nimeltänsä BC-108B. Jos oikein osasin tulkata jotain saksalaista elektroniikkakatalogia, niin ovat niissä vahvistuskertoimet lähempänä germaniumien vhvistuksia kuin C-mallissa. Pehmeämpi särö siis silloin? Tuo oma kitkutin toki toimii. Mutta koska vasta on valmistunut hän ja lopullinen testaus on vielä kesken, en muuta sano, kuin että munakkaan oloinen hurisuttaja on kyseessä. Särön määrä ja laatu riippuu melko paljon kitaran sekä vahvistimen säädöistä, eli täytyy testailla tovi vielä ennen tuomiota. EDIT: kirhvirhjeita |
blackambulance 09.03.2003 18:59:40 | |
---|
Mielenkiintoista. Itse olen aina ostanut germanium-transistorit aina Partcosta, koska niitä ei muualta tahdo saada. AC128 yms. on sieltä yleensä löytynyt. En usko nähneeni asiasta unta? Luulisin? |
kivi 09.03.2003 19:00:47 | |
---|
olen aina ostanut germanium-transistorit aina Partcosta, koska niitä ei muualta tahdo saada. AC128 yms. on sieltä yleensä löytynyt. En usko nähneeni asiasta unta? Luulisin? Et nähnyt unta, koska itsekin olen niitä sieltä ostanut. |
Pahisguy 09.03.2003 21:27:00 | |
---|
Rajentelin joskus jonku fuzzin kokeeksi, hommasin osat amattikoulun lautta, germaniumit kesti oottaa muutaman päivän, mutta löyty helposti. en tiejä mistä sinne tilasivat. Koululla on eräänlainen kauppa, josta voi ostaa osia ja sinne vastaanotetaan myös laitteita huoltoon oppilaille. Sieltä hommaan osani nykyään, eikä oo paljo kalliimpaa mitä nuisa isoisa virmoisa. ...Tätä joutilasta kavahtakaa... |
Siperian Päällikkö 10.03.2003 09:38:17 | |
---|
|
Jos Partco:sta löytyy, hyvä niin. Täytyy vissiin mennä paikan päälle kyselemään... Kattelin noista nettiluetteloista, eikä niistä löytyny... |
Vilho 13.03.2003 18:35:22 | |
---|
Mielenkiintoista. Itse olen aina ostanut germanium-transistorit aina Partcosta, koska niitä ei muualta tahdo saada. AC128 yms. on sieltä yleensä löytynyt. En usko nähneeni asiasta unta? Luulisin? Kyllä sieltä Partco:sta sittenkin löytyi ne transistorit. AC-128:a ei vaan ollu nettiluetteloissa... Sori... |
Mick Yasir 13.03.2003 19:47:01 | |
---|
Itsekkin olen tuon fuzz facen tehnyt, mutta nyt jäi askarruttamaan tuo transistori asia. Onko vanha germanium- ja uudella pii-transistorilla kuultavaa eroa? Jos niin: Johtuuko soundi ero siitä että ne säröytyvät eri tavalla? Jos niitä ei särötetä niin ne kuulostavat samalta? |
charvette 14.03.2003 08:35:16 | |
---|
En ole vertaillut (vielä) mutta tein fuzz facen bebekin osilla - suoraan hyllystä - ja laite kuulostaa todella hyvältä. Fuzz säädin toimii yllättävällä tavalla säätäen säröä surinasaturaatiosta lievästi yliohjattuun toisenlaiseen soundiin. Itsekkin olen tuon fuzz facen tehnyt, mutta nyt jäi askarruttamaan tuo transistori asia. Onko vanha germanium- ja uudella pii-transistorilla kuultavaa eroa? Jos niin: Johtuuko soundi ero siitä että ne säröytyvät eri tavalla? Jos niitä ei särötetä niin ne kuulostavat samalta? |
Siperian Päällikkö 14.03.2003 08:58:42 | |
---|
Onko vanha germanium- ja uudella pii-transistorilla kuultavaa eroa? Kyllä mulla ainakin kuulosti ihan erilaiselta. Germaniumilla semmonen pehmee soundi. |
Osmo Komppi 14.03.2003 15:57:21 | |
---|
Kyllä sieltä Partco:sta sittenkin löytyi ne transistorit. AC-128:a ei vaan ollu nettiluetteloissa... Sori... Hmmm. Mielenkiintoista. Nettisivuilla ei kyllä ollut AC-128:eja. Sitten taas sivuilta ladattavasta PDF-katalogista ne löytyivät. Mutta tilausta ehdessä ei taas sitten germaniumeja kuulemma löytynytkään ja otettiin tilalle BC-108:sit. Ja vaikka katalogista löytyi vain BC-108B meille toimitettiin BC-108C -mallin trankut. Monimutkaista ja mielenkiintoista. Kysynpä nyt vaan, että onko joku ihan fyysisesti saanut käteensä Partcosta AC-128:it viimeisen kuukauden sisällä? Jos näin olisi asia, tulisin pahalle mielelle. Petetty olisi olo silloin :(. |
blackambulance 14.03.2003 17:25:24 (muokattu 14.03.2003 17:25:53) | |
---|
Muutamaan kuukauteen en ole ostanut, ja muistelen että aikoinaankin oli ne transistorit silloin tällöin väliaikaisesti loppu. Yleensä seuraavalla viikolla käydessä oli niitä taas hyllyssä. Niitä tehdään kuulemma enää muutamassa paikassa, joten toimitusongelmat on ihan ymmärrettäviä. Riffin julkaiseman jutun jälkeen on tavaran loppuminen lähes väistämätöntä... |
Vilho 15.03.2003 11:00:36 | |
---|
Monimutkaista ja mielenkiintoista. Kysynpä nyt vaan, että onko joku ihan fyysisesti saanut käteensä Partcosta AC-128:it viimeisen kuukauden sisällä? Jos näin olisi asia, tulisin pahalle mielelle. Petetty olisi olo silloin :(. Kävin 13.3.2003 eli tortaina ostamassa kyseiseen laitteeseen komponentit. AC-128 trankut sain sieltä käteeni. Ja hyvin laite pelaa. Testaus ja kotelointi vielä hieman kesken...
|
Vilho 15.03.2003 11:04:57 | |
---|
Ainut mitä en Partco:sta löytänyt oli 6-napainen jalkakytkin. Tulee kuulemma 2 viikon päästä lisää. Hommasin sen sitten Radioduosta. Maksoin vaan kax kertaa sen hinnan, millä oisin saanu Partco:sta, mut eipähän voi mitään. Partco:ssa n. 7€, Radioduossa n. 12€ |
Zarmo 17.03.2003 09:34:49 | |
---|
Yksi tuttuni tekee minulle tuollaista ja kun hän vei osaluettélon Laatusähköön, myyjä totesi, että "tämähän kuin suoraan jostain historian kirjasta". Laittoivat kuitenkin tilaukseen, eli kai niitä jostain saa. Sadan euron sähkökitarani on ihan hyvä. |