Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: W.A.S.P. -Sirkkeleistä ikuisuuteen
1 2 3 4 514 15 16 17 18
Tympee Huttunen
02.02.2005 23:12:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämän keskustelun aloittaja ei ollut mikään yllätys. Hyvä, että joku vielä muistuttaa mitä hevi voi herkimmillään/hevimmillään olla.
Pienenä isoveljen vinyylikokoelmasta puuttui WASPin levyjä. naapurista kaverin isoveli huomasi tämän ja soitti meille Wild Childia ja L.O.V.E Machinea jott´ei hevikasvatuksemme olisi jäänyt vajaaksi.
( kyynel vierähtää poskellani ja tärisen haavanlehden lailla kun muistot palaavat )

 
Laitoin tonne backstage-alueelle, et ensi miittiin WASP-tribuutti. Ajattelin itse bassotella. Kaikki muut vakanssit vielä vapaana.
Deeku
03.02.2005 19:17:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmasti totta, mutta Fuck Like a Beastin tarkoituksenmukaiselle shokki-tasolle oli ehkä silti matkaa. Ja jotenkin Mötikät saivat kuulostamaan jostain yliannostuksesta laulamisenkin niin pirteiltä ralleilta, ettei porukka välttämättä edes tajunnut mistä sanoissa oli oikeasti kyse. No, tässä nyt on helppo kaivaa ääripäitä. Mutta eniveis ->
 

 
Ehkä huono sana, en keksinyt parempaa. Sanotaanko, että Mötiköitten imago oli seksikkäämpi ja monelle varmaan bändistä on about tällainen (http://www.geocities.com/wildinthstre/mo22.jpg) kuva kun taas W.A.S.P.:sta on about tällainen (http://www.akkords.ru/w/wasp/1372_s.jpg). Kuten sanoin, ääripäitähän nämä ovat, mutta yritin vain sanoa, että yleiskuvaltaan Crue oli suurelle yleisölle helpompi sulatettava.
 

 
Joo, tarkoitin toki aikaisempia aikoja, kun Blackie ja Nikki olivat samassa bändissä ja kun Blackie oli New York Dollseissa jne. Tuon sivun mukaan Blackie ja Chris potkasivat Nikkin bändistä (Sister) ulos (http://www.nikkisixx.tv/bands.html) mutta aika hyvinhän Nikki siitä jaloilleen pääsi...

 
Hyviä mielipiteitä ja perusteluja. Eipähän tuohon lisäämistä.
 
Bartender, more beer! Make it fast or I´m outta here!
KTR
07.02.2005 12:42:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nonnii. Nyt on sitten Crimson Idol hankittu. Ja yllätys: Ihan saatanan kova levy! Taitaa olla parhaita teemalevyjä mitä olen koskaan kuullut. Tarina vei ihan mennessään. Pirun kovia biisejä. Ihan loistavaa. On se jännä bändi, kun on tehnyt niin monenlaista.
 
Flash
08.02.2005 08:49:45 (muokattu 08.02.2005 08:50:23)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On se jännä bändi, kun on tehnyt niin monenlaista.
 
W.A.S.P.in kohdalla on hetkittäin vaikea puhua bändistä, koska se on alusta lähtien ollut niin vahvasti Blackien projekti. Tuo Crimson Idolkin on periaatteessa ihan puhdas soololevy.
 
There Is A Light That Never Goes Out
J.Caven
08.02.2005 09:15:22 (muokattu 08.02.2005 09:17:25)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näinhän se on. Tosin, onhan näitä käytännössä soolouraa tekevän vahvan liiderin bändejä useampikin.
 
Itse oikeastaan mielessäni jaan Waspin uran neljään eri "hetkeen":
 
Pari ekaa levyä, jolloin Blackie oli vielä bassossa, on se legendaarinen kausi, sirkkeleineen ja muineen. Vaikka esim. Chris Holmes sanoo jotain siihen suuntaan, että "it was a Blackie Lawless solo project from day one", niin tuolloin esim. juuri kitarakaksikko, jolla oli kuitenkin suuri rooli bändin alkuaikoina, sai bändin tuntumaan bändiltä. (*)
 
Sitten kun kolmatta levyä tehtiin, ei basistista ollut mitään tietoa, kunnes Rod oli kaivettu ruotuun ja saatu jopa levyn kansikuviin. Tässä vaiheessa bändi tuntui vähän vähemmän bändiltä ja Headless Childrenillä ei sitten takakannessa ollutkaan kuin 3 jätkää. No, Circusin ilmestyessä kokoonpano oli sentään ihan selkeä paketti, että tämän voisi vielä laskea ekaan kauteen, mutta Blackien basson takia vedän sen tähän kakkoseen. (Kukaan ei sitten keksi mitään hauskaa kakkoseen vetämisestä!)
 
Sitten tuli tämä Crimson Idol / Still Not Black Enough -kausi, jolloin ei oikein tiennyt ketä bändissä on. Blackie käytti vierailevia soittajia ja etenkin jälkimmäisen oli julkaista jo omalla nimellään ajaen Waspin alas. Bändissä ei silloin oikeastaan ketään muuta ollutkaan. Mutta lopulta (onneksi) julkaisi senkin nimellä W.A.S.P.
 
Tämän jälkeen lasken loppuajan tähän reunion aikakauteen K.F.D:stä alkaen. Vaikka Holmes onkin vaihtunut Robertsiin ja rumpalia hiulattu ees taas, niin tuona aikana bändi on taas tuntunut vähän enemmän bändiltä. Ja viimeaikaisilla keikoilla Wasp tuntuu itseasiassa hyvinkin paljon bändiltä. Ja se on hienoa se. Tulee noita muita jätkiä sanottua välillä termillä "Blackie's little helpers", mutta se ei kyllä anna kunniaa sille miten timmisti ukot tonttinsa hoitavat.
 
(*) Itseasiassa ihaaaan alussa Blackiehan tiettävästi oli kitarassa, kunnes Holmes tuli mukaan ja BL siirtyi kitarasta bassoon. http://www.chaoticworks.com/fox/waspgallery.html
 
Epäselvä
gogo
08.02.2005 11:54:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Btw. onko muuten totta tämä väite, että ainakin alkuaikoina yksi kriteeri bändiin pääsyssä oli pituus... Ettei saanut olla alle 190-senttinen tai jotain vastaavaa. Mielenkiintoista.
 
oksettaa.
J.Caven
08.02.2005 13:48:04 (muokattu 08.02.2005 13:48:30)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Btw. onko muuten totta tämä väite, että ainakin alkuaikoina yksi kriteeri bändiin pääsyssä oli pituus... Ettei saanut olla alle 190-senttinen tai jotain vastaavaa. Mielenkiintoista.
 
Mä veikkaan, että toi oli kans yks vitsintapainen, joka alko elään omaa elämäänsä.
 
Joskin, kyllähän ulkonäöllä on pirusti väliä ollut siihen aikaan ja esim. siihenkin aikaan, kun jotain Kissiäkin on kasailtu. Mutta mä luulen, että kun Blackie huomas, että sattumalta on aika pitkää porukkaa bändissä, niin heitteli herjalla sellasia "halutaan olla maailman suurin hevibändi" -kommentteja.
 
Muistan kyllä jotain sellasia lausuntoja alkuajoilta, että "näyttäishän se vähän hassulta, jos siinä olis yks muita päätä lyhyempi joukossa", mutta en jaksa uskoa, että näiden kanssa niin kovin tosissaan oltaisiin oltu. Ja tokihan nämä legendat Chris John Holmesista ja ilmoituksesta Hustlerissa lisäävät tätä "suuruusteemaa". Että otettiin bändiin, kun "oli mittaa tarpeeks joka suhteessa". (Vaikkakin toisin kuin näissä Holmesin löytämisjutuissa yleensä annetaan ymmärtää, niin bändihän ei ollut silloin vielä edes W.A.S.P. vaan sen edeltäjä. Kuten edelläkin tuli ilmi, niin johan Blackie, Chris ja Nikki Sixx olivat samassa bändissä 70-luvulla.)
 
Epäselvä
jackcrow
08.02.2005 16:36:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko täällä ketään muuta jonka mielestä KILL FUCK DIE on erittäin hyvä levy. Mielestäni levy on perkuleen kova.
 
koneellisia juttuja on mukana & rummut on trikattu joissakin biiseissä ihan ihmeellisesti. Muuten aivan loistava.
 
J.Caven
08.02.2005 18:23:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko täällä ketään muuta jonka mielestä KILL FUCK DIE on erittäin hyvä levy.
 
Vaihteeks minä vastaan aiheesta W.A.S.P...
 
Joo, hyviä biisejä. Blackie harmitteli sanoen, että levy meni hyvin läpi Amerikassa, mutta Euroopassa ei tajuttu. Aikoi jossain vaiheessa julkaista remixinkin "normaalimmilla" soundeilla, muttei oo mitään kuulunu. Minä tykkäisin. Mutta tuplalivellä olevat KFD-biisit potkii kummasti, vaikka oikein itse KFD-levyä niiden soundien takia en jaksa kuunnellakaan.
 
Epäselvä
Explorer
08.02.2005 19:01:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta tuplalivellä olevat KFD-biisit potkii kummasti, vaikka oikein itse KFD-levyä niiden soundien takia en jaksa kuunnellakaan.
 
Sama. Helvetin kovia biisejä livenä.
 
This fractal illusion burning away all structure toward the obscene.
Deeku
08.02.2005 19:14:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaihteeks minä vastaan aiheesta W.A.S.P...
 
Joo, hyviä biisejä. Blackie harmitteli sanoen, että levy meni hyvin läpi Amerikassa, mutta Euroopassa ei tajuttu. Aikoi jossain vaiheessa julkaista remixinkin "normaalimmilla" soundeilla, muttei oo mitään kuulunu. Minä tykkäisin. Mutta tuplalivellä olevat KFD-biisit potkii kummasti, vaikka oikein itse KFD-levyä niiden soundien takia en jaksa kuunnellakaan.

 
Pidän kyllä suunnattomasti levyversioistakin. Outoa, että Eurooppa ei ottanut levyä jenkkien lailla vastaan.
 
Bartender, more beer! Make it fast or I´m outta here!
Tympee Huttunen
08.02.2005 20:44:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko täällä ketään muuta jonka mielestä KILL FUCK DIE on erittäin hyvä levy. Mielestäni levy on perkuleen kova.
 
koneellisia juttuja on mukana & rummut on trikattu joissakin biiseissä ihan ihmeellisesti. Muuten aivan loistava.

 
Minusta aivan mieletön levy ihan joka kantilta. Hienot biisit ja soundit. Erilaisin WASP-levy minusta.
jatrzan
08.02.2005 21:53:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

waspilla oli paineita tuollon comebackin(kfd) aikoihin olla se kovin shockrock bändi ja teki waspin kaikkien aikojen rajuimman lavashown...porukka oli kuulemma lähteny keikan jälkeen hyvin hiljaisena kotiin..tällä hetkellä wasp taitaa panostaa ennen muuta musiikkiin, joka näkyy tai siis kuuluu,ainakin sen perusteella mitä oon keikka-arvioita lukenut... wasp heitti viime vuonna 5 keikkaa suomessa ,mikä sinällään on loistojuttu,mutta olisi luullut että ainakin 1 keikka pohjoissuomessa ois kannattanut!? ois vaikka se viimeisin keikka ollu helsingin sijasta ouluhallissa,ois saattanu olla suurempi yleisömenestys!!!
 
mitä lukee gigantin työntekijän tiliotteessa? "Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa"
Ed The Ead
09.02.2005 11:20:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minusta aivan mieletön levy ihan joka kantilta. Hienot biisit ja soundit. Erilaisin WASP-levy minusta.
 
Niin ja ne sanoitukset: "Killagod unholy me orgasmatic I ", eihän noille nyt voi olla nauramatta. Sinänsä jo saavutus että amerikkalainen bändi julkaisee kevyn nimeltä Kill Fuck Die. Kuullostaisi ehkä enemmän vaikka japanilaisen bändin levyltä, mutta olette kyllä ihan oikeassa musiikillisestikkin ihan hieno levy.
 
Onko kukaan muuten tajunnut että mitä siinä K.F.D:n kannessa on? Näin siitä kannesta joskus jotain kuvia jossa oli muutakin kuin se kähvikupin näköinen hökötys. Liekö sitten sensuroineet siitä jotakin?
 
You can't play heavy metal with synthesizer -Bruce Dickinson-
J.Caven
09.02.2005 13:38:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pariin edelliseen...
 
Jos tarkkoja ollaan, niin keikkoja oli Suomessa 6. Jos yhtä ei olis oltu peruutettu, niin olis ollu 7. Mutta kyselyihin siitä miks bändi ei soita siellä tai täällä, voin vastata Blackien sanoin: "Talk to your local promoters."
 
Ja KFD:n kannessahan on jääkaappi. Ja sisävihkosessakos se oli se kuva siitä mitä on jääkaapin sisällä. En muista eikä oo nyt levyä tässä.
 
Epäselvä
Julmettu
09.02.2005 13:48:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katsoin tuossa Im gonna be somebodyn video. Aika mahtava. Ne Lawlessin pomput videon loppupuolella ovat jotain aivan käsittämätöntä...
 
KTR
09.02.2005 14:04:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katsoin tuossa Im gonna be somebodyn video. Aika mahtava. Ne Lawlessin pomput videon loppupuolella ovat jotain aivan käsittämätöntä...
 
Pilkunnus: I Wanna be Somebody
 
:)
 
Flash
09.02.2005 14:22:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ois vaikka se viimeisin keikka ollu helsingin sijasta ouluhallissa,ois saattanu olla suurempi yleisömenestys!!!
 
Ouluhalli ei kyllä toimi keikkapaikkana onnettoman akustiikan takia, mutta jäähalli tai urheilutalo kyllä (jälkinmäinen olisi sattanut olla W.A.S.P.ille sopivan kokoinenkin).
 
There Is A Light That Never Goes Out
Tympee Huttunen
09.02.2005 15:32:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja KFD:n kannessahan on jääkaappi. Ja sisävihkosessakos se oli se kuva siitä mitä on jääkaapin sisällä. En muista eikä oo nyt levyä tässä.
 
Itse olen tulkinnut sen siaksi tai lapseksi(?)
mongoloidi
09.02.2005 20:38:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On tosiaan tullut WASPia kuunneltua jonkun verran.
Livenä on jäänyt näkemättä,mikä tietysti harmittaa....Mielestäni paras albumi on Crimson Idol.
 
--= I'm still a Spetsnaz! =--
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 514 15 16 17 18

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «