Aihe: Gothic Les Paul
1 2
Fortune
09.03.2003 16:43:57
Studio Plus näyttää kyllä ihan komialta, tuo vaahterakannen reuna tuo sopivaa kontrastia rungon väritykselle.

Kuvissa ihan ok, mutta livenä ei kyllä minulle napannut. Ihan niinkuin olisi ruvettu tekemään Standardia mutta viime tingassa jätetty kesken :)

Itsekin mietin Tokaita, mutta hetken omaa sisintäni kuulosteltuani tulin siihen johtopäätökseen, ettei se tuota Les Paulin tuskaa paranna, koko ajan tuntuisi että jotain puuttuu, kun on tullut tyydyttyä kopioon (vaikka ovatkin mainioita kitaroita). Rahaahan se vain on ja voisi nekin turhemmin käyttää (olen harjoitellut ainakin 30 lisäselitystä näiden lisäksi sitä hetkeä silmällä pitäen, kun kannan Gibsonia kotiin ja vaimoke löytää kassakuitin taskupohjalta).

Joten nälkäkuuri on edessä, pennit jonoon ja Gibson taloon kesän mittaan.
"I know everything there is to know about monkeys
since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Galleria avattu.
vjvesa
09.03.2003 17:27:19
Kyllä mun mielestä kannattaa maksaa 990e, jos sellasen kitaran haluaa. Ei paha hinta les paulista.
Kamalista profiilista
Tranquillity
10.03.2003 02:04:20
Kyllä mun mielestä kannattaa maksaa 990e, jos sellasen kitaran haluaa. Ei paha hinta les paulista.

Täytyypi miettiä käyttöluottoa sitten.
Esp:n Devil Girl on kaunis!
Kossu
10.03.2003 09:12:27
On kyllä kitarassa viimeistely jotain aivan kauheaa, nauhanpäät törröttää...

Näyttää siltä että nauhojen törröttäminen on yleisin kriteeri miten kitaroiden laatua vertaillaan.

Se ei ole pätevä keino kertoa onko kitara tehty hyvin vai huonosti, ei ne nauhat ole tehtaalla valmiiksi liian pitkiä.

Nauhojen törröttäminen kertoo yleensä siitä, että kitaraa on säilytetty (liian) kuivassa ilmassa ja uudessa keskihintaisessa kitarassa ja ilmiö on meidän kuivassa keskuslämmitetyssä pakkasilmastossamme erittäin tavallinen ja korjaantuu nauhaviilalla.

Huippukitaroissa puut on kuivattu aivan eritavalla kuin halvoissa siksi ilmiötä ei niissä esiinny.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
Vilhelmus
10.03.2003 09:16:28

Joten nälkäkuuri on edessä, pennit jonoon ja Gibson taloon kesän mittaan.

Meinasin kanssa, mutta tulin järkiini. Tai oikeastaan Gibsonin sijaan meinasin Ala-Kuhan kevennettyä versiota. Mutta odotellaan nyt ainakin seuraavaan kesään!
Metallimusiikki on pelastanut minut jeesukselta.
apuri
10.03.2003 16:30:26

Näyttää siltä että nauhojen törröttäminen on yleisin kriteeri miten kitaroiden laatua vertaillaan.
Se ei ole pätevä keino kertoa onko kitara tehty hyvin vai huonosti, ei ne nauhat ole tehtaalla valmiiksi liian pitkiä.
Huippukitaroissa puut on kuivattu aivan eritavalla kuin halvoissa siksi ilmiötä ei niissä esiinny.

Kaikki mitä kirjoitit tähän viittaa juuri kitaroiden laatuun. Jos viimeistelyyn ja puun valintaan ei kiinnitetä mitään huomiota niin ei voi saada aikaan soitinta joka kestää käyttöä ja toimii kunnolla. Minä en maksa pelkästään merkistä kitaran lavassa. Maksavien asiakkaiden aliarvionti ei yleensä pidemmän päälle kannata missään bisneksessä.

Uudessa kitarassa nauhojen päiden ei pidä törröttää. "Vika" saa ilmaantua vasta useiden vuosien käytön jälkeen jos kitaraa on säilytetty normaalissa suomalaisessa ilmastossa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)