Aihe: Neuvoa, Ideoita, Ehdotuksia "täydelliseen" soundiin
1 2 3
Uto
05.02.2005 13:41:47
Niinjoo, onhan sitten tämä uusi malli, Crank, joka oli Dimen nimeen muistokonsertissa vahvistimena. Siitä lähtee ainakin s ä r ö ä. Taisipa Dimebag itsekin soitella sillä.
Hannu H.
05.02.2005 14:48:47

Pudota säröä, kitarasta tone pois kympistä, middleä vahvistimesta, 08 hammaslangat pois ja 10 tai 11 tilalle, runnot kunnolla kieliä etkä siluttele. Jos ei auta nii eq boostaamaan vielä.
"May the tone be with you" IHKK #19
biibob
05.02.2005 14:56:28
Huippu soundihan lähtee sormista jne... , mutta jos nyt jotain apua/omaa suosikki soundia lähtisin listaamaan, niin näistähän se muodostuu:

Gibson les paul standart = maailmasta ei löydy kauniimpaa kitarasoundia.

Marshall super lead = voluumenuppi kunnolla auki, niin silloin ei paljoa muita efektejä tarvita.
Minun säädöt: low5, middle7.5, high 9-10, presence7

Boss sd-1 = ehkä paras boostauspedaali mitä tiedän, hintakin on halvimmasta päin. Jää muuten dist+ ja tubescreamerit kakkosiksi (omistan myös nuo)
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
N33m0
05.02.2005 15:58:05

Juu kyllähän noita on, tosin en mesan rectoja oikeen suosi, pääsin kerran testaamaan ja täytyy sanoa että on parempiakin. Tuo ENGLin Powerball kuulostaa aika vakuuttavalta mitä oon äänitteitä kuunnellu ja hintakin olis kohdallaan.

Korostan vielä että en halua mitään erillisiä pedaaleja, suoraan Kitara -> Vahvari, ellei vahvarista irtoa itsessään riittävää säröä, se ei ole mitä etsin.
( 'o')-d||| More Beer!
Eemil
05.02.2005 16:08:06
Powerball on loistopeli, mutta jos haet samaa tavaraa yksinkertaisemmassa paketissa niin suosittelen screameria, fireballia tai thunderia.
Kuka muuten on se punapaitainen kalju ja parroitettu heppuli joka pilaa monta otosta heiluttamalla pahvista viinipänikkää yleisössä? -Jaristoteles K100 #2
Wolffie
05.02.2005 16:12:22
Kannattaa Triamppia katsastaa myös. Askomikolla oli ainakin jossain vaiheessa nuppi myynnissä. 3 täysin erillistä kanavaa ja joissa jokaisessa 2 eri moodia takaavat kyllä hyvät särövaihtelut ja sitä säröäkin kyllä löytyy.
Liiallisella käytöllä voi olla laksatiivisia vaikutuksia
pekurides
05.02.2005 19:13:00

tai sit hommaat kunnon putkipäätteen ja testaat kaikkia etusia mitä käsiisi saat.takuulla saat persoonallisen saundin ku ei ole valmis paketti!.. ite jäin koukkuun ku en löytänyt mistään nupista tarpeeksi hönkää mihin ois ollu varaa.(nyt on 2preampia peräkkäin!ja välillä rinnakkain ja lisää vois vieläkin koklata:)). Hmm..... mesoilla aivan järkyttävä hinta-saundi-suhde! siis mun mielestä ku oon köyhä.
N33m0
06.02.2005 16:24:14

jeps, kävin tossa testailemassa jos jonkinlaista vahvistinsysteemii ja päädyin että ostan ton ENGLin Voimapallon.

Vielä tarvis kaappia tosin kun testasin vaan englin omalla 4x12 kun lueskelin jostain että se ei oikein tee oikeutta voimapallolle. Joten kyselisinkin ehdotuksia kaapiksi/kaapeiksi tolle?

2x12" kaapeista löytyy kuulemma vähän kirkkaampi ja erottelevampi soundikuin 4x12, kuinka paljon tämä pitää paikkansa, olis helpompi roudatakki?

Hintahaarukalla ei nyt oo niin merkitystä. Kertokaa jos on henk. koht. kokemusta jostain kaapista.
( 'o')-d||| More Beer!
Eemil
06.02.2005 16:43:45 (muokattu 06.02.2005 16:44:41)
2x12" kaapeista löytyy kuulemma vähän kirkkaampi ja erottelevampi soundikuin 4x12, kuinka paljon tämä pitää paikkansa, olis helpompi roudatakki?

No 4x12 ja 2x12 molemmat painavat niin paljon että jos kantamaan joutuu niin koville ottaa. 4x12 pyörillä on parempi roudata kuin 2x12 ilman pyöriä.

Hintahaarukalla ei nyt oo niin merkitystä. Kertokaa jos on henk. koht. kokemusta jostain kaapista.

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … gie_rectifier_cabinet_prodinfo.html

Tuossa on saundillisesti paras 2x12 mitä olen testannut. Roudattavuus on tosin niin syvältä kuin vain voi, typerä löysä kahva ja hemmetin painava rotisko. Saundipolitiikkakin on makuasia, mutta itse asiassa tuo minusta hakkaa saundiltaan kaikki 4x12 kaapitkin pois lukien Mesan rectifierit.

Edit: Jos kuitenkin haluat säästää rahaa niin hinta/laatu-suhteeltaan Marsun kaapit on mun mieleen eniten.
Kuka muuten on se punapaitainen kalju ja parroitettu heppuli joka pilaa monta otosta heiluttamalla pahvista viinipänikkää yleisössä? -Jaristoteles K100 #2
Twist
06.02.2005 19:05:01
Niinjoo, onhan sitten tämä uusi malli, Crank, joka oli Dimen nimeen muistokonsertissa vahvistimena. Siitä lähtee ainakin s ä r ö ä. Taisipa Dimebag itsekin soitella sillä

Löytyykös niiltä kotisivuja? Crankilta meinaan.
-Tango-
Uto
06.02.2005 21:28:09
Löytyykös niiltä kotisivuja? Crankilta meinaan.

Joo:

http://www.krankamps.com/

Muistin nimen melkein oikein. :)
Twist
06.02.2005 22:01:36
Joo:

http://www.krankamps.com/

Muistin nimen melkein oikein. :)

Kiits kiits =)
-Tango-
N33m0
07.02.2005 12:53:07

Vielä yks kysymys, oiskohan tällasessa kokoonpanossa hyvä soundi?

ENGL Powerball
Bogner cab 2x12"
Mesa Boogie Rectifier cab 2x12"
( 'o')-d||| More Beer!
askomiko
07.02.2005 13:56:48
Jos tykkää powerballin soundista niin eiköhän nuo kaapit ole ihan toimivia. Erilainen kumminkin kun 4x12".
Eemil
07.02.2005 20:15:38
Vielä yks kysymys, oiskohan tällasessa kokoonpanossa hyvä soundi?

No olis. Saakutti että oliskin. Annan täyden siunauksen.
Crackis
07.02.2005 20:35:34
Mikä noissa englin standardikaapeissa muka on vikana, kun täällä kaikki tuntuu parjaavan noita. "Ei toimi Powerballin kanssa" jnejne.. Mutta voiko joku kertoa perusteluja että miksi? Onko kyse V60 vai V30 ladattu kaappi? Toi V60 varustettu kaappi olis nimittäin erittäin varteenotettava vaihtoehto 1960. Tosin painoa on "hieman" enemmän, mistä ihmeestä sitten on sekin sinne saatu kun nuo kaapin ovat suunnilleen samankokoiset ja samoista materiaaleista.
askomiko
08.02.2005 11:25:41
Englin kaappi taitaa olla paksua vaneria kokonaan, Marshall ei.
N33m0
08.02.2005 12:30:14

Elikkä tältä näyttäisi hyvin todennäköisesti mun setti kesän jälkeen ^^

http://koti.mbnet.fi/pupp3t/neemorig.jpg
( 'o')-d||| More Beer!
Kossu
08.02.2005 12:34:22
Elikkä tältä näyttäisi hyvin todennäköisesti mun setti kesän jälkeen ^^

http://koti.mbnet.fi/pupp3t/neemorig.jpg

Kokeile nyt sitten tällä kertaa ennenkuin ostat setin, ettei tarvitse tulla valittamaan että aivan surkea soundi - ihan väärin neuvoitte.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)