Brent 06.02.2005 13:26:52 | |
---|
Hankittuani koskettimiston tietokoneeseeni olen kokeillut säveltämistä jonkin verran. Yritän lähinnä luoda meloodista musiikkia, voisi ehkä puhua viihdemusiikista jossa on jonkinverran vaikutteita klassisesta musiikista, etnisestä musiikista ja keskiaikaisesta musiikista. Popistakin. Kysymys on täysin harrastuksesta, itse asiassa en edes soita kunnolla mitään soitinta (hiukan kitaraa). Ongelmani on varmaan monelle tuttu. Syntyy hiukan kappaleita ja teemoja, jotka omasta mielestäni voisivat kuullostaa pahemmiltakin. Olisin kuitenkin utelias tietämään jos sävellysyrityksissäni objetiivisesti ottaen on mitään järkeä. Mitä ihmiset siis yleensä tekevät harrastesävellyksillään? |
Aerodactev 06.02.2005 15:37:46 | |
---|
Mitä ihmiset siis yleensä tekevät harrastesävellyksillään? Harjoittelen yhä parempien ja parempien biisien tekoa. Toki ne on tulossa julkaisuunkin.
Long = progressive = good
|
Sertzo S 06.02.2005 19:05:00 | |
---|
Hankittuani koskettimiston tietokoneeseeni olen kokeillut säveltämistä jonkin verran. Yritän lähinnä luoda meloodista musiikkia, voisi ehkä puhua viihdemusiikista jossa on jonkinverran vaikutteita klassisesta musiikista, etnisestä musiikista ja keskiaikaisesta musiikista. Popistakin. Kysymys on täysin harrastuksesta, itse asiassa en edes soita kunnolla mitään soitinta (hiukan kitaraa). Ongelmani on varmaan monelle tuttu. Syntyy hiukan kappaleita ja teemoja, jotka omasta mielestäni voisivat kuullostaa pahemmiltakin. Olisin kuitenkin utelias tietämään jos sävellysyrityksissäni objetiivisesti ottaen on mitään järkeä. Mitä ihmiset siis yleensä tekevät harrastesävellyksillään? Soita hyvä mies niitä esim. joillekin musiikki-ihmisille, mutta varaudu kaikenkaisiin kommmentteihin teoksiesi laadusta ja rakenteista. Älä vaan lannistu niistä mahdollisista negatiivisista kommenteista, vaan jatka sitkästi teemojesi kehittelyä, sillä tyvestä puuhun noustaan musiikinteossakin. |
Brent 06.02.2005 19:53:54 | |
---|
"Soita hyvä mies niitä esim. joillekin musiikki-ihmisille, mutta varaudu kaikenkaisiin kommmentteihin teoksiesi laadusta ja rakenteista. Älä vaan lannistu niistä mahdollisista negatiivisista kommenteista, vaan jatka sitkästi teemojesi kehittelyä, sillä tyvestä puuhun noustaan musiikinteossakin." Sinäänsä hyvä ehdotus, toisaalta kysyn neuvoa ilmeisesti senkin takia etten erityisesti tunne musiikki-ihmisiä. Tai oikeastaan kaikki tuntemani musiikki-ihmiset tuppautuvat olemaan niin avantgarde-henkisiä, että tiedän jo etukäteen ettei kannata. Kysymykseni onkin mitä harrastaja-säveltäjä joka ei liiku muusikkopiireissä tekee? Näin tietokoneaikana luulisi etten ole ainoa. |
Ostinaatio 06.02.2005 20:10:43 | |
---|
Kysymykseni onkin mitä harrastaja-säveltäjä joka ei liiku muusikkopiireissä tekee? Näin tietokoneaikana luulisi etten ole ainoa. En minä tiedä, mutta jos vaikka nauhotat tekeleesi ja pistät nettiin arvioitavaksi alustavasti? Voihan niitä soittaa muillekkin ihmisille kuin muusikoille ja kysyä mitä tykkäävät jne. Tai sitten säveltelee vaan omaksi haasteekseen. "Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein |
sinne www.mikseri.fi sivulle voi laittaa omia sävellyksiä ja sitten muut voi arvostella niitä ja antaa pisteitä... |