Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jamiroquai
1 2 3 4 5
PepeAngst
07.02.2005 00:26:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulee joo uusi levy keväällä. Toivottavasti tulisi Suomeen kesällä. Kotisivuilla ainakin lukee, että kesällä olisi tarkoitus tehdä festarikeikkoja. Odotan levyä suuresti, kyllä.
 
ILMAPALLI
AoA
07.02.2005 10:55:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulee joo uusi levy keväällä. Toivottavasti tulisi Suomeen kesällä. Kotisivuilla ainakin lukee, että kesällä olisi tarkoitus tehdä festarikeikkoja. Odotan levyä suuresti, kyllä.
 
ihan näppärä yhtye. saishan sieltä hyvät menojutut tulla taasen..
 
-Anssi, Stiff Flavor
Liver-Box
07.02.2005 14:09:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä viimeisin ei kyllä ole kovin kummoinen.
 
Jakso.
LiiMaNHeNKi
07.02.2005 16:24:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuota viimeisintä en ole vielä(kään) kuunnellut, mutta ne muut levyt ovat kyllä olleet varsin mukavaa kamaa. Odottelen innolla uuden levyn tuloa.
 
Emmä mitään osaa soittaa... näyttelen vaa.
carlos
07.02.2005 16:50:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan se selvää, että ne kolme ekaa levyä ovat äärettömän hyviä. Mutta munmielestä Synkronized ja Funk Odyssey ovat myöskin erittäin hyviä, joskin hieman erilaisia, kuin ne 3 aiempaa. Innolla odottelen minäkin tuota uutta levyä.
 
Standin' with the fury that they had in '66
etnopoju
07.02.2005 20:02:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tsekatkaa ennemmin 70-l. herbie hancock.
 
Henga
07.02.2005 20:25:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Njooh, eipä Herbie pahemmin hoilottele vaikka muuten onkin eri kova heebo. Jamiroquain pointti ja kantava voima on mielestäni ollut ja on edelleen se suht lyhyehkö, hassuista hatuista pitävä ukkeli, mikä sen nimi oli, Jay Kay?
 
etnopoju
07.02.2005 21:16:35 (muokattu 07.02.2005 21:17:05)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Njooh, eipä Herbie pahemmin hoilottele vaikka muuten onkin eri kova heebo. Jamiroquain pointti ja kantava voima on mielestäni ollut ja on edelleen se suht lyhyehkö, hassuista hatuista pitävä ukkeli, mikä sen nimi oli, Jay Kay?
 
ootsä tosissas?
 
minusta taas se jäbä on ihan vammanen ja sen ääni on rasittava. en tiedä miten, mutta se on koonnut nimenomaan hemmetin kovan taustabändin, joiden taidoista se tottakai ite ottaa krediitit ja sit vetää kaiken valkosena puuterina nekkuun.
 
10+ pojoa ja papukaijamerkki.
 
ei se herbie hoilottele ei, mut jamiroquai kuulostaa herbie hancockista vähemmän jamittelevalle ja enemmän poppikselle versiolle, jossa laulaa rasittava ja teennäinen hippi, jolla on typeriä hattuja. mullakin on muuten ainakin yks helvetin typerä hattu.
 
carlos
07.02.2005 21:34:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jossa laulaa rasittava ja teennäinen hippi, jolla on typeriä hattuja. mullakin on muuten ainakin yks helvetin typerä hattu.
 
Ne hatuthan on just siistejä! Ja se tyyppi osaa laulaa. pidä sä ne herbinas vaan.
 
Standin' with the fury that they had in '66
Tupuna
07.02.2005 22:15:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi Herbie Hancockia ja Jamiroquaita pitäis verrata keskenään? En laske samaan kategoriaan, joten etnopoju on kyllä vähän harhateillä.
 
Emergency on planet earth, Return of the space cowboy ja Travelling without moving ovat hienoja levyjä. Ihan yhtä lailla siellä on Jay Kayn kun Toby Smithinkin biisejä. Ja Jay Kayn ääni on kuin nuorella Stevie Wonderilla! Äärettömän elastinen, pehmeä ja taitava yhtä aikaa. Toimii myös livenä äärettömän hyvin.
 
Jay Kayta on aivan turha väittää naurettavaksi pelleksi, jos on osannut tehdä hemmetin monta hienoa biisiä, joihin lähes koko Jamiroquain musiikillinen punainen lanka perustuu. Ja kyllä se Jay sen paikkansa ansaitsee. Tuo etnopojun puhe suututtaa, koska hällä ei ole takanaan mitään faktapohjaa.
 
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
etnopoju
07.02.2005 22:35:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi Herbie Hancockia ja Jamiroquaita pitäis verrata keskenään? En laske samaan kategoriaan, joten etnopoju on kyllä vähän harhateillä.
 
Emergency on planet earth, Return of the space cowboy ja Travelling without moving ovat hienoja levyjä. Ihan yhtä lailla siellä on Jay Kayn kun Toby Smithinkin biisejä. Ja Jay Kayn ääni on kuin nuorella Stevie Wonderilla! Äärettömän elastinen, pehmeä ja taitava yhtä aikaa. Toimii myös livenä äärettömän hyvin.
 
Jay Kayta on aivan turha väittää naurettavaksi pelleksi, jos on osannut tehdä hemmetin monta hienoa biisiä, joihin lähes koko Jamiroquain musiikillinen punainen lanka perustuu. Ja kyllä se Jay sen paikkansa ansaitsee. Tuo etnopojun puhe suututtaa, koska hällä ei ole takanaan mitään faktapohjaa.

 
kuuntele niitä jamiroquain biisejä ja käy sit poimimassa hancockin 70-l. happojatsi levyjä kijastosta. jamiroquai saa ihan liikaa krediittiä sen tyylisuunnan keksijänä, ku jengi on tehny sitä kamaa jo 70-l. saakka. ainoo uus juttu mitä jamiroquai teki oli se, et ne "vesitti" sitä siihen malliin et kaikki ne hemmetin pitkät psykedeeliset soolot poistettiin ja se muutettiin radioystävällisempään formaattiin.
 
sitäpaitsi jay kay kuulemma varasti sen entisen basistin riffejä ja väitti et on itse keksinyt ne.
 
ai jay kayn laulu livenä? sori, mutta onko sulla korvia? jätkä laulaa täysin epävireisesti eikä pysty laulamaan lähellekään yhtä korkealta kun levyltä. en edes liioittele, vaan oon ollu kuuntelemassa hartwall areenalla, sillon kun vielä pidin niiden musasta ja olen myös nähnyt telkasta useemman live keikan, joille kaikille on yhteistä yksi asia: bändi on helvetin tiukka, mut jay kay lähinnä nolaa koko porukan sillä et se on a) ihan pöllyissä, joka ei sinällään oikeastaan minua haittaa ellei se b) se laulaisi myös päin helvettiä.
 
Toro
08.02.2005 06:49:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan sama miulle tykkääks joku vai ei.....MIE TYKKÄÄN!=P iha ykkös fiilistely musaa...=)
 
Toro
08.02.2005 06:49:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan sama miulle tykkääks joku vai ei.....MIE TYKKÄÄN!=P iha ykkös fiilistely musaa...=)..........
no jokainen päättäköö itse mitä "fiilistely musa" tarkottaa...
 
Epämuusikko
08.02.2005 08:50:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikö ne Jraminuwiaqiain biisit oo niiden kiipparistin tekemiä? ainakin ne kuullostaa kiipparistin tekemiltä...
 
Myytävänä Tosco 22" ride!
etnopoju
08.02.2005 11:35:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mmm. mä en oo varma onko se toby smith enää siinä, kun lakkasin kuuntelemasta tätä bändiä, kuten jo mainitsin. minun tietääkseni jay kay ainakin vanhemmista biisistä kirjoitti suurimman osan, mut toby kirjoitti niitä kai myös.
 
Tupuna
08.02.2005 19:20:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


ai jay kayn laulu livenä? sori, mutta onko sulla korvia? jätkä laulaa täysin epävireisesti eikä pysty laulamaan lähellekään yhtä korkealta kun levyltä. en edes liioittele, vaan oon ollu kuuntelemassa hartwall areenalla, sillon kun vielä pidin niiden musasta ja olen myös nähnyt telkasta useemman live keikan, joille kaikille on yhteistä yksi asia: bändi on helvetin tiukka, mut jay kay lähinnä nolaa koko porukan sillä et se on a) ihan pöllyissä, joka ei sinällään oikeastaan minua haittaa ellei se b) se laulaisi myös päin helvettiä.

 
Älä jauha paskaa. Minä olin myös tuolla Hartwallin keikalla, kuten myös Pori Jazzeilla 2003. Kyllä minulla musikaalisena ihmisenä korvat on, ja hienosti lauloi.
 
Lue keskustelun säännöt, joissa kerrotaan ettei artistien solvausta hyväksytä. Sinulla ei ole kunnollisia perusteita mielipiteillesi ja sanot ne turhan kärkkäästi. Jätä palsta.
 
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
carlos
08.02.2005 20:45:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ai jay kayn laulu livenä? sori, mutta onko sulla korvia? jätkä laulaa täysin epävireisesti eikä pysty laulamaan lähellekään yhtä korkealta kun levyltä. en edes liioittele, vaan oon ollu kuuntelemassa hartwall areenalla, sillon kun vielä pidin niiden musasta ja olen myös nähnyt telkasta useemman live keikan, joille kaikille on yhteistä yksi asia: bändi on helvetin tiukka, mut jay kay lähinnä nolaa koko porukan sillä et se on a) ihan pöllyissä, joka ei sinällään oikeastaan minua haittaa ellei se b) se laulaisi myös päin helvettiä.
 
Itse pidin JayKayn laulua Pori Jazzeilla 2003 vallan mainiona! En havainnut epävireisyyttä,ja epävireisyys on kuitenkin se juttu, joka mun korvaan pistää (on tullu nääs soitettua klassisen musiikin orkesterissa.)
 
En itsekään pidä siitä, että se pöllyttelee.. mutta ihan sama se mulle on niinkauan, kun se ei sen laulua haittaa.
 
Standin' with the fury that they had in '66
BaariMikko
08.02.2005 21:51:31 (muokattu 08.02.2005 21:52:41)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää otsake taitaa olla taas malliesimerkki siitä, että suomalainen jaksaa aina valittaa. Veikkaan, että ilman Jamiroquaita nää samat tyypit, jotka nyt syyttää bändiä Headhuntersin ja Stevie Wonderin plagioinnista, valittais siinä tapauksessa siitä, kuinka ei nykyään ole kunnollista ko. tyylilajin bändiä. Hohhoijaa.
 
Kyllä mun mielestä on aika todennäköistä, että bändi joka lähtee musiikillisesti Jamiroquain kaltaisille linjoille, tulee väkisinkin ottaneeksi vaikutteita edellämainituista artisteista. Mitä sitten? Eikö se ole vaan hyvä, että joku jatkaa tälläkin linjalla, eikä koko tyylisuunta jää pelkäksi 70-luvun puolenvälin tienoon lyhyeksi henkäykseksi? Omalla tavallaan tietysti, nykyaikaisten puitteiden hengessä.
 
Ja jos ei bändistä pidä, niin eikö sen voi sitten jättää omaan arvoonsa? Välillä tosi vaikeeta ymmärtää ihmisiä, jotka vetävät jostain tietystä musasta hirveet herneet nenään, ihan kuin jonkun bändin olemassaolo olisi heitä kohtaan henkilökohtainen loukkaus. Ja jotenkin kaikelta kritiikiltä lähtee pohja mun mielestä siinä vaiheessa, kun bändiä haukutaan sillä perusteella, että laulajalla on ruma hattu. Yhtä fiksua touhua kuin turpaanveto nakkikioskin jonossa perusteella "et ottanu sinappia".
 
My brain hurts!
etnopoju
08.02.2005 22:21:47 (muokattu 08.02.2005 22:22:38)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

voi herranjesta että porukka ottaa sitten niiiin tosissaan. se on MUSIIKKIA, eli ääntä jäsenneltynä tiettyyn järjestykseen.
 
minkä ihmeen takia näitä ketjuja alotetaan, jos niihin ei hyväksytä mitään muuta kuin positiivisia kommentteja?
 
jos musiikki on kerran makuasia, eikö siitä saa sanoa muuta kuin positiivista?
 
tää on tasan yhtä vammasta kun se jos otsikkona olis "hernekeitto" ja sit kaikki kehuu sen maasta taivaisiin ja jos joku sanoo et "no, oon mä parempaakin maistanu, itse asiassa en hirveästi pidä, koska..." se haukutaan sit kusipääks tai jotain. idioottimaista. kai tekin tajuatte miten idioottimaista se on? joku? pliis, kai täällä on joku jolla on enemmän kuin 1 aivosolu?
 
pitäkää ketjunne, jeesuskristus sentään...
 
etnopoju
08.02.2005 22:24:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Älä jauha paskaa. Minä olin myös tuolla Hartwallin keikalla, kuten myös Pori Jazzeilla 2003. Kyllä minulla musikaalisena ihmisenä korvat on, ja hienosti lauloi.
 
Lue keskustelun säännöt, joissa kerrotaan ettei artistien solvausta hyväksytä. Sinulla ei ole kunnollisia perusteita mielipiteillesi ja sanot ne turhan kärkkäästi. Jätä palsta.

 
miks sinä tämän otat ittees?
 
ok, sun mielestä se laulo hyvin ja minusta se ei laulanut samalla tavalla kuin levyllä...se jätti esim. korkeimmat sävelet pois kun ei päässyt tarpeeksi korkealle. ihan sama minulle jos sinä kuitenkin pidät tästä musiikista. tajuatko? IHAN SAMA. ei vois vähempää kiinnostaa.
 
mä perustelin mielestäni kaiken varsin hyvin, mutta sinä sen sijaan et ole perustellut juuri mitään ja pyydät minua poistumaan palstalta. kerrassaan nerokasta täytyy sanoa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «