Aihe: Ongelmia BC Rich
1
Skeletor
09.03.2003 19:15:50 (muokattu 09.03.2003 19:17:17)

Jees, tänään kun kieliä rupesi napsimaan pois (ei alkuperäiset), kävin ihmeellisesti -> talla tippui pois, eli se toiminta periaate varmaan: kitarassa kaksi "pulttia" ja tallassa paikat niille, eli se vain kielienvarassa periaatteessa pysyy? Kieliäkin rupesin vaihtamaan kun paksuinkieli -E, rupesi soimaan matalasti, kumeasti ja puuromaisesti, kielet käyn huomenna hakemassa.. kieroa.. Mutta ensinmäisellä kerralla kun vaihdoin kielet niin talla ainakin tuntui olevan ihan "kiinni" kitarassa... hämärää
Svart Metal i från Åbo
benny
09.03.2003 19:22:21

Tune-O-Matic siis. Älä huoli, se on ihan normaalia.
Muista vain laittaa se takas oikein päin ;)
shitfuck inc.
-K-
09.03.2003 19:23:15
Juu se on sellainen Sg/les paul tyylinen tuneomatic talla missä tosiaan se jälkinmäinen pala pysyy kiinni kielien vedon voimalla.
Ei suotta elämys.
Dumb
09.03.2003 19:39:08

Miksi muuten otit kaikki kielet kerralla pois? Teitkö jotain muutakin kitaralle kielienvaihdon yhteydessä (esim. putsasit kunnolla tms.)? Yleensä nimittäin kannattaa ottaa vain pari-kolme kieltä kerralla pois ja kun on korvannut ne uudella niin sitten taas toinen satsi. Voi olla, että tämän jo tiesitkin, mutta sanompa varmuuden vuoksi silti. Ei siis mitään aliarvioimista tai mitään.
Skeletor
09.03.2003 19:52:00 (muokattu 09.03.2003 19:53:07)

Mulla ei ole siinä kieliä nyt ollenkaan, päätin vetää pois kun sain vedettyä tässä vkoloppuna H'n, e'n ja G'n poikki :( Niin, minkä takia otin kielet mäkeen myös -> putsaus kunnolla, otelauta, mikkien piuhat tsekkasin. Ihmetyttää kun rupesi E-kieli yht'äkkiä treeniksellä kessu tauon jälkeen soimaan kumeasti/puuromaisesti... :( Niin alunperin tossa oli .009-.046 kielisetti ja heitin .010½-.048 kielet kiinni, olisiko pitänyt kaularautaa säätää tms.? Kuitenkin vasta 1kk vanha keppi... :P mikitkin olisi tarkoitus vaihtaa ellen mene myymään tota pois ja ostamaan platinium series warlockia... :p
Svart Metal i från Åbo
Antti1
09.03.2003 20:06:43 (muokattu 09.03.2003 20:08:06)
olisiko pitänyt kaularautaa säätää tms.?

Ei sitä tarvii säätää jos mitään vikaa ei ole ilmennyt. Ja tuskin on noin pienellä paksuuden erolla.

mikitkin olisi tarkoitus vaihtaa ellen mene myymään tota pois ja ostamaan platinium series warlockia.

En kyllä itse myisi pois tuota, vaikka se halpa onkin. Mun mielestä ihan hyvä soittaa, mikki on vaan höm.. mites nyt sanois?? No muistuttaa soundiltaan lähinnä leivänpaahdinta.

Muuten Dumb, et sattunut olemaan lauantaina Turussa Palatsissa sellasessa ihme musatapahtumassa? Luulisin ettet ollu sinä, mutta ainakin harvinaisen samannäköinen jössikkä sai olla.. Päästiinpäs muuten sieltä kisasta jatkoon johonki valtakunnalliseen skabaan Lapualle. Ei vaan oo aavistustakaan koska se on.. Mutta mikä parasta ni kaupunki lupas maksaa matkat ja majoitukset. Jos kuulette jotain sellasesta bändistä ku Kofeiini, ni mä oon sen lead-kitaristi.

No nyt menee jo kovin ohi aiheesta.

EDIT: Voi Skeletor! Jo noin nuorena alottanut tupakan polttamisen. Häpeä! :)
Vihaan heitä, niitä, jotka sanovat: "Paperi on valkoinen." kääntämättä katsettaan. Vihakaan ei ole aitoa, en enää tiedä mikä on. -P. Karjalainen 2003
Skeletor
09.03.2003 20:16:02 (muokattu 09.03.2003 20:17:51)

Ääh, leluksihan mä tuonkin ostin (mielenhäiriön takia) alunperin, täytyy nyt katella tässä... mitä tekee...

EDIT: Antti1, odotan innolla kun ääni huuleni surkastuvat ja saan kurkunpään syövän.. :)
Svart Metal i från Åbo
Dumb
09.03.2003 20:57:39

Muuten Dumb, et sattunut olemaan lauantaina Turussa Palatsissa sellasessa ihme musatapahtumassa? Luulisin ettet ollu sinä, mutta ainakin harvinaisen samannäköinen jössikkä sai olla..

En kyllä ollut. Olin äänentoistohommissa paikallisessa baarissa. Perskeles, onkohan mulla kaksoisolento Turussa? 8-)

Ja tuohon alkuperäiseen juttuun vielä sen verran, että kaularauta saattaa sitten olla hieman vinksallaan kun kitarassa ei ole ollut kieliä yli vuorokauteen. Ei joku tunti tai pari vielä juurikaan vaikuta, mutta kyllä yli 24h varmaan jo jotenkin vaikuttaa. Kyllä se siitä sitten tasaantuu kun kielet pistää kiinni, mutta saattaa mennä jonkin aikaa ennen kuin jännitesuhteet palautuu tasapainoon.
Skeletor
09.03.2003 21:43:14

Tähän topicciin viellä mikeistä, onko miten hirmu-urakka ite vaihtaa aktiivimikit (Emg 81 ja 85) passivimikkien tilalle kitaraan?
Svart Metal i från Åbo
Dumb
09.03.2003 22:29:39

onko miten hirmu-urakka ite vaihtaa aktiivimikit (Emg 81 ja 85) passivimikkien tilalle kitaraan?

Koska kyseessä on kaksi aktiivimikkiä (eikä esim. sekakytkentä kuten mulla on kahdessa kitarassa) niin ei kai se sen ihmeellisempää ole kuin passiivimikkien vaihto passiivimikkeihinkään. Potikat pitää uusia (tulevat mikkien mukana) ja patterille pitää löytyä joku paikka.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)