Aihe: Mihin järjestykseen laittaisin nämä laitteet
1
hanipai
09.03.2003 10:58:58
Vahvistin Behringer GM 110
Mikseri
Zoom RFX-1000 räkkiefekti (Reverb)
2 x särö
7 Band EQ
DanELectro De-1 Delay/echo
Chorus pedaali

Sitten sellanen kysymys, että kun Zoomin efektistä löytyy Output (Right/Left) ja Input (Right/Left), mutta Mackien mikseristä Stereo aux returns (Right/Left), mutta vain 1 Aux send reikä (All bal/Unbal), niin mites johdot kytketään. Mikseriinhän menis vaan 3 johtoa, mutta efuun 4??
Mikseristähän voi sitten sitä efektin tasoo säätää, jos haluaa.

T:Hannu
kivi
09.03.2003 11:04:11 (muokattu 09.03.2003 11:04:33)
Tuossa näyttää olevan moneen eri tarkoitukseen ja moneen eri signaalitiehen tarkoitettuja laitteita. Kitarapedaalit kitaran ja vahvistimen väliin, kaikulaite mikseriin.

Ja siitä kaiusta - en periaatteesta käytä kaikuja täytenä stereona ellei oo pakko (eikä vielä oo ollut:-). Eli käytä kaiusta vain vasenta kanavaa, ja palauta kaiku mikseriin omaan kanavaan, että saat EQ:tettua siitä turhat bassot pois ja panoroitua sen sopivaan kohtaan. Älä käytä stereo delay -presettejä.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
hanipai
09.03.2003 12:28:59 (muokattu 09.03.2003 12:30:50)
Tuossa näyttää olevan moneen eri tarkoitukseen ja moneen eri signaalitiehen tarkoitettuja laitteita. Kitarapedaalit kitaran ja vahvistimen väliin, kaikulaite mikseriin.

Ja siitä kaiusta - en periaatteesta käytä kaikuja täytenä stereona ellei oo pakko (eikä vielä oo ollut:-). Eli käytä kaiusta vain vasenta kanavaa, ja palauta kaiku mikseriin omaan kanavaan, että saat EQ:tettua siitä turhat bassot pois ja panoroitua sen sopivaan kohtaan. Älä käytä stereo delay -presettejä.

Entäs, jos käytänkin Zoom efktilaitetta vain kitaran kanssa, voinko silloin laittaa sen vahvistimen ja kitaran väliin? Vai pitäiskö vahvistimesta siis mennä piuha mikseriin? ja sieltä vasta säätää kaikua? Entäs, jos en haluakaan äänen tulevan kajareista, koska tällä hetkellä mikseristä lähtee ulostulot kajareihin? Mihin oikeastaan tarvitsen mikserin eq:ta, kun minulla on kitaraeq 7 valintainen, mikserissähän vain on 3 eq band? Olisiko kannattanut hankkia kitarkäyttöön jokin muu kuin multiefekti esim. erillinen pikkupurkki, jossa reverb? Paljon kysymyksiä, mutta vähän tietoa:(
kivi
09.03.2003 12:36:01

Entäs, jos käytänkin Zoom efktilaitetta vain kitaran kanssa, voinko silloin laittaa sen vahvistimen ja kitaran väliin?

Voit.

Vai pitäiskö vahvistimesta siis mennä piuha mikseriin? ja sieltä vasta säätää kaikua?

Ei ainakaan noin. Mitä se mikseri tuossa tekee?

Entäs, jos en haluakaan äänen tulevan kajareista, koska tällä hetkellä mikseristä lähtee ulostulot kajareihin?

Mikä sen äänen vahvistaa, jos ei vahvistin?

Mihin oikeastaan tarvitsen mikserin eq:ta, kun minulla on kitaraeq 7 valintainen

Mihin oikeastaan tarvitset koko mikseriä?

, mikserissähän vain on 3 eq band? Olisiko kannattanut hankkia kitarkäyttöön jokin muu kuin multiefekti esim. erillinen pikkupurkki, jossa reverb?

Pieni tai iso purkki, samapa se. Nyt sulla on tuo multiefekti, laita se vaikka kitaran ja vahvistimen väliin ja pelaa sillä.

Anteeksi nyt vain, mutta mun korvaani tää kuulostaa: mihin tarvitsen sänkyä, kun mulla on jo sohva jolla silläkin voi maata, vai pitäiskö mun raahata ne vierekkäin, jotta voisin sängystä käsin nostaa jalat sohvalle;-)

Ei asiat oikeasti oo noin vaikeita, eikä kaikkia laitteita tarvi koko ajan käyttää vain sen takia, että ne on. Käyttää sen mitä sillä hetkellä tarvii, ja jossain toisessa tilanteessa jotain muuta.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
kivi
09.03.2003 18:32:21
Jatkan vielä yhdellä kysymyksellä eli mitä noista laitteista voi käyttää efektiloopissa?

Kaikkia muita paitsi säröjä. Tosin ehkä EQ-pedaalinkin laittaisin ennen säröjä, ihan vain siksi että sillä voi sitten niitä boostata.

Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain huonoja vastauksia:-)
(Handsome Dick Manitoba)    
Dumb
09.03.2003 18:36:55

Tuosta EQ:sta sen verran, että minä taas tykkään sen olevan särön jälkee, jotta sillä voi sitten muokata sitä särösoundia.
hanipai
09.03.2003 18:43:54
Tuosta EQ:sta sen verran, että minä taas tykkään sen olevan särön jälkee, jotta sillä voi sitten muokata sitä särösoundia.

Ok, kiitän vastauksista . Tossa kokeiltuani RFX-1000:a, huomasin sen olevan ihan pätevä efektilaite, vaikkei 24 bittinen olekaan. Pitänee kokeilla Eq:ta molemmin puolin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)