Aihe: Pari kuvaa (diy) "boutiquesta"
1 2
KoskPaavo
06.02.2005 13:02:06
Toden totta komein mitä DIY-vehkeistä oon kuunaan nähnyt!
Soittaja selviää aina.
maza
06.02.2005 13:40:12

Noh, olihan tuo komea jo kesäkuussa mutta nyt vasta hienolta näyttääkin. Odotan innolla sisäkuvia ja jos suostut paljastamaan, niin myös sen särökanavan skemoja x)
Lisäksi myös kanavanvaihdon toteutus kiinnostaa - itse olen kovasti miettinyt, miksi nuo vaihtosysteemit vaikuttavat usein niin hirveän monimutkaisilta. :o
Mikko Vainiala
06.02.2005 18:03:35 (muokattu 06.02.2005 18:06:31)
Kiittäminenkö small talkia...no kiitos kumminkin. Isäukonkin puolesta, sillä yhdessähän me tuota koteloa suunniteltiin ja toteutettiin.

maza:

Noh, olihan tuo komea jo kesäkuussa mutta nyt vasta hienolta näyttääkin. Odotan innolla sisäkuvia ja jos suostut paljastamaan, niin myös sen särökanavan skemoja x)
Lisäksi myös kanavanvaihdon toteutus kiinnostaa - itse olen kovasti miettinyt, miksi nuo vaihtosysteemit vaikuttavat usein niin hirveän monimutkaisilta. :o

Heh, ajattelin ensin kysymyksen mahdollista sarkastista puolta, eli tuli mieleen yksi M. Soldanon lause:

"I figured if you could hot rod cars and guitars, then amps were fair game, too. Problem was, I didn't know squat about electronics."

Tällainen lähtökohta mullakin, soittajapohjalta vaan. Mitä tulee kanavanvaihtoon, niin vaikeaa voi olla päättää mitkä toiminnot laittaa etupaneeliin "set and forget" ja mitkä jalkapolkimella. Jos boostina olisi esim. yksi vahvistusaste lisää, niin vaatisi aikamoiset järjestelyt ja tuplamasterit jos jalkapolkimella...tällaista olin ajatellut, mutta ei näitä järjestelyjä ole muidenkaan vahvistimissa. Hommaa hankaloittaa myös jos haluaa vaihtaa samat toiminnot sekä paneelista että polkimesta.

Harkitsin myös kahden saundin soimista yht'aikaa ja tilasin erillisen logiikkapöydänkin, mutta totesin ettei kombinaatiosaundeissa kovin montaa käyttökelpoista ollut ja soittaja olisi voinut polkaista vahingossa vaikka kaikki kanavat päälle samanaikaisesti.

Mitä itse tekniikkaan tulee, niin laadukas ja edullinen jfet-shunt menetelmä (mm. TUT1 ja Kevinin QRK) ei toimi (mun layoutissa) koska siinä valittu kanava vuotaa maihin muiden kanavien "miksaus-vastusten" kautta. Kerkesin ostamaan läjän LDR:iäkin, mutta mielummin releillä. Tähän olen nyt perehtymässä ja pitänee järjestää niin että vaihtaminen onnistuu räkkiefektin kautta, ainakin G-majorissa on tuollainen ominaisuus. (Mm. Aikenin vahvistimet ovat "yhteensopivia".)

Tuli pitkästi, palataan muihin asioihin koht'puoliin.
Jumina5/6
18.03.2005 21:27:59
Ja jessus miltä soundaa vielä... Vaikka tuo johtunee jo soittajan sormistakin.(ota vaikkapa kohteliaisuutena jeh..)
"Kaikkihan alkoi siitä, kun Tohtori YesBox ja Keskiyön Kemia saapuivat asunnolleni kello 14 päivällä, mukanaan kalsareihin kääritty mikseripöytä.."
askomiko
19.03.2005 18:02:37
Miettisin tuota eturitilää vielä, se muistuttaa aika paljon Metaltronixia. Emmätiä, yllättävän vaikeata muuten suunitella kaunis laatikko!
"Helevetin nopia kairata, ku on näin ohut jiä!" RÖYTÖ!!1
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)