Hammer Of The Gods 06.02.2005 20:51:21 | |
---|
Eli pinna on kireellä. Hommasin kitaraani Dimarzion 4-conductor humpparit, mutta en saa niitä toimimaan. Olen lyhyesti sanottuna täysin ulkona näistä sähköhommista enkä tiedä mitä minun pitäisi mihinkäkin kolvata. Olen yrittänyt pällistellä netistä löytyviä kaiken maailman kuvia ja kaavioita, mutta tuntuu etten silti saa mitään tolkkua mistään. Eli minulla on siis sellainen tavallinen ibanezin 5-asentoinen mikkivalitsin, 2 humbucker-mikkiä, tone- ja volumepotikat ja jakki. Jos joku voisi ystävällisesti neuvoa ihan vaikka näin sanallisesti että mitä kolvaan kiinni minnekäkin, niin olisin todella kiitollinen. Lähinnä siis aluksi se, että mihin kolvaan kiinni nuo piuhat mitä mikeistä tulee. Näin aluksi minulle riittää että saan molemmat mikit toimimaan vaikka erikseenkin. Voin sitten myöhemmin viritellä kaikkia monimutkaisempia kytkentöjä.. Sen verran olen saanut aikaan, että olen kolvannut kummastakin mikistä mustan ja valkoisen piuhan yhteen. Mikkien mukana tulleessa lappusessa kohoitettiin tekemään tuo jos en halua käyttää keloja erikseen.. AUTTAKEE! Mitä helpommin, sitä helpommin! |
Explorer 06.02.2005 21:12:01 | |
---|
This fractal illusion burning away all structure toward the obscene. |
Hammer Of The Gods 06.02.2005 21:22:32 (muokattu 06.02.2005 21:25:49) | |
---|
http://www.seymourduncan.com/websit … ics/2hum_vol_tone_5way-w-split.html Tuon mukaan kun ne johdot kytket, saat vielä bonuksena kelojen puolitukset. Hehheh.. mm. tota kuvaa oon tuijotellu ja ihmetelly.. Mikäs tuo vihreä mötikkä tuossa on, jossa lukee että: 0,47? Pitääkö mulla olla semmonenkin? Erehdynkö pahastikin vai vastaavatko nuo Seymour Duncanin kuvan punainen ja valkoinen piuha Dimarzion mustaa ja valkoista? Ja SD:n musta Dimarzion punaista? Vai onko kaikki värit samalla tavalla sekä SD:ssä että DM:ssä? Tuossa kuvassa kun lähtee noita mustia nuolia, niin ne ilmeisesti tarkoittavat että ne menevät maahan? Eli kolvaanko ne kaikki kiinni tallaan, vai volumepotikkaan vai minne? Mitä helpommin, sitä helpommin! |
Hehheh.. mm. tota kuvaa oon tuijotellu ja ihmetelly.. Mikäs tuo vihreä mötikkä tuossa on, jossa lukee että: 0,47? Pitääkö mulla olla semmonenkin? Erehdynkö pahastikin vai vastaavatko nuo Seymour Duncanin kuvan punainen ja valkoinen piuha Dimarzion mustaa ja valkoista? Ja SD:n musta Dimarzion punaista? Vai onko kaikki värit samalla tavalla sekä SD:ssä että DM:ssä? Tuossa kuvassa kun lähtee noita mustia nuolia, niin ne ilmeisesti tarkoittavat että ne menevät maahan? Eli kolvaanko ne kaikki kiinni tallaan, vai volumepotikkaan vai minne? DiMarzio versus Duncan johtojen värit: DIMARZIO Red Black White Green DUNCAN Black White Red Green vihreä mötikkä on tone-kondensaattori, sulla varmaan on jo semmonen, huom! ei ne kaikki oo vihreitä.. Maadotukset hyvä vetästä yhteen pisteeseen, vaikka volapotikan taustaan..ja huolella, muuten tulee maadoitus-onkelmia. |
Hammer Of The Gods 06.02.2005 22:24:15 | |
---|
DiMarzio versus Duncan johtojen värit: DIMARZIO Red Black White Green DUNCAN Black White Red Green vihreä mötikkä on tone-kondensaattori, sulla varmaan on jo semmonen, huom! ei ne kaikki oo vihreitä.. Maadotukset hyvä vetästä yhteen pisteeseen, vaikka volapotikan taustaan..ja huolella, muuten tulee maadoitus-onkelmia. Kiitokset! Tämähän jo suuresti helpottikin.. Eli voin juottaa kaikki maadoitukset siihen volumepotikkaan, ei siis tarvitse tallaan juottaa? Hehheh.. Onnistuin äsken polttamaan käteni kolvilla, good job! Mitä helpommin, sitä helpommin! |
Gypsy 06.02.2005 22:30:54 (muokattu 06.02.2005 22:42:04) | |
---|
Eli voin juottaa kaikki maadoitukset siihen volumepotikkaan, ei siis tarvitse tallaan juottaa? Joo kaikki maahan tarkotetut johdot laitat siihen volumepotikan kuoreen. Lisäys: Tossa duncanin kuvassa on punanen ja valkonen laitettu yhteen JA kolvattu tohon kytkimeen. Sullahan vastaavat oli musta ja valkonen. Jos et kelanpuolituksia aio nyt laittaa, niin niitä mustaa ja valkosta EI kolvata kytkimeen, pelkästään yhistetään ne toisiinsa ja vaikka teippiä tai kutistus-sukkaa liitoksen päälle ettei ota kosketusta mihinkään. Tosin kannattaahan noi kelanpuolitukset siihen laittaa. Ja jos ton ohjeen mukaan tekee niin käy helpomminkin kun laittaa kaikki samanlailla. |
m6mm 06.02.2005 23:02:53 (muokattu 06.02.2005 23:03:25) | |
---|
Kiitokset! Tämähän jo suuresti helpottikin.. Eli voin juottaa kaikki maadoitukset siihen volumepotikkaan, ei siis tarvitse tallaan juottaa? Siitä volapotikasta kuitenkin kannattanee vetää johto myös tallaan. Näin ainakin minä oon tehnyt. :) Tosin en tiedä kannattaako minua kuunnella, koska en varsinaisesti asiasta paljoakaan tiedä... :D Oho,wau! |
Gypsy 06.02.2005 23:14:30 (muokattu 06.02.2005 23:20:34) | |
---|
Siitä volapotikasta kuitenkin kannattanee vetää johto myös tallaan. Jep, tottakai, ajattelin sen vaan olevan jo paikallaan kun mikkejä vaan oltiin vaihtamassa. Lisäys: Vai oltiinko? Luin uudestaan alotuksen, ja rupes tuntuun, että ollaan kokonaan sähköjä vetämässä uusiks eikä pelkästään mikinvaihtoo... Siihen kielimaadotusjohtoon muuten voi laittaa sen sähköiskuilta suojaavan systeemin. "Baywatch kitaraan" niminen ketju oli just siitä aiheesta vähän aikaa sitten. Haulla löytyy. Lisäys: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=65990 |