SamPpaa 14.01.2005 16:20:22 | |
---|
Keikkaa on heitetty useita kymmeniä ja jotain isompiakin on ollut. Nyt tuli kuitenkin yks keikka jossa järjestäjä kysyy esiintymissopimusta. Eipä oo ennen tullut tehtyä. Eli kertokaapa mitä siinä pitää olla ja mitä muuta siihen kannattaa laittaa. |
Bonham 14.01.2005 16:42:09 | |
---|
Keikkaa on heitetty useita kymmeniä ja jotain isompiakin on ollut. Nyt tuli kuitenkin yks keikka jossa järjestäjä kysyy esiintymissopimusta. Eipä oo ennen tullut tehtyä. Eli kertokaapa mitä siinä olla ja mitä muuta siihen kannattaa laittaa. Aika, paikka Maksaja (maksutiedot) Korvauksen maksaminen (käteinen, laskutus...) Yhteystiedot molemmilta (+ yhteyshenkilöt) Tekniset vaatimukset (lavan koko, sähköt, PA, valot), kuka hoitaa paikalle, kuka maksaa Koska bändi pääsee sisään... koska soundcheck Esiintymisaika, koska alkaa, koska päättyy, montako settiä Takahuoneen vaatimukset (lukittavuus jne) Ruoka & juoma Mittees muuta tulee mieleen... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
SamPpaa 14.01.2005 17:05:12 | |
---|
Onko tämän tarkoitus ollaa ikäänkuin raideri vai onko se jonkinlainen asiakirja joka allekirjoitetaan? |
Bonham 14.01.2005 17:36:02 | |
---|
Onko tämän tarkoitus ollaa ikäänkuin raideri vai onko se jonkinlainen asiakirja joka allekirjoitetaan? Molemmat. Yleensä myös raideriin tulee nimmarit... tulee ehkä helpommaksi, jos nuo kaksi yhdistää ja laittaa kaikki samaan paperiin... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
SamPpaa 17.01.2005 17:21:57 | |
---|
Hei ei muuten ois missään netissä esimerkkejä/muiden bändien vastaavia. Googletus ei tuottanut tulosta... harvinaista. |
Bonham 17.01.2005 18:03:18 | |
---|
Hei ei muuten ois missään netissä esimerkkejä/muiden bändien vastaavia. Googletus ei tuottanut tulosta... harvinaista. Perinteinen keino; kirjastosta löytyy varmaan Mika Karhumaan teos; Musiikkibisnes II... siinä on toistasataa sivua erilaisia alan soppareita siististi kansien välissä... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Ukko 17.01.2005 22:20:24 | |
---|
Ja muistakaa ne minttupastilli karkit joista punaiset ja siniset on poimittu pois ;) |
Jarkko. 17.01.2005 22:32:22 | |
---|
Hei ei muuten ois missään netissä esimerkkejä/muiden bändien vastaavia. Googletus ei tuottanut tulosta... harvinaista. Mulla on ihan varma tunne, että vastasin tämän jo tänne kertaalleen. Lienenkö sitten lopettanut esikatselun jälkeen tai jotain... Enivei, en tiedä googletustaidoistasi mutta tämän ketjun otsikolla hakemalla löytyy ihan hyvä pohja: http://www.hasabros.com/esiintymis.html |
SamPpaa 18.01.2005 22:46:09 | |
---|
Mulla on ihan varma tunne, että vastasin tämän jo tänne kertaalleen. Lienenkö sitten lopettanut esikatselun jälkeen tai jotain... Enivei, en tiedä googletustaidoistasi mutta tämän ketjun otsikolla hakemalla löytyy ihan hyvä pohja: http://www.hasabros.com/esiintymis.html Kiitti. Lieneekö mennyt ohi silmien. Samalla sanalla nimittäin oon hakenu... |
Lux 19.01.2005 03:20:13 | |
---|
Kiitti. Lieneekö mennyt ohi silmien. Samalla sanalla nimittäin oon hakenu... Auh, korjatkaa nyt nuo oikeinkirjoitusvirheet ennen kuin tollasta sopparia lähettelette. Ei näytä kovin vakuuttavalta tuollaisenaan. Mutta oleelliset asiat tuossa kyllä oli. Näitä pitäis sitten aina olla 3 kappaletta keikkaa kohden. Yksi jää keikkamyyjälle, yksi annetaan bändin matkaan ja yksi jää tapahtumajärjestäjälle. Keikasta sovittaessa yleensä lähetetään keikan ostajalle 2 kappaletta allekirjoitettuina, joista ostaja palauttaa yhden allekirjoituksellaan. Silloin hän on sitoutunut huolehtimaan siitä, että kaikki sopimuksessa mainittu on kohdallaan kun bändi saapuu mestoille. Joskus sopimuksista on kylmästi vedetty joitain vaatimuksia tai toiveita yli. Joskus niitä ei edes lueta. vapaus
veljeys
vandalismi |
Jabe 20.01.2005 12:17:13 | |
---|
Semmoista pientä täsmennystä voisin kertoa, ettö ainakin mun ohjelmatoimisto tekee sopimuksen sen asiakkaan kanssa (ravintola tms.), ja minä saan sitten vaan työmääräyksen. Siinä työmääräyksessäkin lukee yllä mainitut peruspointit (aika, paikka, ...). Mutta minä esiintyjänä en oikeastaan ole missään sopimussuhteessa siihen ravintolaan. Tietenkin joudun vastuuseen, jos en saavu paikalle ajoissa ja hoida keikkaa sovitulla tavalla tms. .. mutta ensisijassa vastaan ohjelmatoimistolle. Pieni täsmennys ehkä, mutta saattaisi olla joissain ongelmatilanteissa merkityksellinenkin juttu. |
Lux 20.01.2005 15:33:03 | |
---|
Semmoista pientä täsmennystä voisin kertoa, ettö ainakin mun ohjelmatoimisto tekee sopimuksen sen asiakkaan kanssa (ravintola tms.), ja minä saan sitten vaan työmääräyksen. Siinä työmääräyksessäkin lukee yllä mainitut peruspointit (aika, paikka, ...). Mutta minä esiintyjänä en oikeastaan ole missään sopimussuhteessa siihen ravintolaan. Tietenkin joudun vastuuseen, jos en saavu paikalle ajoissa ja hoida keikkaa sovitulla tavalla tms. .. mutta ensisijassa vastaan ohjelmatoimistolle. Pieni täsmennys ehkä, mutta saattaisi olla joissain ongelmatilanteissa merkityksellinenkin juttu. Joo, ohjelmatoimisto tosiaan tekee erikseen työmääräyksen jossa on ajo-ohjeet, aikataulut, majoitukset ja muu info. Mutta ongelmatapausten takia kannattaa bändillä myös olla oma kopio sopparista mukana. vapaus
veljeys
vandalismi |
Neljä Ruuvia 20.01.2005 20:06:24 | |
---|
Joo, ohjelmatoimisto tosiaan tekee erikseen työmääräyksen jossa on ajo-ohjeet, aikataulut, majoitukset ja muu info. Mutta ongelmatapausten takia kannattaa bändillä myös olla oma kopio sopparista mukana. Niin,mut sit jos siin on eri hinta ku mitä pändille on sanottu ni sitte ei o kiva ku jollekki tulee paha miäli :-) |
PL 21.01.2005 09:00:08 | |
---|
Ainahan sen hintakohdan voi kopiota ottaessa peittää. Ne paperithan ajelehtivat kuitenkin milloin bussin lattialla, milloin takahuoneen pöydällä jne. kaikkien luettavissa. |
Janne F 21.01.2005 13:50:09 | |
---|
Keikasta sovittaessa yleensä lähetetään keikan ostajalle 2 kappaletta allekirjoitettuina, joista ostaja palauttaa yhden allekirjoituksellaan. Silloin hän on sitoutunut huolehtimaan siitä, että kaikki sopimuksessa mainittu on kohdallaan kun bändi saapuu mestoille. Joskus sopimuksista on kylmästi vedetty joitain vaatimuksia tai toiveita yli. Joskus niitä ei edes lueta. Vielä sellainen pieni lisäys, että juridisesti tuo soppari on vain kirjallinen vahvistus suullisesta sopimuksesta. Eli bändi/keikkamyyjä/keikkapaikka on sitoutunut hoitamaan keikan sovituilla ehdoilla jo siinä vaiheessa, kun asiasta on sovittu puhelimessa, vaikkei nimiä olekaan vielä papereissa. |
katwi 02.02.2005 15:01:35 | |
---|
Keikkaa on heitetty useita kymmeniä ja jotain isompiakin on ollut. Nyt tuli kuitenkin yks keikka jossa järjestäjä kysyy esiintymissopimusta. Eipä oo ennen tullut tehtyä. Eli kertokaapa mitä siinä olla ja mitä muuta siihen kannattaa laittaa. ohjelmatoimistojen liiton sivuilla on valmis keikkasoppari jonka voi sieltä tulostaa! hae se, se on ainakin oikein. sitä pohjana käyttäen tein omanikin. |
Groovelover 05.02.2005 17:49:33 | |
---|
|
Paskat... keikka oli ja meni. Tais olla järjestäjän kurkoilua koko homma. Oli muka niin isoa meininkiä ja muuta. Loppupeleissä keikka oli jossain auditoriossa ja se ei sen kummempi ollut kun muutkaan keikat. Basisti sitten lähetti laatimani kyseisen sopimuksen ja ei me sitä siellä enää nähty. Vedettiin vaan aika perussopimus mitään ihmeellisyyksiä ei laitettu, paitsi että vettä pyydettin laulajalle ku suu aina kuivaa, no eihän sitä ees saatu järjestettyä. Takahuone oli ihan asiallisesti. Olin muuten tekniikkaraideriin laittanu maininnan optisista palohälyttimistä, ettei ne huutais. Onneks ei meidän setin aikana huutanu, mutta toisen bändin aikana rupeski vinkumaan. No... järjestäjiä on monenlaisia... |
Province 09.03.2005 10:22:29 | |
---|
Kai "KAJA" Jääskeläinen
The Hound Dog Man |
Roberto 09.03.2005 17:01:47 | |
---|
Tekniset vaatimukset (lavan koko, sähköt, PA, valot), kuka hoitaa paikalle, kuka maksaa Näihin kannattaa aina lisätä pykälä siitä etä tilaaja(n laitetoimittaja) ottaa yhteyttä esim. minimissään viikko ennen vetoa jos jokin tekninen homma ei taitu. Säästyy monelta porulta. |