Aihe: lisä härveliä mesa boogieen 1 2 | |
---|---|
![]() 05.02.2005 20:03:29 | |
elikkäs ostin mesan mark 3 ja ongelmana on et ku väännän kunnon sustain lead saundit niin puhdas puoli kärssi ja taas toisin päin..en millään tahtoisi laittaa purkkeja väliin syömään singaalia nyt kun viimein olen päässyt eroon digitaali verbaimista..olisiko kellään hyviä vinkkejä ongelman ratkaisuun? | |
![]() 05.02.2005 21:11:48 | |
Tuo on ongelma. Kanavaa vaihtamalla ei mahtavaa clean soundia saa vaihdettua mahtavaan särösoundiin. Itsellä tuo ei silleen ole ongelma, koska en keikkaile, mutta täytyy myöntää että olen lähtenyt pedaaliralliin mukaan, vaikka piti siitä olla erossa Mesan hommattuani. Toisaalta kun ostaa laatupedaaleita, niissä on true bypassit. Mesan efektiluuppiin voit laittaa voluumipedaalin, jonka kanssa voit vähän kontrolloida päättärisärön muodostumista. | |
![]() 06.02.2005 16:59:46 | |
sikäli harmillinen juttu koska tarvin molempia kanavia yhtä paljon. muuten vahvistin täyttää kaikki vaatimukset ja on kaikin puolin monipuolinen saundiltaan,mut niitä pitäis päästä pedaalilla vaihteleen..minkä laista purkki härdelliä suosittelette..? jotain räkki härveliä jäi vielä mutta efektit olen hävittänyt.vai olisiko kenties helpompaa vaihtaa esim. mark "neloseen" jossa käsittääkseni on molemmille kanaville omat ekut (correct if I`am wrong)..? eli merkkiä,mallia,ehdotusta vapaasti tulemaan.kiitos | |
![]() 06.02.2005 19:23:04 | |
Jos tuosta ongelmasta pääsisi sillä että saisi samanlaisen soundit jostain vahvistimesta pedaalin polkaisulla, aika monella varmaan olisi kyseinen vahvistin. Onko sinulla nyt tarvetta pelkästään kunnon säröön ja puhtaaseen? Ei siis kaikuihin tms? Jos näin on, kannattaa ehdottomasti mennä alan kauppoihin testailemaan säröpedaaleita, josko löytyisi mieleinen. On oikeastaan mahdotonta suositella jotain pedaalia, koska jokaisella on oma makunsa soundin suhteen. Tietysti jotain konsensusta löytyy soittajien keskuudesta, jotkut pedaalit tuntuvat olevan kovasti haluttuja (ja hinnoissaan), ja jotkut eivät niin arvostettuja. Kokeileppa vaikka Custom Soundsia-kauppaa, jossa on paljon erilaisia säröpedaaleita, ja siellä sattuu nykyään olemaan myös Mark III, jolla voit testata, eikä tarvitse omaa vahvaria sinne raahata. Älä katso hintaa, vaan kuuntele soundia. Eiköhän sieltä mieleinen löytyisi... | |
![]() 06.02.2005 19:33:36 | |
Mesan efektiluuppiin voit laittaa voluumipedaalin, jonka kanssa voit vähän kontrolloida päättärisärön muodostumista. Mulle ainakaan ihan ekaksi tulisi mieleen että markIIIn tapauksessa päättärisärö muodostoisi ongelmaksi, tai että sitä muodostuisi ensinnäkään millään järkevällä voimakkuudella. Siitähän saa niin kovaa puhdasta että kaikki kuolee. Jäsen wuchin mark3sta sai ainakin sekä puhdasta että liidiä, joskin putkien valintaa oli käytetty aikaa ja vaivaa. Ehkäpä siitä löytyisi ratkaisu? Tai sitten ei, onhan niiden eri 'vuosikertojen' välillä eroa muuallakin kun raitojen värissä.. I Smell Urine // Emman tahdissa sisälle hanuriin | |
![]() 06.02.2005 19:51:16 | |
dipshit: ongelmana on että noita hienoja puhdasta ja särösoundia ei saada väännettyä vahvistimeen samanaikaisesti, niin että olisivat vain kanavanvaihtopedaalin polkaisun päässä. Hienoja särö SEKÄ puhtaita siitä saa, tarvitsee vain väännellä välillä. | |
![]() 06.02.2005 20:09:38 (muokattu 06.02.2005 20:15:51) | |
dipshit: ongelmana on että noita hienoja puhdasta ja särösoundia ei saada väännettyä vahvistimeen samanaikaisesti, niin että olisivat vain kanavanvaihtopedaalin polkaisun päässä. Hienoja särö SEKÄ puhtaita siitä saa, tarvitsee vain väännellä välillä. Tiiän kyl joo mist on kysymys. Niinkun jo tossa kirjottelin niin ehkäpä putkien valinnalla voisi tohon vaikuttaa. Eihän ne kaikki etuasteputket ole käytössä puhtailla, niin koittaa valkata vähän tehokkaampia putkia jotka ovat pelkästää säröllä, tai jotain. En ole kyllä omistanut laitetta joten en puhu kokemuksen syvällä rintaäänella. Soitellut olenn ko. peliä ja mielestäni se kakkoskanava on vähän semmonen välimalli, puhdasta ja liidiä sain mielestäni. Mutta eroja on eri vuosikerroissa.. I Smell Urine // Emman tahdissa sisälle hanuriin | |
![]() 06.02.2005 20:25:22 | |
Osta toinen vahvistin kliineille, niinhän Petruccit ja muut tekee...Petruccilla on räkissä 3 Roadkingiä... | |
![]() 06.02.2005 21:07:20 | |
Osta toinen vahvistin kliineille, niinhän Petruccit ja muut tekee...Petruccilla on räkissä 3 Roadkingiä... Näin siis silloin jos on niin paljon rahaa ettei tiedä mitä sillä tekis ;) | |
![]() 06.02.2005 21:31:10 | |
Juu..kyllähän niitä ostais vaikka kaheksan jos lompakon nyörit sais jotenki revittyä auki..yhen kompon ostamisen jälkeen meidän liitossa nähdään nälkää muutama kuukausi..kaikua ajattelin luupata tuolla alesiksen unitilla ja kaikilla hendrix diggareilla pitää olla tietenkin voodoo vah. | |
![]() 06.02.2005 21:38:26 | |
Kokeillut kitaran volapotikan pyörittelyä? Tuolla tavalla minä ainakin useimmista vahvistimistani puhtaat hain, eikä ollut valittamista. | |
![]() 06.02.2005 21:49:34 | |
Heip, Itselläni oli tuollainen markin3 blue stripe malli. Mainitsemasi juttu on perusongelma kun kolmelle kanavalle on "yhteiset sävynsäätimet". Itse sain ruuvailtua kohdilleen kaksi kanavaa, mutta aina jäi yksi kanava ilman kunnon soundia. Itse ratkaisin ongelman aikoinaa, että käytin mesasta puhdasta ja crunch kanavaa ja polkusimeksi hommasin voodoolabin sparkledriven jolla boostasin crunch kanavasta kunnon lead soundin sekä toimi oikein hyvin myös puhtaalle kanavalla saaden toinen pikkuruttu soundi. Uskon, että tuo putkien vaihtohommeli ei ratkaise ongelmaasi, koska sävynsäätimet ovat silti kaikille kanaville samat. Perussoundi saattaa muuttua hieman johonkin suuntaan, mutta kanavien säätömahdollisuudet eivät muutu. Oikein miellyttävä ja hyvä muisto jäi kyseisestä vahvistimesta, vaikken "kokonaisuutta" saanutkaan toimimaan, ilman lisävarusteita. Saatanpa harkita kyseisen vahvistimen ostamista jos hyvä yksilö sattuu kohdalle sopuhintaan. Jos löydät mieleisesi puhtaan soundin koneesta, ja ehkä jopa sen pikkuruttu soundinkin lähtisin etsimään sitä lead-soundia jollain pedaalilla, ellei sinulla ole enemmän tarvetta särösoundeille. pedaaleina voisi toimia yllä itse käyttämäni, ts9, ts808 tai vastaavat overdrivet. myös ibanezin tubeking on kova juttu tuon mesan kanssa. t, Mika elikkäs ostin mesan mark 3 ja ongelmana on et ku väännän kunnon sustain lead saundit niin puhdas puoli kärssi ja taas toisin päin..en millään tahtoisi laittaa purkkeja väliin syömään singaalia nyt kun viimein olen päässyt eroon digitaali verbaimista..olisiko kellään hyviä vinkkejä ongelman ratkaisuun? Kadonneen soundin jäljillä.... | |
![]() 06.02.2005 22:18:04 | |
Uskon, että tuo putkien vaihtohommeli ei ratkaise ongelmaasi, koska sävynsäätimet ovat silti kaikille kanaville samat. Perussoundi saattaa muuttua hieman johonkin suuntaan, mutta kanavien säätömahdollisuudet eivät muutu. Onko kysymys särön määrästä vai tonesta? Ohan siinä jalkakytkimellä kytkettävissä oleva eku. Okei, vedän itteeni jakarilla päähän. I Smell Urine // Emman tahdissa sisälle hanuriin | |
![]() 06.02.2005 22:33:56 | |
Jos löydät mieleisesi puhtaan soundin koneesta, ja ehkä jopa sen pikkuruttu soundinkin lähtisin etsimään sitä lead-soundia jollain pedaalilla, ellei sinulla ole enemmän tarvetta särösoundeille. pedaaleina voisi toimia yllä itse käyttämäni, ts9, ts808 tai vastaavat overdrivet. myös ibanezin tubeking on kova juttu tuon mesan kanssa. Noin minäkin tekisin. HC:ssä tuntuu moni käyttävän tuon Mark-III:sen kanssa Treble Boostereita :o. Että varmaan kandee semmosiakin testata noiden ts-johdannaisten lisäksi. Ite oot!!! | |
![]() 06.02.2005 22:44:14 | |
Itse olen pärjäillyt ihan laskemalla kitaran volumea puhtaalla soitettaessa (kitarasta tai volume-pedaalilla). Viime aikoina olen tosin alkanut käyttämään HK:n Tube Factoryä, joka toimii tuon Mesan kanssa aika pirun hyvin. Suosittelen. | |
![]() 07.02.2005 10:20:51 | |
Viime aikoina olen tosin alkanut käyttämään HK:n Tube Factoryä, joka toimii tuon Mesan kanssa aika pirun hyvin. Suosittelen. Kiinnostavaa. Millasta musiikkia soitat? Mulle on tulossa Sparkle Drive Robert Keeley-modauksella, jonka kans odotan toimivan Mesan kanssa. Mulla tulee soiteltua country-vaikutteista pop-rockia, brittipoppi-tyyppistä jne. | |
![]() 07.02.2005 11:25:54 | |
Mulle on tulossa Sparkle Drive Robert Keeley-modauksella, jonka kans odotan toimivan Mesan kanssa. Hieman offtopic, mutta kysynpä siltikin.. Minkälainen modi tuossa on ja miten se vaikuttaa soundiin? Sparkle Drive toimii kyllä varmasti hyvin tuon Mesan kanssa. | |
![]() 07.02.2005 11:37:59 | |
kiitoksia hyvistä neuvoista..olisiko jollain vielä sivistävää tietoutta siittä mark nelosesta..ehkä jopa henkilökohtaista kokemusta kyseisestä laiteesta..eli onko siinä puhtaalle ja lead kanavalle omat ekut.kokeilin jo laitteen ostettuani volumella vääntää "kliinit" mut ongelma on se että mun lead saundi on niin PERK..LEEN!! midle voittoinen että puhdas kuulostaa samalta ku ampiaisten orgiat. mulle on ihan outoja nuo "distortion" pedaalit.oon aina etusesta nippuloinu säröt..mut ei siinä,korkea aika papan oppia merkki tietoutta..itälläni on joku aasi vankkuri ajalta oleva midle boosteri joka tulee kitaraan kiinni..on muuten oikeesti vanha vehe .ostin joskus kymmenen vuotta sitten divarista ku oli niin hassun näköinen kapistus..olen käyttänyt joskus sitä keikoilla ja ihan venko laite,mut vähän hankala käyttöinen. | |
![]() 07.02.2005 14:05:00 | |
eli onko siinä puhtaalle ja lead kanavalle omat ekut. Katoppa manuaalista, ton hintaisessa vehkeessä ne on varmaan aika tyhjentävästi siellä selitetty. | |
![]() 07.02.2005 14:07:37 (muokattu 07.02.2005 14:07:50) | |
Hieman offtopic, mutta kysynpä siltikin.. Minkälainen modi tuossa on ja miten se vaikuttaa soundiin? Sparkle Drive toimii kyllä varmasti hyvin tuon Mesan kanssa. Tietoa tosta modauksesta löytyy täältä: http://www.robertkeeley.com/product.php?id=21 | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)