Aihe: Nord Lead 2X
1
mklami
16.02.2003 13:17:12 (muokattu 16.02.2003 13:19:22)

Onko kukaan vielä päässyt kokeilemaan tätä vehjettä?

Käytännössähän kyseessä on hiukan terästetty Nord Lead 2 (mm. huomattavasti laajempi muisti, laite on kuitenkin 100% yhteensopiva patchien suhteen alkuperäiseen Lead 2:een). Hinta on sama kuin alkuperäisellä Lead 2:lla, n. 1400-1600 euroa.

Mutta onko tässä syntikassa mitään todella hienoa uudistusta? Itseäni ei ainakaan Clavian sivujen esittely pahemmin hetkauttanut.

Viime vuoden lopulla Clavia ilmoitti lopettaneensa Nord Modularin softan kehittämisen, joka mielestäni oli käsittämättömän typerä veto. Modular-sarja kun kuitenkin on Clavian paras tuote. Edes Nord Lead 3 ei käsittääkseni vedä monipuolisuudessaan vertoja Modularille.

Clavia perusteli Modular-softan kehittelyn lopettamista "uusilla jännittävillä tuotteilla vuoden 2003 aikana", joista tämä Nord Lead 2X näyttää olevan ensimmäinen, ja jokseenkin turhan tuntuinen vehje - se kun ei kuitenkaan kestä vertailua jo pari vuotta sitten ilmestyneen Nord Lead 3:n kanssa.

Modularejakin edelleen valmistetaan, mutta softan kehitys on lopetettu - idioottimaista!
Trying to be succesful is failure. Trying to be you is success. - Vangelis
Jabbe
16.02.2003 13:22:49 (muokattu 16.02.2003 13:29:19)
En oo testannu, mut onhan toi ainakin vähän erilainen kuin alkuperäinen Lead2.

Uusi:
http://www.clavia.se/pictures/News/WinterNAMM03/NL2XLarge.jpg
Alkuperäinen:
http://www.clavia.se/pictures/nordlead2/NL2leftperspectivelarge2.jpg

Voipi olla kyllä aika turha. Kannattaa varmaan ostaa mielummin toi Nord Lead3 kuin 2X. Kakkosia saa taas käytettynä ihan ok hintaan...

Tuo oli kyllä aika mielenkiintoinen:
"As a result, Clavia can promise new and exciting product releases during 2003. Stay tuned!"

Odotettavissa:
- Nord Modular 2?
- Nord Electro 3?
- Nord Lead 4?
- Nord UltimateParasSyntikkaEver4000?

Ja taas toi Sherinian iskee:
http://www.clavia.se/News/derekkeyboards.htm

Muutenhan noi kyllä on (ihan hienoja) Nordeja paitsi että toi yks on Triton...
"Eiku..."
Mohla
16.02.2003 23:33:45

JOku porukka oli väsänny softaversion nordlead2:sesta, johon käy suoraan nordleadin soundipankit. En muista softan nimeä, mutta ajateltiin tehdä vertailu oikean Nordlead2:sen kanssa samoilla soundeilla...
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
mklami
17.02.2003 14:23:27

JOku porukka oli väsänny softaversion nordlead2:sesta, johon käy suoraan nordleadin soundipankit. En muista softan nimeä, mutta ajateltiin tehdä vertailu oikean Nordlead2:sen kanssa samoilla soundeilla...

Mikäs porukka sellasen on tehny, ja onko se ilmanen vai maksaako jotai? Jos on ilmanen, sen varmaan saa netistä, mutta mistä siellä? :)
MM
17.02.2003 16:23:13

Mikäs porukka sellasen on tehny, ja onko se ilmanen vai maksaako jotai? Jos on ilmanen, sen varmaan saa netistä, mutta mistä siellä? :)

http://www.discodsp.com/discovery/

eip ole ilmainen.
JPQ
17.02.2003 21:47:02

En oo testannu, mut onhan toi ainakin vähän erilainen kuin alkuperäinen Lead2.

Uusi:

http://www.clavia.se/pictures/News/WinterNAMM03/NL2XLarge.jpg

Alkuperäinen:

http://www.clavia.se/pictures/nordlead2/NL2leftperspectivelarge2.jpg

Voipi olla kyllä aika turha. Kannattaa varmaan ostaa mielummin toi Nord Lead3 kuin 2X. Kakkosia saa taas käytettynä ihan ok hintaan...

Tuo oli kyllä aika mielenkiintoinen:

"As a result, Clavia can promise new and exciting product releases during 2003. Stay tuned!"

Odotettavissa:

- Nord Modular 2?

- Nord Electro 3?

- Nord Lead 4?

- Nord UltimateParasSyntikkaEver4000?

Ja taas toi Sherinian iskee:

http://www.clavia.se/News/derekkeyboards.htm

Muutenhan noi kyllä on (ihan hienoja) Nordeja paitsi että toi yks on Triton...

Onko muka Triton sinusta paras ? jos on me olemme eri mieltä musta speksien ja muun perusteella paras on Kurzweil K2600.
Jabbe
17.02.2003 22:19:35
Onko muka Triton sinusta paras ? jos on me olemme eri mieltä musta speksien ja muun perusteella paras on Kurzweil K2600.

Mitä hittoa?!? Enhän minä mitään ole Tritonia kehunut. Huomautin vaan että Sherinianin setissä on "naamioitu" Triton.

Mutta enpäs ole (tuota) Kurzweiliä soitellu joten en siitä mene mitään sanomaan. Itse pidän kylläkin hieman "yksinkertaisemmista" (pelkistetyistä) syntikoista, kuten Nord Electro tai jotkut hyvät virtuaalianalogit (kuten Nordit). Vaikka olisi kuinka Triton tai K2600 tai mikä niin se yksi soitin ei silti voi tehdä KAIKKEA hyvin. Ainakaan en ole toistaiseksi sellaista nähnyt...

Omistatkos muuten itse ton 2600:n??? ;)
"Eiku..."
JPQ
18.02.2003 00:23:27

Mitä hittoa?!? Enhän minä mitään ole Tritonia kehunut. Huomautin vaan että Sherinianin setissä on "naamioitu" Triton.

Mutta enpäs ole (tuota) Kurzweiliä soitellu joten en siitä mene mitään sanomaan. Itse pidän kylläkin hieman "yksinkertaisemmista" (pelkistetyistä) syntikoista, kuten Nord Electro tai jotkut hyvät virtuaalianalogit (kuten Nordit). Vaikka olisi kuinka Triton tai K2600 tai mikä niin se yksi soitin ei silti voi tehdä KAIKKEA hyvin. Ainakaan en ole toistaiseksi sellaista nähnyt...

Ja käsitin juttusi väärin. En tosiaankaan omista hyvä kun voin haaveilla käytetystä K2000R:sesta. Puhuin enginen ja demojen pohjalta. PS. En minäkään täydelliseen synaan usko omia ideoita sellaiseen on kylläkin. Minä kannataan tyyliä monta hyvää syntsaa jokaisella joku etu. ELi jossain vpi olla esim. pianot syvältä mutta esim. kitarat edes jotenkin käyttökelposet.(Hätävarana kitaristeille tiedoksi kun ei ole vielä bändiä senkin jälkeen tarvitsen niitä sävellys apuna)
Eli onko tuo yksi tuossa setissä naamioitu triton vai onko se karma sehän olisi valmiiksi punainen?
JPQ
18.02.2003 00:23:29

Ja käsitin juttusi väärin. En tosiaankaan omista hyvä kun voin haaveilla käytetystä K2000R:sesta. Puhuin enginen ja demojen pohjalta. PS. En minäkään täydelliseen synaan usko omia ideoita sellaiseen on kylläkin. Minä kannataan tyyliä monta hyvää syntsaa jokaisella joku etu. ELi jossain vpi olla esim. pianot syvältä mutta esim. kitarat edes jotenkin käyttökelposet.(Hätävarana kitaristeille tiedoksi kun ei ole vielä bändiä senkin jälkeen tarvitsen niitä sävellys apuna)
Eli onko tuo yksi tuossa setissä naamioitu triton vai onko se karma sehän olisi valmiiksi punainen?
Jabbe
18.02.2003 11:19:37

tuossa vähän tarkempi kuva. katso ja ihastele:
http://www.dereksherinian.com/image … allery/billyidol/derekbillyTO03.jpg
"Eiku..."
Troll
18.02.2003 12:51:58

Juha-Pekka se vaan jaksaa joka tilanteessa mainostaa että Kurzweil K2600 on paras syna, vaikka et ilmeisesti koskaan ole edes käyttänyt sitä ?

Niin ja tiedetään Amiga on ainoa oikea tietokone ja PC on pska..

Mutta eikö nämä "tää on paras, muut sucks" tyyliset väittelyt kuollut jo 5 vuotta sitten, ja luulis että yli kakskymppinen jannu olis senverran jo kasvanu ettei jaksais jokavälissä kärkevästi esittää omia "mun mielestä tää kone on parempi" kommentteja. EI KETÄÄN KIINNOSTA.
JPQ
18.02.2003 13:48:47

Juha-Pekka se vaan jaksaa joka tilanteessa mainostaa että Kurzweil K2600 on paras syna, vaikka et ilmeisesti koskaan ole edes käyttänyt sitä ?

Niin ja tiedetään Amiga on ainoa oikea tietokone ja PC on pska..

Mutta eikö nämä "tää on paras, muut sucks" tyyliset väittelyt kuollut jo 5 vuotta sitten, ja luulis että yli kakskymppinen jannu olis senverran jo kasvanu ettei jaksais jokavälissä kärkevästi esittää omia "mun mielestä tää kone on parempi" kommentteja. EI KETÄÄN KIINNOSTA.

Ahaa. Kukas siellä nimimerkin takana on ? kun nimeni kerran tiedät.
PS. EN ole käyttänyt ja pyydän nöyrimmästi anteeksi mutta kehuuhan monet muutkin syntikoitaan joiden kehumista en voi ymmärtää. ja Amigaa on ihan vai pakko mainostaa siksi että ärsyttäisin ja jotkut näkisi että kyllä sitäkin käytetään edelleen...
On niitä muitakin ainoita oikeita tietokoneita kuten Mac,SGI,Sun,Commoodore64,Commodore200....
mklami
28.02.2003 15:03:18

Mikähän tämä Clavian G2 tulee olemaan?

Seurailkaapa Clavian sivuja...
Jabbe
08.03.2003 22:03:18
Nord Modular kakkonen!!!

Olis vielä rahaa... ;)
"Eiku..."
mklami
09.03.2003 10:47:23

Nord Modular kakkonen!!!

Olis vielä rahaa... ;)

Jep, perustin vehkeelle oman palstan tossa alkuviikosta. Kunpa olis rahaa tohon... :)
Jabbe
09.03.2003 13:03:43

Jep, perustin vehkeelle oman palstan tossa alkuviikosta. Kunpa olis rahaa tohon... :)

Ei se nyt ehkä sentään oman palstan arvoinen ole? Tai no ehkä tuossa hintaluokassa...
"Eiku..."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)