Aihe: Epiphone Viola Bass
1
hemmo
08.03.2003 21:42:49

Moro vaan, bassohemmot!

Ostin äskettäin lähes vahingossa, halavalla, käytetyn Epiphone-viulubasson lähinnä siksi, että muoto miellytti silmää. Olen aiemmin testannut puoliksi ostomielessä useita aitoja kalliihkoja Höfner-viulubassoja, mutta pettynyt joka kerta,kun saundi ja tatsi on ollut olematon.

Etsin netistä sitten tietoja vehkeestä, mutten saanut selville kuin:
- mahonkiliimakaula
- ontto runko vaahteralaminaatista
- minihumbuckerit 2 kpl
- skaala 30,5 tuumaa

Ulkonäko ja tuntu on aika lailla kuin Höfnerissä:
- kapea kaula
- siirrettävä pilipali-talla
- tyylitelty kieltenpidike
- 2 volume ja 1 tone sinnepäin olevassa muoviläpykässä
- kevyt (sopii minunlaisilleni selkävaivaisille)

Tässä Epiphonessa oli ostettaessa flatwound-kielet ilmeisesti 60-lukuisen plonk-saundin aikaansaamiseksi. Vaihdoin tilalle oitis Rotosaund Swingbass roundwoundit ja kas, basso heräsi eloon. Basso-bassoa irtoaa, ainakin minun combolaitteistollani, niin hitosti.

Jummijammi, etumikistä lähtee oiva reggae-sub-bass-saundi ja takamikistä sellainen tanakka rokkipläjäys. Sain jopa aikaan sellaisen ihmeellisen Jaco-saundin etumikin vola puoliksi auki ja takamikki täysillä, vähän chorusta mukaan.

Ainoa miinus tulee lievästä kiertoherkkyydestä, ainakin jos käyttää säröjä, kuten minä. Vertailuna ollut Danelectron Longhorn vinkuu huomattavasti vähemmän.
Epiphone on myös hieman kaulapainoinen, mutta se korjaantuu leveällä nahkahinnalla.

En voi kuin suositella, varsinkin kun hinta on halpa jopa uutena.
Kamalistani ei mahdu tähän.
hemmo
16.01.2006 19:42:35

Heh, nyt naurattaa.

Menin epähuomiossa ja vahingossa myymään tuon Epin steelin'ille, joka myi sen Lennulle, jolta ostin sen takaisin. Vaimo maksoi lystin oston, kun se oli miun 40 v. lahja. Epi oli matkallaan saanut hieman siipeensä, Lennun kertoman mukaan keikalla raksalampun kuumuudesta. Eipä tuo reunalistan sulaminen juuri haittaa, ehkä jopa kredi-debili-teettiä on tullut lisää.

Yritin 9 kk soitella Lennun tai steelin'in laittamilla flätti-kielillä, turhaan. Vaihdoin tänään siihen jotkut Kenyn vanhat roundit, ja jummijammi, taas oli eri kiva soitella. Pitovehje (hellasärö pärisee jos myyn sen).
"Oot hullu haalija" -hellasärö.
wonderwall
05.12.2006 16:39:09
Nostan aiheen ylös vain kysyäkseni, että mistäs ko. malliin saapi hommattua kovan laukun? Ja mihin hintaan?
hemmo
05.12.2006 17:52:10

Nostan aiheen ylös vain kysyäkseni, että mistäs ko. malliin saapi hommattua kovan laukun? Ja mihin hintaan?

http://www.music123.com/Epiphone-Ha … dshell-Viola-Bass-case-i12095.music
"40-vuotias pitkänlinjan pubitähti"
losalvaros
30.12.2006 00:56:32
Paljonko maksoit, jos saa kysyä? Miten vanha viulu on ja miten hyvässä kunnossa? Itse maksoin käytetystä samanlaisesta 220 euroa ja keppi oli aika hyvässä kunnossa. Vilpittömät onnitteluni todella hyvästä ostoksesta!
vahtoma
27.01.2007 12:11:00 (muokattu 27.01.2007 12:18:41)

Muutkin ovat näköjään tehneet laatuostoksen:) Itse ostin tuliterän Violan aika vast´ikään ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Ensinnäkin soitin on kaunis, sitä on todella kevyt ja mielyttävä soittaa ja pidän sen puumaisesta yleissaundista.
Onko kenelläkään kokemuksia Hofnerin alkuperäisestä Violinista? Millainen lie verrattuna Epiin?

Jaa mutta vastaushan löytyykin tuolta ylhäältä:)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)