Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Miten "jouduitte" bändiin
1 2 3 4 5
jwalk
05.02.2005 09:44:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyiskö semmosia hauskoja,erikoisia,dramaattisia tarinoita?
 
Härski
05.02.2005 11:32:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tosi dramaattinen. Ostin basson, annoin sen kaverille ja etittiin rumpali. Eh?
 
jwalk
05.02.2005 11:39:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin,tuli mieleen kun itse jouduin nykyiseen bändiin kun entinen kitaristi loukkasi kätensä,pahasti.
 
jussiohman
05.02.2005 11:40:05 (muokattu 05.02.2005 11:40:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helluva Lusifer, Maniaxe, Red Chevy, Drankken Seiloors eivätkä mitkään muut bändimme olisi koskaan tapahtuneet jos sikanaama ei olisi ysinluokan ekana päivänä tullu myöhässä kouluun ja joutunut istumaan minun viereen.
 
Se on pienestä kiinni, kaaosteoria vallitsee. Myöhästykää enemmän koulusta, ihmiset.
 
Lihava sinkku hakee kontaktia
superfly
05.02.2005 11:43:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dramaattistahan tuo mulla oli.... Katsoin Muusikoiden.netistä ilmoituksen ja vaapuin koesoittoon.
 
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Alicia
05.02.2005 11:52:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, mulla liittyminen oli ainaki hitusen erikoinen:
menin kyselemään, pidetäänkö paikallisessa musiikkiliikkeessä kitaratunteja. Kun ne kuuli että olin jo soittanu parisen vuotta mus. opistossa, ne totes että alkeistunneista ei oo hyötyä. Eli suoraan bändikouluun, neljän kaveruksen keskelle!
--> vuoden jälkeen jatkettiin omassa reenikämpässä, vaihtelevasti harjoitellen, omia biisejä n. 10.
Eli: ei ollu tarkotus bändiin liittyä, mutta sinne jouduttiin. Tosi tyytyväinen oon ollu jälkeenpäin tuosta kitaratuntien kyselemisestä x)
 
"Puh?" "mitä, Nasu?" "Tarkistin vain, että olet siinä"
Volle
05.02.2005 13:07:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kännispäiten hölistiin baareissa erään kaverini kanssa bändin perustamisesta monta monituista kertaa, kunnes lopulta eräänä krapulapäivänä saatiin aikaiseksi pitää ihan oikeat reenit (kun olin saanut aikaiseksi järkättyä vanhoista soittoporukoista tutut parit muut soittajat ja kämpän). Siitä se sitten pikkuhiljaa lähti. Lisättäköön tähän yhteyteen vielä, että vastaavalla tavalla olen ollut mukana perustamassa kymmeniä suorastaan loistavia yhtyeitä, jotka yleensä ovat unohtuneet saman illan aikana.
 
Nam.
sikanaama
05.02.2005 13:10:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

(Chillausmestarit, Skull Bone Hunters) Helluva Lusifer, Maniaxe, Red Chevy, Drankken Seiloors eivätkä mitkään muut bändimme olisi koskaan tapahtuneet jos sikanaama ei olisi ysinluokan ekana päivänä tullu myöhässä kouluun ja joutunut istumaan minun viereen.
 
Se on pienestä kiinni, kaaosteoria vallitsee. Myöhästykää enemmän koulusta, ihmiset.

 
Niin ja jos römpsämehumies ei olisi alkanut silloin hetken mielijohteesta soittamaan vähäksi aikaa kitaraa niin tuskin olisin minäkään. Tuskin olisi römpsämehumieskään ruvennut soittamaan, jos ei olisi ajautunut jo ala-asteella samalle luokalle Lapion kanssa ja yläasteella vielä pecikossupaukkun kanssa samalle luokalle. Tuskinpa sittenkään olisin alkanut soittamaan ellen olisi saanut 5-vuotiaana lahjaksi kitaraa vanhemmilta ja nähnyt 14-vuotiaana Jimi Hendrixin dokumenttia puolivahingossa. Tuskinpa soitettaisiin pändissä ellei valdemarin kanssa olisi joutunut jo ala-asteella samalle luokalle ja ellei olisi yläasteella vittuiltu kolmestaan (jussiohman, valdemar, minä) toisillemme ja keksitty koulun käytävillä nimiä muille oppilaille. Tuskinpa soitettaisiin jos kassu ja ari ei olisi vanhoja kavereita, jonka johdosta s-edi ja valdemar joutui kaveeraamaan. Ja jos entinen ihmissyöjä pupu ei olisi muuttunut puoli-inhimilliseksi pupuksi ja ruvennut käymään kauppista samalla luokalla jussiohmanin ja valdemarin kanssa.
 
Mää muuten varmaan runkkasin sinä aamuna. Oli hyvin yleinen syy myöhästyä siihen aikaan. Runkatkaa ihmiset enemmän.
 
Pistä pääsi ulos auton ikkunasta ja huuda hävyttömyyksiä kun isäsi ajaa.
JuniperThree
05.02.2005 14:03:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä, toka kitaristi ja rumpali tutustuttiin yhessä työjutussa ja sit päätettiin laittaa bändi pystyyn... Etittiin aktiivisesti bassotaitelijaa ja laulajaa...
 
Hannu H.
05.02.2005 14:49:43 (muokattu 05.02.2005 14:49:56)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaveri tuli koulun käytävällä vastaan ja sano: "mä perustin bändin ja sä oot siinä kitaristina" ja jatko matkaansa.
 
"May the tone be with you" IHKK #19
Jani The Rock
05.02.2005 15:47:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Ai sulla on basso vai? Tuu bändiin".
 
The road never ends for me, kid.
Skebaristi
05.02.2005 20:11:31 (muokattu 05.02.2005 20:12:10)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli marraskuu(kai), puukäsityötunti oli juuri loppumassa. Olin lakaisemassa luokan nurkkaa, kun paikalle pöllähti tr00 teinin näköinen häiskä hammasraudoissaan. Tämä anoppien unelma oli ilmeisesti kuullut taivaallisia kitarasoolojani musikiinluokassa, jonka takia hän kysyi, että omistanko kitaraa ja skääskää. Minä siinä sitten sanoin että joo. Sitten kului kuukausi, kunnes kyseinen henkilö raahasi minut musaluokkaan, jossa soitimme apulannan matoa. Sille tielle jäin, tosin emme soita enää apulantaa.
 
Vain tyhmät lukevat tämän.
Maardi
05.02.2005 22:28:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaverit pyysivät
 
Jymi
05.02.2005 23:50:50 (muokattu 05.02.2005 23:51:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nykyiseen bändiin siten, että 5 min edellisen bändin viimeisen keikan jälkeen tulivat pyytämään soittajaksi tähän nykyiseen. No sen 5 min tuli oltua ilman bändiä.
 
StoRBa
06.02.2005 02:31:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meninpähän vierailemaan kavereitten harkkoihin ja pyysivät mukaan. Nykyään tulee tehtyä suurin osa musasta.
 
I want YOU to join the swedish army!
Kiviniemi
06.02.2005 12:09:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rumpali, jonka tiesin mutten tuntenut, tuli baarissa kysymään että "etkös sinä ole hevihemmo ja käsittääkseni vielä muusikko?Tarvittais basistia rässibändiin, kiinnostaisiko?"
 
Toiseen bändiini "jouduin" kun olimme kaverin kanssa soittelemassa koulun musiikkiluokasa Metallicaa ja vastaavaa, itse silloin niinkin erikoisessa soittimessa itselleni kuin rummut. Vähän aikaa soiteltuamme pöllähtää paikalle tyyppi, joka sanoo että "piti tulla oikiasti kahtoon että kuka täälä soittaa rumpuja. Meillä olis tulosa kapakkabändi, haluaisikko tulla soittamaan?"
 
Pari bändiä on tullut myös itse perustettua.
 
Elämä on kurjaa ja juuri kun nostat päätäsi paskasta, vetää piru viikatteella
SSilver
06.02.2005 14:12:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tapasin vanhan kaverini sattumalta bussissa ja pyysin hänet jalkapallojoukkueeseeni pelaamaan. Sitten telkkarista tuli This Is Spinal Tap. Se oli väistämätöntä.
Coyote_FH
06.02.2005 18:54:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaverin (eli nykyisen ex-basistin) kanssa oltiin kalassa. Kaveri kysyi huvittaisiko perustaa bändi. Totta helvetissä.
 
Rikke
06.02.2005 21:41:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koulun ruokailun maitojonossa tuli heebot pyytämään bändiin. Oli nähny kun soitin bassoa musiikki tunnilla. Eipä kovin dramaattinen tarina.
 
porcupine
07.02.2005 11:57:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaverit kuunteli peruskoulussa Siekkareita ja minä Scorppareita. Musiikillinen yhteys oli niin ilmeinen, että pakottivat minut rokkileikkeihinsä, ja samalla tiellä ollaan edelleen ja tietty samojen tyyppien kanssa.
 
Ei kukaan, tai kun kerran kaikki muutkin. -Tommi Liimatta
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «