Aihe: Kauan kestää kapulat?
1 2 3 4 5 6
drummer88
03.02.2005 09:30:25
Mää käytän vaterin 5b ja kestää semmosen kuukauden ennenku päät rupee lohkeileen, tosin soitan joka päivä vähintään sen kaks tuntia
hit your drums like your ex-girlfriend... beat the fuck out of them -Kevin Talley
KoRn88.
03.02.2005 09:58:55
Nyt on käytössä Vic Firthin 5B-kapulat ja kyllä nuo aina sen pari kuukautta kestää, vaikka reunalyöntejä tulee itelläki soitettua melko paljon. Poikki ei ole kyllä yhdetkään kapulat menneet pitkiin aikoihin, mutta tuossa parissa tai kolmessa kuukaudessa on kapulat jo sen verran kuluneet, että pitää vaihtaa.
eL Fuego
03.02.2005 10:35:22

Vic Firthin kapulat kestää viikosta kahteen viikkoon,
halvahkot hiilikuidut voi kestää kuukaudesta kahteen, yksin soittaessa kestää huomattavasti pidempään.
Sen tein.
pehmo
03.02.2005 16:32:20

Kyllähän nuo 5A Novat "by vic firth" on nyt viikon kestäneet, tosin välillä huomaa lentäviä puulastuja. Täytyy laskea vähän tota haikkaa, etten raasta niitä ihan täysin :)
ToMi88
03.02.2005 16:43:13 (muokattu 03.02.2005 16:44:04)

Joskus omistin vic virthin kapulat ja ne kesti melkein kaksi vuotta..nykyään on taman kapulat ja ovat kestäneet heti kolme kk.
eljohnny
03.02.2005 21:13:30
Joskus omistin vic virthin kapulat ja ne kesti melkein kaksi vuotta

Mullakin joskus oli Vic Firthit varmaan reilun vuoden, mutta se oli sillon ku alottelin ja vaan yksiskseen harjottelin.
Sepä oli sitten suuri ihme kun se eka kapula hajos...
Venyttely on kaiken A ja O.
drum-monkey
04.02.2005 12:34:24 (muokattu 04.02.2005 12:34:46)
En ymmärrä miten ennen sain kapulat rikki parissa viikossa, nyt kestää vähintään puoli vuotta (syyskuussa katkes viimeks, sitä ennen joskus 2003), vaikka treenaan enemmän ku ennen ja soitan pääasiassa bändin kanssa metallia. Itse treenatessa toki muutakin. Koot on musasta riippuen 7A, 5A tai 5B.
Musiikki pelasti minut urheilulta.
Maardi
04.02.2005 13:26:12
Tama japanese oak 5a. Kuukauden pari yleensä kestävät. Taman Power tools halot ovat tosin kestäneet niin kauan kuin jaksan muistaa. Saisi 5a keppikin pysyä hengissä yhtä kauan.
OlaVi_K
04.02.2005 13:55:15
Ostin tossa alkukesästä taman ka shi tammikepit,ovat vieläkin ehjät,ehkä hiukka tipistä lähtenyt muutama säle.Tossa syksyllä ruvettiin soittelee uuden bändin kanssa täysin aikaisemmasta poikkeavaa musaa,ja huomasin että kapulat tietty alkoi kulua aivan uudella tavalla.Soittelin pro markin 5a kapuloilla ja tipin alta noin 5cm matkalta kepit oheni huomattavasti kunnes rapsahtivat poikki mutta kestivä kuitenkin useita kuukausia.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa,joka toiselle ei.
tthei
04.02.2005 14:59:09 (muokattu 04.02.2005 14:59:47)

Mulla kestää monta kuukautta kepit, vaikka rimshotteja virveliin välillä aika tiuhaankin satelee. En kyllä ymmärrä miten jotkut saa parissa tunnis kapulat rikki (tainno jos jotain milleniumia) kun mulla ei parin tunnin soittelun jälkeen näy kun hieman pieniä kuluma jälkiä, vaikka tulisi raskaallakin kädellä soiteltua. Tälläkin hetkellä on kätössä Vic Firthin 7A, ja muistaakseni jo toista kuukautta näillä soitelen eikä oikeen paljoa päässy kulumaan. Ja oikeestaan lähes joka päivä rumpuja soitan. No hyvä vaan, kun ei nuo kapulatkaan mitään halpaa huvia yleensä oo ;)

Ja tähän vielä perään sanon että mun kokeilemista kapuloista Vic Firthit kyllä kestää kauiten.
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist -------------------------- www.innervision-fin.tk
fmcruelty
04.02.2005 15:18:42

(tainno jos jotain milleniumia)

Mulla o jotku Milleniumin(hickory) yksilöt kestäny pidempään, kun jotku Vic Firthin tai Vaterin yksilöt.
Kirjoitan parhaillaan päättötyötä ja ressiä pukkaa... Jos huono säkä käy, niin saatan jopa käyttäytyä väkivaltaisesti.
kampela
05.02.2005 13:13:48

Eiköhän rumpaleiden soittotyyleissäkin ole semmosia eroja että jotkut tietyt kapulatyypit kestää soitossa jollakin enemmän kuin toisella. Ja kyllähän ne kapulat saa menemään helposti kanttilyönneillä rikki, voima on se syy..Toiset soittaa hiljempaa toiset kovempaa. Ite tulee soitettua aika kovaa, ei auta ku vaan ostaa niitä kapuloita tiuhempaan tahtiin.
Awesome lefthand break.
Wellumus
05.02.2005 15:20:39
Mutta jos asuu tälläsessä kyläpahasessa jossa on tasan yks soitinliike ja sieltä saa vain pro markkeja ja la speciaaleja, niin yrittää kyl "säästellä" (=soittaa hiljempaa, ei vähemmän ;) niitä muualta ostamiaan keppejä.. tulee pitkä hakureissu.. Tamat kestää mulla parhaiten.
kampela
05.02.2005 15:26:58

Mutta jos asuu tälläsessä kyläpahasessa jossa on tasan yks soitinliike ja sieltä saa vain pro markkeja ja la speciaaleja, niin yrittää kyl "säästellä" (=soittaa hiljempaa, ei vähemmän ;) niitä muualta ostamiaan keppejä.. tulee pitkä hakureissu.. Tamat kestää mulla parhaiten.

Mitäs jos pitäisit vaikka semmosen tipattoman kuukauden ja tilaisit niitä keppejä koko rahalla vaikka vähän kauempaa?
Ite oon kanssa tolla Taman pulikoilla soitellut, lähinnä edullisuutensa tähden..
Awesome lefthand break.
NKVD
05.02.2005 16:29:12
Kapuloina on melkein kaikkia mahdollisia merkkejä, Vic firth, tama, zildjian, regal tip yms. Kokoina on ollut 2B, 5a, 5b ja 7a. Vielä en ole sitä parasta merkkiä löytänyt, enkä myös kokoa. Painavemmilla kapuloilla on ollut parempi tatsi, mutta alussa itselläni väsyi kädet niillä soittaessa (väärä tekniikka, ai nou ;) ). Normaalisti kapulat kuluvat poikki, ei niinkään katkea soitossa. Lopulta ne on niin ohuet sieltä päästä, että ne alkavat jo taipuilla. Haikkaa voisi kyllä laskea, mutta ei sillä ole väliä sillä noi kapulat kestää normaalisti yli puoli vuotta. Seuraavaksi pitäisi käydä ostamassa Taman kapuloita joissa on pitempi se tippi. Mallia en tiedä, mutta ne kestivät todella hyvin omaa käyttöä.
Narodny Komissaryat Vnutrennikh Del
Mikko/DE
05.02.2005 18:32:39

Painavemmilla kapuloilla on ollut parempi tatsi, mutta alussa itselläni väsyi kädet niillä soittaessa (väärä tekniikka, ai nou ;) ).
Ei se aina väärästä tekniikastakaan johdu, se on vaan se painoero ja joskus myös kapulan painopisteen muutos. Jos vetelee vuoden jollain ja vaihtaa toiseen ni varmaan väsyy joku paikka.

Itse huomasin kun vetelin 5a ja 5b kapuloilla studiossa. 5a:han olin tottunut ja kaikki meni hyvin, mutta kun yhden ridekohdan takia piti yks biisi vetää 5b:llä niin väsyi ja niin väsyi virvelin kalvokin :)
Jami
05.02.2005 20:28:55

Silloin kun en vielä yhtään osannu rummunsoittotekniikkaa niin kapulat meni risaksi hyvinkin nopeasti. Nyt kun jo vähän osaan niin kapulatkin kestää puolivuotta päivittäistä soittoa. Merkillä ei ole juurikaan merkitystä.
mika_89
06.02.2005 12:27:24
Swiduprkl!! Ostin "jouluhulinoilta" öö... no.. nyt ei tuu edes merkki mieleen!! Anyway, ostin kapuloita joita sai 5 paria kympillä! Aattelin, että kokeilen kepillä jäätä (haha!).
Melkonen fiasko.. Ykskin kapula meni poikki n.minuutin soiton jälkeen, toinen viiden minsan päästä jnejne..

Aattelin, että oliskohan ne voinu olla vaikka liian kuivia tai jotain?! Päteekö tässäkin hommassa sama, kuin että älä säilytä jääkiekkomailaa sisällä?! Kapulat siis katkeili ihan varresta ja halkeili yms.

Normaalisti mulla kestää kapulat n.2-4kk!
Mikämikämikä?!?!?!

Pistän sen merkin tähän heti ku tulee mieleen.........

niin oisiko kannattanut vähä kahtoa sielä kaupasa noita kapuloita? esim menekö ne " viivat " siinä kapulasa suoraan. jos menee vinoon niin siitä kohti menee poikki. ja kyllähän sen tietää jos 0.0000001 senttiä maksaa kapulasta niin ei se kauaaa kestä
Mr. Morrow
06.02.2005 20:34:47 (muokattu 06.02.2005 20:36:59)
niin oisiko kannattanut vähä kahtoa sielä kaupasa noita kapuloita? esim menekö ne " viivat " siinä kapulasa suoraan. jos menee vinoon niin siitä kohti menee poikki. ja kyllähän sen tietää jos 0.0000001 senttiä maksaa kapulasta niin ei se kauaaa kestä

Tarkistan kyl kapulat ennen ostoa. Viivoja en sen enempää kattele, mut puun syyt kylläkin.
Ja just sen halvan hinnan takia kirjotinkin, että "ajattelin koittaa kepillä jäätä".

e: Ja tuskin se hinta siihen vaikuttaa. Ostin just kaverilta kolme paria Zildjianeja hintaan 3,33€/pari ja uskon että ovat hintansa väärtit. Tai mitäs jos saa kapulat ilmaseks? Tai kaupanpäälliseks?! Meneekö heti poikki?
If You´re Not Into Metal You Are Not My Friend...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)