Aihe: psa-1 kokemuksia?
1
pekurides
17.01.2005 03:16:12

hommasin tossa männä päivänä tommosen ku olin kuunnellu kehuja joka puolelta et pitäs olla vitun kova metallihommissa.No aika paskalta toi vht2150päätteen ja 4x12 celestion 25w greenback kaapin kaa kuulostaa! nyt viikon säätelyn jälkee oon jotain saundia saanu ulos( tehdas presetit kuulostaa ihan surkeilta,väritön,tylsä,kylmä,munaton middlehonotus.) mutta.. väittivät et pitäs olla transupääte ja fullrange ämyrit, pitääkö paikkansa? (trankkuun en koske muutakun lekalla!) oisko neuvoi miten sais pelit rokkaatäysii!!
Torniojaws
17.01.2005 09:05:58 (muokattu 17.01.2005 09:11:22)

Tiesithän, että kitara on keskialueinstrumentti. Täysaluekaiuttimilla kuulemma toimii paljon paremmin, koska niille se laite on suunniteltu. Kitarakaiuttimet korostaa keskialuetta ja niissä ei luonnostaan ole paljoa matalia ja aivan korkeimpia taajuuksia (kts. ensimmäinen lause). Niin, ja: hoho
"No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies" - Charles Baudelaire
kulmahiomakone
17.01.2005 09:51:18
Greenbackit eivät ole mitenkään erityisen tunnettuja muhkeasta alaäänitoistosta...

Ehkä sun pitäisi harkita transistorivehkeisiin koskemista? Putkivahvistimillekin keskiäänten korostaminen on aika luonnollista... Siihen sitten vielä greenbackit, ni avot.
Deranged
17.01.2005 10:33:56
hommasin tossa männä päivänä tommosen ku olin kuunnellu kehuja joka puolelta et pitäs olla vitun kova metallihommissa.No aika paskalta toi vht2150päätteen ja 4x12 celestion 25w greenback kaapin kaa kuulostaa!

PSA-1 presetit on suurimmaksi osaksi aika paskoja. Sitä laitetta pitää ruuvailla jonkin verran että saa hyvän soundin (niitäkin siitä löytyy). Tuon vehkeen käytössä sen oma eq on melko tärkeä, koska kaikki napit vaikuttavat kaikkiin.

Ja kokeilisin kyllä jonkun toisen kaapin kanssa ennekuin menisin luopumaan. Hyvä vehje se PSA-1 on. Omani myin pois kun alkoi ruuvailu ja muistipaikkojen kanssa kikkailu ärsyttää.
PIM
17.01.2005 11:17:28
PSA-1 emuloi kokonaista putkivahvistinta kaiuttimineen eikä vain vahvistimen etuastetta. Tästä yksinkertaisesta syystä se ei kuulosta parhaalta kitarapäätteen ja -kaiuttimen kautta soitettuna koska nämä elementit on jo kertaalleen emuloitu PSA:sta ulos lähtevässä signaalissa. Tähän kun vielä lisää sen että varsinkin metallissa soundi-ihanteena on korostetut bassot ja diskantit niin valitsemasi tunnetusti bassoköyhät kaiuttimet ei anna PSA-1:lla minkään valtakunnan onnistumisen mahdollisuuksia.
Autokuume iski, kamat myyntiin. Klikkaa nimimerkkiä ja tsekkaa kuvauksesta mitä on tarjolla. Jos joku tavara kiinnostaa niin tee tarjous tai kysy päivän hintaa.
booster
17.01.2005 12:50:37
(trankkuun en koske muutakun lekalla!)

Eli säädätkö myös tuon PSA:n asetuksia tuolla hienosäätövälineellä? Rok rok.
-Q-
17.01.2005 15:23:41
Eli säädätkö myös tuon PSA:n asetuksia tuolla hienosäätövälineellä? Rok rok.

Jäin kanssa tätä mietimään.. :)
Mies hankkii tuollaisen modernin digitaalihärpättimen ja kuitenkin laukoo tuollaisia kommentteja (lekalla säätämisestä) siinä rinnalla. Noh, kukin tyylillään. Putkipuristille tuo on kuitenkin väärä laite.
booster
17.01.2005 15:54:38
Ei kai tuo PSA nyt sikäli ihan digitaalihärpäke ole, kun mallinnus (tai emulointi) on SansAmpeissa analogista.
Dumb
17.01.2005 16:45:22

Tähän kun vielä lisää sen että varsinkin metallissa soundi-ihanteena on korostetut bassot ja diskantit niin valitsemasi tunnetusti bassoköyhät kaiuttimet ei anna PSA-1:lla minkään valtakunnan onnistumisen mahdollisuuksia.

Tuli tästä mieleen, että mitkäköhän elementit olisivat tuollaiselle soundille hyvät? Sopii tuo kuvaus kuitenkin aika lailla omaan soundiini.
-Q-
17.01.2005 16:56:24
Ei kai tuo PSA nyt sikäli ihan digitaalihärpäke ole, kun mallinnus (tai emulointi) on SansAmpeissa analogista.

Niinno. Kun vehkeessä on kuitenkin muistipaikat ja midiohjaus, niin ei siinä paljon vintage-suuntaan kumarreta. Onko ne potikat moottoroitu, ja kääntylevät oikeisiin asentoihin muistipaikan mukaan, vai? En oikein hiffaa, miten se analoginen puoli voi muuten toimia ja pitää paikkaansa.
kulmahiomakone
17.01.2005 17:12:08
Tuli tästä mieleen, että mitkäköhän elementit olisivat tuollaiselle soundille hyvät? Sopii tuo kuvaus kuitenkin aika lailla omaan soundiini.

Paras on tietysti suoraa käyrää toistava PA-laitteisto, jonka toistoa voi sitten itse muokata tarpeen mukaan. Mutta jos sen kitaraämyri olla täytyy, niin muistaakseni jotain Eminencen Patriot -sarjalaista mainostetaan mid-skuup saundilla.

www.eminence.com
JR
17.01.2005 19:34:57

Niinno. Kun vehkeessä on kuitenkin muistipaikat ja midiohjaus, niin ei siinä paljon vintage-suuntaan kumarreta. Onko ne potikat moottoroitu, ja kääntylevät oikeisiin asentoihin muistipaikan mukaan, vai? En oikein hiffaa, miten se analoginen puoli voi muuten toimia ja pitää paikkaansa.

ei oo motorisoidut nappulat. siinä on se kahen digitin näyttö joka vilkuttaa aina minne suuntaan nappulaa pitää vääntää että on sama soundi kun muistissa. Eli nappuloiden asento ei vastaa muistiin pistettyä soundia.

Ei mikään vintage peli tää psa-1 tosiaan. Mä käytän ihan tavallisen marsun kaapin kautta, PA:n kautta ei soundaa niin hyvältä mun mielestä ellei oo jotain speaker simulatoria mukana. Säröä piisaa ainakin laitteesta heh.
Milk can hurt you
pekurides
17.01.2005 22:03:28

jeps jeps.mut onks kukaan oikeesti kokeillu kokoalueen elementtejä/kaappia tai saanu celestioneilla toimimaan? joku kerto et equlla sai parannettua varsinki ku en oo tota midlenupikkaa viel löytänyt heh heh! ps. melkei 10v oon käyttäny gallien-krueger 100mpl preampia ja se tykittää ihan erilailla varsinki alapäätä et kyllä noist greenbackeistä bassotoistoa löytyy, tehonkesto sit ihan toinen juttu...
JR
17.01.2005 22:52:47

Siis mulla toimii ihan standardi celestioneilla ihan hyvin. Ei kyllä greenbackit oo. Middleä on reippaasti myös equlla. Ei oo tarvinnut leikata. Alapäätä 40hz alle kaikki leikattu. Siinä about 80-200 hz jotain korostusta ja ylöpäätä turhaa leikattu. Kyllä alapäätä lähtee ihan niinpaljon kun haluaa ainakin mulla.

Kaikki vaikuttaa kaikkeen. etuaste,päättäri,kajarit,kitara....
Milk can hurt you
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)