Tomtom 14.07.2004 13:41:32 (muokattu 04.10.2004 12:46:01) | |
---|
Tämä edellisen viestin Flentsikka maksettiin juuri Paypalilla. Toimi todella kätevästi, vaikka maksoin ensimmäistä kertaa. Kitarakin saapui n. 3 viikon toimitusajalla, ei UPS:llä, kuten olin toivonut, vaan USPS:llä. Ilmankos ei seurantakoodi täsmännyt. Kaveri otti yhteyttä todella nihkeästi takaisinpäin, kun pyysin varmistamaan koodin, eikä tosiaankaan kertonut, että paketti on USPS:llä, vaikka nimenomaan kielsin. No, erittäin hyvin oli vehjes pakattu, pehmeässä laukussa ja kilometri pahvia ja kuplamuovia yllä. Lupauksen mukaisesti kitara on upouusi, eli näytti kyllä siltä, että sillä ei ollut kukaan aikaisemmin soittanut. Laitan hintalaskelman tiedoksi, kun ehdin, noudatteli täysin jo täällä tehtyjä laskelmia. Alvi, tulli rahdin päälle jne. Kyllä tämän perusteella voi suositella netistä ostamista. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
66.7 03.09.2004 14:52:04 | |
---|
Pikainen kysymys, joka ei pikaisella lukemisella edellisistä ainakaan mulle selvinnyt: Jos ostaa kitaran yksityishenkilöltä, meneekö silloinkin tullimaksut ja ALV? Ja jos menee, millä sen hinta todetaan? |
Dr. Muff 04.09.2004 10:16:42 | |
---|
Pikainen kysymys, joka ei pikaisella lukemisella edellisistä ainakaan mulle selvinnyt: Jos ostaa kitaran yksityishenkilöltä, meneekö silloinkin tullimaksut ja ALV? Ja jos menee, millä sen hinta todetaan? Ei sillä ole väliä keneltä tavaraa ostat, vaan sillä onko siitä maksettu EU:n veroalueelle (ei sama kuin EUn talousalue) arvonlisävero. Eli jos tuote tulee vaikka jenkeistä niin sillon kannetaan tullit ja verot. Tavarassa pitäisi olla mukana kuitti tai sinun pitää jollain muulla keinolla (esim. luottokunnan laskulla) todistaa kaupan summa. Jos ei mitään tositetta ole niin sitten taitaa verovirkailija arvioida käyvän hinnan. On heillä kuitenkin varmaan kohtuullinen perstuntuma tavaroiden arvoista. I Smell Urine |
66.7 04.09.2004 12:54:51 | |
---|
Joo, sitä vähän pelkäsinkin. Kiitokset avusta! |
Epävire 16.09.2004 20:51:55 | |
---|
Onko kukaan täällä käyttänyt tuon www.toship.com:in palveluita? Tai tietääkö kukaan mitään sen palvelun laadusta/luotettavuudesta? Linkkejä keskusteluihin, kokemusksia, kavereiden kokemuksia, luettuja kokemuksia... oisko niitä? |
Tomtom 15.10.2004 12:04:20 | |
---|
Jaaha, tälläkertaa sitten saapui PRS McCarty 10top Ameriikasta. Myyjän nimi oli muuten Neil Young, mutta en päässyt selville, oliko kyseessä itse Neil Young!? Maksun suoritin Western Unionilla, kulunkeja tuli yli 50€, mutta rahat oli myyjällä 15 min siirrosta, eli varsin nopeasti. Itse harppu tuli Usps:llä 10 päivässä ja hinta oli 74€. Edellisellä kerralla USPS kesti yli kolme viikoa, että tähän saa kyllä varautua. Jälleen kelpo-ostos, kitara oli kieliä lukuunottamatta hyvässä kondiksessa ja hyvin pakattu. Ja itse tavara löytyy omakuvasta. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
JCM 15.10.2004 13:21:54 | |
---|
Jälleen kelpo-ostos, kitara oli kieliä lukuunottamatta hyvässä kondiksessa ja hyvin pakattu. Ja itse tavara löytyy omakuvasta. Ei voi muuta sanoa kuin WOW. Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan. Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin, what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its. |
starsailor 19.10.2004 11:33:34 | |
---|
Olen itse tilannut täällä nyt myymäni Gibson L-1 Reissue akustisen Yhdysvalloista n. 4 vuotta sitten. Halusin välttämättä juuri kyseisen mallin ja niitähän ei suomessa montaa ole (J. Karjalaisella on muuten yksi), joten nettiä surffailemaan: 1. Löysin Ebaystä huutokaupassa olevan kyseisen mallin ja voitin huudon n. hintaan 1300 $ 2. Maksoin Luottokortilla yksityishenkilölle (sattui käymään niin hyvä tuuri, että yksityishenkilöllä oli luottokorttilaite, kun hänellä oli kitarabisnestä) ja myyjä lähetti kitaran UPS:n kautta minulle. 3. Kesti 5 päivää ja kitara tuotiin ovelleni Yhdysvalloista, hyvässä kunnossa. (lentorahti maksoi muistaaksen n. 250$) 4. Muutaman kuukauden päästä sain tullista rahtiselvitykset ja maksulaput, jotka lisäsivät summaa n. 25%. 5. Kaikki meni hyvin ja sain kitaran nopeasti itselleni, joten ei valitamista, mutta... ...olisin silti tarkka, kun tilaat soitinta mitä et pääse koittamaan paikanpäälle, koska siinä on aina omat riskinsä. Nyt tosin Euron kurssi on otollinen meille ja tuonti kitaroiden hinnat ovat suomessakin alhaalla. Kannatta kysellä musaliikkeistä tarjouksia, sillä voivat myydä halvemmalla kuin rapakon tuolla puolen. |
ptmake 28.11.2004 11:15:04 | |
---|
Pieni varoituksen sana kaikille, jotka harkisevat kepin tuomista USA:sta. Tulli on kentällä erittäin tietoinen lisääntyneestä keppien tuomisesta USA:sta ja on enemmän kuin todennäköistä että joudut syyniin ja maksamaan tuon 22%arvonlisäveron +3,7% tullin. Olen itse tehnyt 2 kertaa tuon ja molemmilla kerroilla minut napattiin selvästi ryhmästä kitaralaukun takia... ja maksoin kiltisti verot. Jones |
PekkaM 18.12.2004 12:18:14 | |
---|
Moi. Nyt kun tätä taas katselin, niin tuli mieleen, että eikös nuo jenkkikaupat toimita UPS:llä ollenkaan? Olen tilaillut aika lailla valokuvauskamaa USA:sta ja UPS muuttuu muihin vaihtoehtoihin verrattuna sitä halvemmaksi, mitä suurempi paketti on tulossa. Toimitus on ollut aina tilauksesta kaksi arkipäivää ja paketti kotiovella tullattuna. |
jarialhanen 22.12.2004 13:33:40 | |
---|
notta helevetissä tullit ja alvit pitää maksaa, se on oletus. kitarasoolot voisi kieltää jossain asetuksessa. rumpusooloissa voisi olla normi, joka rajoittaisi kuviot sellaisiin ...jotka jytkyttävät persausta. |
hirvonen 05.02.2005 16:21:12 | |
---|
www.ibanezrules.com Tuolta löytyy halvimmat ibanezit. Viime kesänä tuli ostettua tuolta Ibanez Universe. Maksut hoitui tilisiirrolla (wire transfer) eikä mitään tulleja eikä veroja tullut. Suosittelen! |
www.ibanezrules.com Tuolta löytyy halvimmat ibanezit. Viime kesänä tuli ostettua tuolta Ibanez Universe. Maksut hoitui tilisiirrolla (wire transfer) eikä mitään tulleja eikä veroja tullut. Suosittelen! Siis miksei tullut tullia eikä veroja!!! Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
hanipai 05.02.2005 16:52:26 (muokattu 05.02.2005 16:52:38) | |
---|
Myyjä Euroopasta? Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
hirvonen 05.02.2005 17:20:25 | |
---|
kauppa on jenkeissä New Jerseyssä. tulleilta vältyttiin luultavasti siksi, että myyjä ilmoitti kuljetusliikkeele kitaran hinnaksi 10 €. Reilu tyyppi. |
nakedzen 07.02.2005 21:04:17 | |
---|
Tietäisikö joku jenkkiläisiä nettikauppoja mistä saisi Mesa/Boogien Road Kingin tilattua? Music123.comista ei ainakaan löydy. We're all just test animals of the gods for divine drugs |
Niskamies 21.02.2005 22:45:15 | |
---|
Osaisikos joku sanoa paljon tulee suurinpiirtein postikuluja muutamalla kitarapedaalille jenkeistä suomeen? Siis hintaluokka kiinnostaa, tarkkaan sitä on mahdoton sanoa. Kiinnostaa vaan että pitääkö varata 10 euroa vai 100 euroa. Meitsi on meshissä. |
hannlain 22.02.2005 14:05:48 | |
---|
Kaveri olisi lähdössä duuniin pidemmäksi aikaa Detroitin seudulle ja saman tien lähtöuutisen kuullessani tuli mieleen että voisi laittaa kitaran vaihtoon ;) jos sitä tulisi pistäydyttyä jossain välissä kaverin työkomennusta itsekin rapakon takana morjenstamassa. Mistäs noita USA Jacksoneita kannattaisi katella? Music123.comista ja zZounds.comista ei esim. SL1/SL2 -löytynyt. Ensisijaisesti olin ajatellut uutta, mutta jos hinnat karkaa käsistä, niin sitten varmaan täytyy tyytyä käytettyyn. |
joop12 20.04.2005 19:36:48 | |
---|
|
Rujo Apina 21.04.2005 09:06:49 | |
---|
Terve. Onnistuu jos joku lähettää tavaran yksityis henkilönä ilman firman merkintöjä lahjana. Jos lähettäjänä on joku firmaksi tunnistettava, vaikka olisi merkittykin lahjaksi, se menee tulliin varmasti. Kummastakin on kokemusta. |