Aihe: Kitaran hankkiminen USA:sta
1
makoskela
04.02.2005 23:37:30
Suosittelen Manhattanin omaa Guitar Centeriä. Kts. osoite netistä. 48:n kadun hienot kaupat kannattaa toki myös koluta, mutta hinnoittelu on noissa aika yläkanttiin.
Amerikasta kannattaa pääsääntöisesti ostaa amerikkalaista
tavaraa. Hinnat ovat euron nykykurssilla todella hyvät. Perinteistä PRS-akselia voisin suositella; niitä on mukavan paljon tarjolla. Myös kaikennäköiset 'lippulaivat' ja signature-
mallit ovat hyviä ostoksia. Niinikään esim. Fenderin Custom Shop -tuotteet ovat hyvin esillä. Tinkaaminen kuuluu kauppaan. Muista, että sales tax tulee kuitenkin hinnan päälle. Joku muu saa muistuttaa tulleista (jos niitä Suomen päässä haluaa/on pakko maksaa).
Pahin virhe on ostaa tarkastamaton soitin. Itse olen löytänyt
Nykin kaupoista täysin vinokaulaisia 'helmiä'. Muista myös hankkia kunnon kova laukku.

- Mita liiketta voisitte suositella New Yorkissa (mieluiten Mannhattanilla). Hyva palvelu, asialliset hinnat, luotettava?
- Mitkä vuosimallit/mallit em. kitaroissa ovat laatunsa väärttejä.
- Myös muut kitarat kiinnostavat eli Tele tai Les Paul ei ole mitenkään kirkossa kuulutettu. Onko jotain sellaista hyvää merkkiä/mallia jota nimenomaan USA:sta kannattaisi tuoda ja Suomesta vaikea saada.
- Pahin virhe minkä voi tehdä?
GAS ei ole sairaus - se on elämäntapa =)
kalleh
05.02.2005 21:18:19 (muokattu 05.02.2005 21:22:46)
Itse suosittelen ihan mitä vain suht uutta amerikkalaista Fenderin perus-stratoa tai teleä. Kannattaa miettiä etsitkö vaahtera- vai ruusupuu -kaulaa.

Hinta/laatusuhde vois olla paras nimenomaan vaikka 2000- luvuilla tehdyillä malleilla, jotka olis kuitenkin käytettyjä. Kuten tossa todettiin, kannattaa kutenkin tsekata että kaula on täysin suora, ja että kitara on kokoonpanoltansa (esim. mikit & muu rauta) alkuperäinen. Näin ei tule ostettua sikaa säkissä.

Ja tuolla 1000 eur hinnalla pitäis saada vähän parempaakin, esim '57 tai '62 re-issueita ja custom shop-tuotteita.

Kova laukku on must, niinkuin edellinenkin totesi.

Lykkyä tykö. Nyt se todella kannattaa, euron kurssi on niin hyvä. Mutta kannattaa varautua rahallisesti siihen että Suomen tullissa nappaavat sinut syrjään ja esittävät ylimääräisen 25% laskun kitarasta (alv+tulli).
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)