booster 07.07.2003 22:03:25 | |
---|
Terve! Olen hankkimassa flangeria, DODin FX747:n olen joskus omistanutkin (ja sittemmin myynyt..) Kiikarissa olisi japanissa tehty vanha kunnon BOSSi. Onko jollakulla jotain sanottavaa pedaalista? Kitarakamakaavio
Wanted:
Strato (Fender, Yamaha, Squier) T:reen alueelta
Keinokuorma
Super Overdrive tai Blues Driver |
shcircus 07.07.2003 22:17:07 | |
---|
Terve! Kiikarissa olisi japanissa tehty vanha kunnon BOSSi. Onko jollakulla jotain sanottavaa pedaalista? Pari flangeria olen omistanut, muutamaa enemmän testannut, ja kyllä tuo bf-2 itselläni on edelleen, toimii parhaiten (niin soundillisesti kuin muutenkin). Luotettava ja hyvä kapistus. OSTETAAN: 4*12" kaappi, delay sekä small stone. tarjoappas pikaviestillä. |
Kimble 07.07.2003 22:19:21 (muokattu 07.07.2003 22:21:24) | |
---|
Mulla on Taiwan-versio tuosta pedaalista. Ihan hyvä hintaisekseen. Itse en kyllä kauheasti pidä yleensä flangereista, mutta tuo kuulostaa ihan hyvältä peliltä. Suosittelen. EDIT: Niin ja se myös on taattua BOSS-laatua. Te olette muuli |
Mitäs eroa on BF-2:lla ja BF-3:lla? BF-3:sta olen näistä kahdesta testaillut ja hyvältä kuulosti. Ainakin tuossa kolmosessa on enemmän selostuksia potikoitten yllä ja kaksi inputtia. Eroavatko paljoakaan soundillisesti toisistaan? Toinen kysymys heti perään tai itse asiassa kaksikin. Jos nyt satun hommaamaan tuon BF-2:n, niin mihin se kannattaa hirttää kiinni soitettaessa? Kitaran ja vahvarin väliin vai efektilenkkiin? Ja finaalikysymys. Testailin tuota BF-3:sta Laneyn TF-300:n kanssa - itselläni on 200:nen. Se oli kitaran ja vahvarin välissä. Efekti ei tullut kunnolla läpi säröillä. Johtuuko se siitä, että se saattaisikin toimia paremmin efektilenkissä? "Vain pikkukaloilla on charmantti ote elämään." |
Tmp 04.02.2005 15:12:17 | |
---|
Ja finaalikysymys. Testailin tuota BF-3:sta Laneyn TF-300:n kanssa - itselläni on 200:nen. Se oli kitaran ja vahvarin välissä. Efekti ei tullut kunnolla läpi säröillä. Johtuuko se siitä, että se saattaisikin toimia paremmin efektilenkissä? Johtuu juuri tästä. Jotkus sitten haluaa laittaa sen ennen säröä niin että se ei tule niin selvästi läpi. Yleisin tapa on kuitenkin. Ensin särö ja sitten modulaatioefektit. Jos käyttää vahvarin säröä niin se tarkoittaa käytännössä että modulaatiot efektilenkkiin. "Osaan soittaa koskettimia ja kitaraa niin hyvin että ne jotka ei tajua musiikista mitään luulee mua tosi hyväksi." - Sub Zero |
Timesby 04.02.2005 17:24:52 (muokattu 04.02.2005 17:25:56) | |
---|
Eli siis efektilenkkiin kytkettäessä signaali kulkee ensin säröjen kautta. Pitääkin seuraavan kerran efektejä testaillessa pyytää, jos saisi laittaa efektilenkkiin. Minkäslaiset efektit toimii paremmin efektilenkissä kuin suoraan kitaran ja vahvistimen välissä? Modulaatioefektit ainakin. "Vain pikkukaloilla on charmantti ote elämään." |
Timesby 05.02.2005 11:45:30 | |
---|
Eikö ole Bossin flangereista kenelläkään kokemusta? "Vain pikkukaloilla on charmantti ote elämään." |
Dumb 05.02.2005 12:16:47 | |
---|
Minkäslaiset efektit toimii paremmin efektilenkissä kuin suoraan kitaran ja vahvistimen välissä? Modulaatioefektit ainakin. Minä nyt olen hieman väärä ihminen vastaamaan tähän, sillä pidän itse aina kaikkia efektejä ennen vahvistinta (ja samalla myös säröä), mutta yleinen mielipide on se, että modulaatio- ja viive-efektit on niitä, jotka siellä luupissa viihtyy. Myös jotkut spesiaalimmat efektit, mutta niide kohdalla se on vähän tapauskohtaista. |