Aihe: Metallican haitsusaundi
1
thrashmetallisti
05.03.2003 21:35:04

Mitens ton metallican "ei kiinni eikä auki"-saundin saa. Siis kuulostaa aika avonaiselta mutta on kiinni. Kyselin rumpaliltamme ja se sano et yläpelli on varmaan sen alapellin päällä "makaamassa", eli ei kiristetä sitä kireälle vaan jätetään löysäksi. Siis tiputetaan se yläpelli vaan tappia pitkin ja kiristysnuppi perään. Siis tämmönen saundi on esim. Nothing else matters-kipaleessa. Kokeilkaas. (varsinkin ne joilla on samanlaiset pellit kuin larsilla.)

Täytyy kokeil reeneis.. Perjantai odottaa! (jes pääsee örähtelemään mikkiin..)
Thrash till death!
drummer 1
05.03.2003 22:04:10
Miksaamalla sellaisen soundin saa..ei ehkä kovin helposti luonnossa. Nothing Else Matters- biisissä Ulrich ei muuten käytä Zildjianin haitsua (niinkuin ei koko Black-albumilla), vaan Sabiania(kai muuten 15"). Se näkyy selvästi Metallica "Year And A Half With Metallica, Part 1"- videolla.. keikoilla siis Zildjiania esille niin paljon kun saa, mutta studio on studio.. Mutta siitä itse soundista, niin sellaisen "sihinän" saa paraiten laittamalla pellit juuri "ei kiinni, eikä auki"...
JanneO
06.03.2003 09:41:12
Studiossa saa vetää aika avonaisella haikalla ja levyllä se ei vielä kuulosta kovinkaan avoimelta...

Itse käytän sillä tavalla, että pellit on toisistaan n. 2-4mm auki ja yläpellin ruuvit on löysällä... eli se ruuvi millä kiristetään pelti siihen adapteriin kiinni on todella löysällä, eli se haitsu keinuu vapaasti.
Noita kun on näkynyt että yläpelti on niin täpissä että se ei liiku ollenkaan... se vain rikkoo pellin.
Tajusiko kukaan mitä yritän erittäin epäselvästi tässä selittää?
Buusteri
06.03.2003 10:38:48

voin sanoa että akustisesti et saa rummuistas/pelleistäs mitään metallican soundeja muistuttavaakaan :) on ne niin miksattu loppuun asti että huhhuh.. ja tuskinpa kukaan ees haluais samallaista soundia vehkeisiinsä ku esim jossain master of puppetsissa.. (?) ite ainakaan.
laiturilla haitari soi, haita se harmitti, haita risoi..
Iso-K
10.03.2003 18:36:48

Itse käytän sillä tavalla, että pellit on toisistaan n. 2-4mm auki ja yläpellin ruuvit on löysällä... eli se ruuvi millä kiristetään pelti siihen adapteriin kiinni on todella löysällä, eli se haitsu keinuu vapaasti.
Noita kun on näkynyt että yläpelti on niin täpissä että se ei liiku ollenkaan... se vain rikkoo pellin.
Tajusiko kukaan mitä yritän erittäin epäselvästi tässä selittää?

joo...eli haikka ns. hengittää!

ja tosta tuottamisesta niijuu kyllä se ProTools saa ulrichinkin kompin kulkemaan...ei tarvii kun soittaa yks tahti sinneppäin ja vähän korjata taimii basarii 2millisekuntia etiäppäin ja copypaste!

toi rockin bobihan tuotti jo mötley cruen dr. feelgoodin tolla ProToolsilla ja huppishei kun on kaikki kohdallansa...hemmetin hemmetti kun olis itelläkin varaa mennä studioon mis on ProTools ja vielä aikaa olla vähintään puolivuotta.

...kele
Kalu - Rock 'til You Drop!
ferodoz
28.09.2010 21:50:30

Iso-K: joo...eli haikka ns. hengittää!

ja tosta tuottamisesta niijuu kyllä se ProTools saa ulrichinkin kompin kulkemaan...ei tarvii kun soittaa yks tahti sinneppäin ja vähän korjata taimii basarii 2millisekuntia etiäppäin ja copypaste!

toi rockin bobihan tuotti jo mötley cruen dr. feelgoodin tolla ProToolsilla ja huppishei kun on kaikki kohdallansa...hemmetin hemmetti kun olis itelläkin varaa mennä studioon mis on ProTools ja vielä aikaa olla vähintään puolivuotta.

...kele

Ihan näin niinku btw, itse en lähtisi vertailemaan Tommyä ja Larssia.
Rumpali, muuten terve. VonTawast.
Kailis
28.09.2010 21:55:27 (muokattu 28.09.2010 21:55:58)

ferodoz: Ihan näin niinku btw, itse en lähtisi vertailemaan Tommyä ja Larssia.

Mikam faijam bmw, ei taidettu verratakaan =D
moderndrummer88
28.09.2010 21:56:55
ferodoz: Ihan näin niinku btw, itse en lähtisi nostamaan näin vanhaa topikkia näin merkityksettömän asian takia.

Joo samaa mieltä!
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
hansakemanelius
28.09.2010 22:03:11

Kailis: Mikam faijam bmw, ei taidettu verratakaan =D

Älähän villuile, ne puhuu sun suosikkirumpalistasi.......
Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle.
arse
28.09.2010 22:25:21

Ensin tuo 60-70-luvun rockrumpu "keskustelu" ja sitten tämä nosto, mitäs sitten keksittäis?
My style is to follow the rhythm with snare (right hand) (free hand use for sure), left foot on both hi-hat and bass almost always which realistically by it self adds another layer or number (Hihat 1 bass drum 2), or rhythm lol!
jussimi
29.09.2010 11:40:50
arse: Ensin tuo 60-70-luvun rockrumpu "keskustelu" ja sitten tämä nosto, mitäs sitten keksittäis?

"Brotherhood of drummers" -ketju takasin!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)