Aihe: Ibanez TS-9
1 2
ReBeat
04.02.2005 13:21:59

http://muusikoiden.net/keskustelu/s … escreamer&c=15&dest=subject

Vanhan maineensa takia uutena ylihintainen.
Ben_D
04.02.2005 13:23:03

Osta eBaysta, niin mäkin tein. Postituksineen tais olla vajaa 70 euroa.
booster
04.02.2005 13:30:02
Minulla on ollut joku 80-luvun alkupuolella Maxonin tehtaalla valmistettu Tubescreamer, tuollainen:
http://tinyurl.com/6twnr
http://tinyurl.com/3n79b

Siinä oli joku 808-modaus, paljon gainia ja jykevä soundi. Kaikkien aikojen suosikkipedaalini. Tuo + '72 JMP = ylivoimainen rock-soundi. Joku mulukku nuo kävi kuitenkin pöllimässä. Tilalle ostin Maxonin OD-09:n (http://tinyurl.com/4ppq5), joka on myös hyvä, mutta kaipaisin ehkä vähän lisää gainia ja alapäätä. Minusta Tubescreamerit ovat hyviä tai todella hyviä, en itse kyllä maksaisi noita 200-500e hintoja niistä. Uusi TS-9 re-issue maksaa Thomannilla 129e, OD-09 177e.

Niin ja, on mulla ollut myös Soundtank-sarjan huutaja, maksoin siitä ehkä 20e, soundi oli loistava mutta pedaali niin torso että ostin sitten kunnon pedaalin kumminkin.
P2
04.02.2005 14:08:56
Ts-modeista löytyy paljon juttua, lisää alapäätä ja gainia saa muistaakseeni kahta konkkaa vaihtamalla. Oon tehny 3kpl 808-klooneja ja hyvältä ovat soundanneet alapää-modilla ja ilman.
Kuolema kuittaa velat ja univelat
Aardfather
15.02.2005 11:02:02
Niin että onko kellään kokemuksia kyseisestä laitteesta? Onko maineensa veroinen?

On. Itelläni on 80-luvun alun malli ja on todella hyväsoundinen. Ehdottomasti maineensa veroinen.

- Aardfather
lexa53
15.02.2005 12:00:04 (muokattu 15.02.2005 13:42:23)
Itselläni on tuollainen 808 modilla, mielestäni vähän ylimainostettu laite. Joissakin jutuissa aivan hyvä, mutta ei mielestäni kovin monipuolinen pedaali. Minun makuuni hieman "ohuet"/"ontot" soundit.
Itse olen käyttänyt hyvin hyvin pientä säröä haettaessa.

Samaan hintaluokkaan löytyy varmasti paljon parempiakin OD-pedaaleja. Noiden TS-9:en hinnathan ovat käytettyinäkin älyttömiä, n. 40 euroa olisi mielestäni käypä arvo käytettynä, vaan eipä niitä neljälläkympillä oikein usein ole myynnissä, joten tuollaisen halutessaan pitää olla valmis sijoittamaan suurempia summia.
K100#9
gator
15.02.2005 12:14:09
Tubescreameria haeskelevan kannattaa mielestäni kokeilla myös:
Bossin sd-1 joka on samantyyppinen spedu mutta mielestäni kirkassoundisempi. Itse tykkäsin tosta enemmän.
Lisäksi Visual Soundin Jekyll & Hyde josta löytyy myös hyvin tubescreamermainen kanava(taitaa sisältää ton 808 piirin), tosta löytyy myös bassobuusti + lisäksi vielä kaupan päälle distortion kanava hinta varmaankin 150e tienoilla. Itse ostin tollasen perjantaina ja voin kyllä suositella.
Voodoo labin sparkledrive on myös kehuttu tubescreamerklooni. Noita löytyy Custom Soundsista.
Myynnissä elektroakustinen Landola JCE-20. Osta pois!
Feggy
15.02.2005 12:45:37

Paras särö minusta (ei-heavyyn).
Less is more.
Sammo
15.02.2005 13:11:48
Tubescreameria haeskelevan kannattaa mielestäni kokeilla myös:

SD-9 eli Sonic Distortion. Tekee suunnilleen samat asiat kuin Tube Screamer (vertailin TS-10:iin) ja reservissä on enemmän säröä. Kunhan muistaa pitää tonepotikan lähellä nollaa. Miinuspuolena on ettei toimi kovin hyvin särökanavan kanssa. Maxon valmistaa uusintapainosta tuosta ja sen pitäisi olla vielä parempi kuin alkuperäinen (?)...

Super Tube STL. Siinä on tonepotikan lisäksi vielä Bite-säätö jolla voi kontrolloida keskialuetta. Tällä hetkellä mun suosikki-overdrive, toimii sekä puhtailla että säröllä ja samoilla säädöillä straton kaula- ja tallamikin kanssa. Ja jos joku valmistaisi tästä "kaksi"kanavaisen version tyyliin Fulldrive/Burn Unit niin ostaisin varmasti!

Mutta jos etsii sitä tube sceamerille tyypillistä keskialueen korostusta niin noista ei varmaan ole kumpikaan oikea valinta.
McNulty
15.02.2005 13:14:22 (muokattu 28.04.2005 19:51:55)
Mie korvasin aikanaan TS808:n Bossin Super OverDrivellä jota oli hieman modattu. Nykyään ainakin UralTone (Mikkoko se nyt oli) tekee todella päteviä "t-screamer" modauksia. Halpa, ja monipuolisempi kuin normi TS. SUOSITTELEN!!!

EDIT: vaihdoinpa takasin ts808 reissuen pariin... tosin, eipä ole nyt kauheasti sille käyttöä kun tuo retro-bändi karahti kivikolle... no, uutta odotellessa pidetään TS:t jemmassa :)
Rämppy
16.02.2005 12:29:52
Reissue on ihan pätevä, muttei alkuperäisen veroinen. Tämän olen katkerasti todennut kun olen testaillut kaverin orkkista omaan reissueeni.
Mutta kyllä reissuellakin hyvät soundit saa, tosin on uutena ylihintainen.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
MrGuitarist
16.02.2005 14:18:42
Reissue on ihan pätevä, muttei alkuperäisen veroinen. Tämän olen katkerasti todennut kun olen testaillut kaverin orkkista omaan reissueeni.

Kaverin kanssa vertailtiin vierekkäin originaalia ts9:ä tuohon uudempaan ts9dx:ään (ts9-moodi päällä) ja soundiero oli kyllä äärettömän minimaalinen, melkein olematon. Ero bändisoitossa varmasti vielä pienenee. Mutta saattaahan eroa löytyä sitten tuohon reissue ts9:iin.

Psykoakustiikkaa, tottakai vanhempi on parempi kun se on true ;) Yksin hifistellessä sillä on joillekin merkitystä, bändikäyttöön soundillisesti melkein sama minkä noista valkkaa (ts9 reissue, ts9dx, ts7 jne...) *mutua..*
Rämppy
17.02.2005 16:52:03
Kaverin kanssa vertailtiin vierekkäin originaalia ts9:ä tuohon uudempaan ts9dx:ään (ts9-moodi päällä) ja soundiero oli kyllä äärettömän minimaalinen, melkein olematon. Ero bändisoitossa varmasti vielä pienenee. Mutta saattaahan eroa löytyä sitten tuohon reissue ts9:iin.
Psykoakustiikkaa, tottakai vanhempi on parempi kun se on true ;) Yksin hifistellessä sillä on joillekin merkitystä, bändikäyttöön soundillisesti melkein sama minkä noista valkkaa (ts9 reissue, ts9dx, ts7 jne...) *mutua..*

Se ero riippuu monesta asiasta. Tietyillä soundiasetuksilla, kitaroilla ja vahvistimilla ero tulee huomattavasti selvemmin esiin kuin toisilla. Meikäläisen kotitrankkuvahvistimella voi tehdä side-by-side -testin vaikka tubescreamerin ja RATin välillä ja samalta kuullostaa varsinkin jos vetää nupit kaakkoon (jos vähän kärjistetään;-)).
Kyllä tuo reissue on mun korvaan ratkaisevasti raaemman, "kuivemman" ja nasaalimman kuuloinen särötin kuin originaali. Ainakin stratolla ja fender twinillä soitettaessa.
Kyllähän soundiero on järkeenkäypä, koska sisuskalut eivät reisuessa ja wanhassa ole samat.

Toisaalta vanhat TS-ysitkin kuullostavat kuulemma erilaisilta valmistuserästä riippuen ja sama kuulemma koskee reissue-mallejakin. Eli eivät ole ihan tasalaatuista kamaa.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
MrGuitarist
17.02.2005 17:40:26
Toisaalta vanhat TS-ysitkin kuullostavat kuulemma erilaisilta valmistuserästä riippuen ja sama kuulemma koskee reissue-mallejakin. Eli eivät ole ihan tasalaatuista kamaa.

Voi tietysti olla niinkin, että nuo meidän testaamat pedaalit sattui sattumalta olemaan "samansoundisia". En minä väitäkkään että kaikki kuulostaisivat samalta, eikä varmaan niin olekaan, sen verran moni sen on todennut. Muista kamoista (vahvistin, kitarat) tuon "testin tulos" ei kyllä ollut kiinni ja ihan useammilla asetuksilla tuo samankaltaisuus todettiin. Tai sitten me ollaan niin puukorvia, ettei tajuta mitään ;)
Volle
17.02.2005 18:00:55
Paras särö minusta (ei-heavyyn).

Miksei myös hevyyn? Mun mielestä yhdistelmä tubescreamer (tai sd-1)-putkivahvistin säröllä-kunnon kaappi antaa kunnon hevimurinat.
Nam.
Keke Urlaub
17.02.2005 18:38:05

SD-9 eli Sonic Distortion. Tekee suunnilleen samat asiat kuin Tube Screamer (vertailin TS-10:iin) ja reservissä on enemmän säröä. Kunhan muistaa pitää tonepotikan lähellä nollaa. Miinuspuolena on ettei toimi kovin hyvin särökanavan kanssa. Maxon valmistaa uusintapainosta tuosta ja sen pitäisi olla vielä parempi kuin alkuperäinen (?)...

Jepjep. Sain framukseni puhtaalta kanavalta todella upean kuulosta ruttua, särökanavalla pedaali lähinnä muuttaa vahvistimen oman rokkirutun hieman enemmän tuommoseen trässimetallisuuntaan, tietenkin spedun asetuksista riippuen.

Mutta jos etsii sitä tube sceamerille tyypillistä keskialueen korostusta niin noista ei varmaan ole kumpikaan oikea valinta.

Noh, vahvistimen ekulla ja ge-7:lla saa ihmeitä aikaan ton keskialueenkin kanssa.
Feggy
17.02.2005 19:27:27

Miksei myös hevyyn? Mun mielestä yhdistelmä tubescreamer (tai sd-1)-putkivahvistin säröllä-kunnon kaappi antaa kunnon hevimurinat.

Kaikin mokomin.
Less is more.
jvstrato
28.04.2005 11:21:56
Ts-9 tai siis tubescreamer on tosi hyvä rock-bändiin (ja bluesiin). Hiukan keskialuevoittoinen, mutta puskee hyvin esiin. Itse käytän komppisoundina. Myös Sparkle drive on älyttömän hyvä kun haluaa läpinäkyvää komppisäröä.

Ohjeena: hankkisin käytetyn TS-9 reissuen ja vaihtaisin jonkun juottamis-/asentamiskykyisen kaverin kanssa siihen paremmalta soundaavan (JRC)4558-piirin ja ne pari vastusta, niin TS808 modaus on siinä. Soundeista sen verran, että re-issueissa yleiset 75558-piirit soundaavat huonommalta kuin 4558. Eron huomaa kuitenkin vaan yksin soittaessa. Bändikäytössä tuskin eroa. Nää on taas näitä MOJO-juttuja.
Simppa75
28.04.2005 19:28:57 (muokattu 28.04.2005 19:30:16)

Mulla on tollanen TS-9 (sarjanumerosta kuulemma voisi päätellä että on vuodelta -82) chippinä tuossa on mustaakseni TA75558, joka ei kuitenkaan välttämättä tarkoita että olisi re-issue.(http://www.simpukka.net/ts9/) Maksoin siitä muistaakseni 120e käytettynä.

Toinen vähän vastaavanlainen on Carl Martinin Rock Drive. Diggaan siitä jotenkin enemmän. Sillä saa jotenkin pehmeämmän, kermaisen särön verrattuna tähän teeäsysiin.

Mutta hyvältä se teeäsysikin kuulostaa, onko se sitten kuulijan korvassa, "legendoissa" vai polkimessa ;)

t.Simppa
Elämä on ihmisen parasta aikaa! - M.Nykänen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)