Aihe: Monster
1 2 3 4
lukeman
04.02.2005 08:13:46
Hölmöä pitää tuollasta laitetta vain varastossa ... :)

Olet oikeassa, jotain pikkuhäikkää siinä taitaa muistaakseni olla. Kaveri oli ostanut sen puoli-ilmaiseksi. Mitähän putkia tuossa käytetään?
Vaihdan Morley Mark Tremonti Wahin Dunlop 535Q Wahiin.
lukeman
04.02.2005 08:21:15
70-luvullahan noita tehtiin. Vampire on muistaakseni 120W Ampeg-kopio. Paljonko maksaa?

Sama käsitys oli itsellä myös, mutta en ollut varma, Monster-tietous on hyvin heikkoa. No, en voi kaverin vahvistinta myydä. :) Se tuskin myynnissä silti oisikaan.
Vaihdan Morley Mark Tremonti Wahin Dunlop 535Q Wahiin.
Shaft
04.02.2005 12:27:39
Minusta kun katsoo Monsterin hintoja ja sitten vaikkapa Buddaa, Matchlessia tai sitä hypetettyä Mad Professoria, niin eipä pahalta näytä siihen nähden, mitä rahalla saa...

Jenkkiputiikkimerkkeihin verrattuna hinnat ovat tosiaan kohdallaan. Ei käsintehtyjä vahvistimia voi varmaankaan paljon halvemmalla myydä, jos toiminnasta on tarkoitus jäädä jotain voittoakin noilla voluumeilla.

Tuo MP on taas hieman toisella konseptilla tehty vahvistin, joten hinnatkaan eivät mielestäni ole täysin vertailukelpoisia.
burning wee
04.02.2005 13:30:38
No niin nyt olen onnellinen monsterin omistaja.18/20 w el monarca mini ja 2x12 kaappi vintage 30 ja 25 greenback elementeillä.Tehoista sen verran että jos ei muka piisaa tätyy olla stadionluokan bändi, treenikämpällä ei voi pistää täysille muuten joutuu muut vetään kanssa ja sitten ei siellä ole Erkkikään. Ja sama pätee keikaalla,vois jossain vetää ihan mikittämättäkin,että semmosia putkiwatteja.Ja soundeja voitte vain kuvitella USKOMATTOMAN monipuolinen valikoma yksikanavaiseksi!!!!!!!!!!! SUOSITTELEN LÄMPIMÄSTI ja kerron mielelläni lisää jos tulee jotain mieleen.
Only GIBSON is good enough!
Juzzu
04.02.2005 13:35:41
Ja soundeja voitte vain kuvitella USKOMATTOMAN monipuolinen valikoma yksikanavaiseksi!!!!!!!!!!!

Miten te pärjäätte vaan yhdelle kanavalla? Eikö tuo laaja valikoima mene hukkaan, kun ei käytännön soitossa kuitenkaan säätää koko ajan soundeja?
Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen
burning wee
04.02.2005 13:41:07
Tilanteen mukaanhan niitä säädellään ja saatavana on optiona jalkapedaalikin,mutta itse en tarvi tällähetkellä kuin yhden soundin jota tarvittaessa boostaan red rooster boosterilla, siis vanhankoulukunnan rock.
Only GIBSON is good enough!
Mikko Kankaanpää
04.02.2005 13:45:47

Miten te pärjäätte vaan yhdelle kanavalla? Eikö tuo laaja valikoima mene hukkaan, kun ei käytännön soitossa kuitenkaan säätää koko ajan soundeja?

Soundit säädetään sormilla ja kitaran potikoilla.-) Välillä voi polkasta fuzz:n päälle...
http://www.uraltone.com
Juzzu
04.02.2005 13:48:03 (muokattu 04.02.2005 13:54:41)
Soundit säädetään sormilla ja kitaran potikoilla.-)

Eli siis vaffarin laaja valikoima menee edelleen hukkaan :o)

Tulee vaan äkkiseltään mieleen että itse joutuisin säätää vaffarin aina melkein puhtaalle tai pikkurosolle, ja sitten potkua haettaisin purkeista tms. Eli mänis vaffarin hienot omat yliajot ihan hukkaan. Mun pitäis sitten kerralla ostaa kaks näitä vaffareita ja A/B-poksia käyttöön ja pikkukasa pokseja lattialle niin sitten ois hyveyttä :o)

Vai mistäs sais semmosia "puhdistusefektejä", joilla valamiiks särönen soundi tehdään puhtaaksi - antisärö :o)
Fortune
04.02.2005 14:40:37
Eli siis vaffarin laaja valikoima menee edelleen hukkaan :o)

Tulee vaan äkkiseltään mieleen että itse joutuisin säätää vaffarin aina melkein puhtaalle tai pikkurosolle, ja sitten potkua haettaisin purkeista tms. Eli mänis vaffarin hienot omat yliajot ihan hukkaan. Mun pitäis sitten kerralla ostaa kaks näitä vaffareita ja A/B-poksia käyttöön ja pikkukasa pokseja lattialle niin sitten ois hyveyttä :o)

Vai mistäs sais semmosia "puhdistusefektejä", joilla valamiiks särönen soundi tehdään puhtaaksi - antisärö :o)

Eri tarkoituksiin eri vahvistimet. Onhan Monsterillakin niitä monipuolisempia ja -kanavaisempia pelejä, El Monarca esim. Siihenhän saa sen jalkakytkimellä ohjattavan higain-option jne. Mutta eihän sekään mikään Linekuutonen ole ;) Thank god.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Juzzu
04.02.2005 14:45:40
Eri tarkoituksiin eri vahvistimet. Onhan Monsterillakin niitä monipuolisempia ja -kanavaisempia pelejä, El Monarca esim. Siihenhän saa sen jalkakytkimellä ohjattavan higain-option jne. Mutta eihän sekään mikään Linekuutonen ole ;) Thank god.

Tjooh kyl mä jymmärrän tuon, eikä jossain blues-jutuissa varmaan tarttekaan kun se yhen kanavan mistä voi rosoo aukaista kitaran volastakin jos tarvis. Mutta kuitenkin ahistais jos ois oikein monipuolisesti säätöihin reagoiva hiano vaffari, jonka ainoat käytännössä käytettävät nappulat oiskin piuhan päässä kitarassa. Tai no, emmä nyt tiedä ahistaisko jos mulla tuommonen monsteri olisi :o)

AX2 on ookoo vaffari puutteineen sekin. Vaikka liian paljon kanavia onkin.
axe
04.02.2005 16:36:23

Kitaran volumenappia pienemmälle niin soundista tulee kohtuullisen puhdas (siis kun käytössä on kunnon putkivahvistin eikä säröä ole mitään eläimellistä määrää).

Eli säädetään siten että kun kitaran volume on kybällä niin säröä on kohtuullisesti oman maun mukaan. Kliini saadaan kitaran volumella (tai jos ei sormet yllä potikalle niin miksei myös esim EQ-pedaalilla volumea vähentämällä) ja kovempi särö saadaan boosterilla tai säröpurkilla. Kaikki muu on turhaa :-)
Mikko Vainiala
04.02.2005 17:45:33
musta se on plussaa, että ne on tehty suomessa.

Isolla vaan eli Suomen Forssassa!

Toisaalta käsintehtyjen vahvistimien tekijöitä on planeetalla vain kourallinen, jotta aina ne rahat hyvään tarkoitukseen menee. Rikastumaanhan alalla ei pääse mitenkään.

Tjoo, tuollaiset pelit olis tarvinnu olla kun vedettiin aikoinaan kantria ja rockabillyä Suosikin rock-kuninkuus skaboissa! (Taisinpa soitella silloin trankku-Yamahalla...heh, tultiin kakkoseksi mutta vain Helsingin ja lähialueen bändit pääsi levyttämään...buu.)

Täytyy käydä Forssassa katsomassa noita heti kun tulee Helsinkiin asiaa. Olisiko kolmekymmentä vuotta kun olen viimeksi Monsteria kokeillut???

Aika rohkeasti ne niitä dual rectojaan mainostaa, toivotaan ettei iso-Boogie rupea ajan saatossa sekoilemaan / uhkailemaan. Eiköhän ne */&%* ole patentoineet tuon kaksoistasasuuntauksen! (Muun muassa sen...)

Onkohan tällä Monster-tiimillä oikein perhebändi kanssa?
Corba
04.02.2005 18:44:14

Onkohan tällä Monster-tiimillä oikein perhebändi kanssa?

On! Monstermen

Sellaista kolmen miehen SRV henkistä musaa;-)
Twist! Beat! Tulta ja tunnelmaa!!!
fox
04.02.2005 19:02:40 (muokattu 04.02.2005 19:06:06)

Tjoo, tuollaiset pelit olis tarvinnu olla kun vedettiin aikoinaan kantria ja rockabillyä Suosikin rock-kuninkuus skaboissa! (Taisinpa soitella silloin trankku-Yamahalla...heh, tultiin kakkoseksi mutta vain Helsingin ja lähialueen bändit pääsi levyttämään...buu.)

Oliks sillon tuo farkku-merkki Landlubber sponssaamassa? Missä aluekarsinnoissa olit? Hih, muistoja...

Hitto, aihe jäi tyystin tykkänään.. Mihinkä ihmeeseen on noi kaikki vanhat Monsterit hävinny, nimittäin 70-luvulla niitä oli melkein bändillä kuin bändillä?? PA:ta myöten.. Monsteria, Maximia, London Citya.. No, onhan täällä joitain vanhoja Monstereita ilmestyny, mutta pitäis niitä enemmänkin olla.. Vai veivätkö punk-miehet ne kaikki kaatikselle.. :)
Shaft
04.02.2005 21:26:32
Aika rohkeasti ne niitä dual rectojaan mainostaa, toivotaan ettei iso-Boogie rupea ajan saatossa sekoilemaan / uhkailemaan. Eiköhän ne */&%* ole patentoineet tuon kaksoistasasuuntauksen! (Muun muassa sen...)

Eipä ole tuolla väliä, kun eivät Mesan patentit ole täällä paljonkaan arvoisia. Elleivät sitten meinaa ryhtyä myymään vahvistimiaan jenkkeihin...
poppamies
05.02.2005 14:13:50 (muokattu 05.02.2005 14:16:00)

No tapasin tänään toisen Calliston kitaristeista.
Vahvistimet on siniset El Monarca 60 Wattiset.
Kaiuttimet 4x12".
2 kpl vintage + 2 kpl greenbackeja.
Nupit on "modifioitu" myöhemmin puolittajalla ja jalkakytkimillä.
Hinta 2,5 tonnia.
Ovat tehneet yhden eurooppakiertueen niillä ja kertovat mielellään (pelkästään positiivisista) kokemuksista tarpeen vaatiessa.
"G-strings are for strippers"
dfloreno
06.02.2005 19:57:09

Kyllä mulla riittää se kitaran oma volume ja tone -potikat, boosteri ja pienempi särö ... jos ei tolla saa mitä soundia vaan, niin sitten kannattaa treenata lisää :). Tiedostan toki, että jotkut soittelee heviä ja siinä on taas ihan oma estetiikka... muihin juttuihin toimii tommoiset 1-kanavaiset IMO. Itse en taas ole ikinä oppinut sitä monen kanavan meininkiä, monesti ongelmana juuri se, että kanavat ovat soundeiltaan niin erilaiset, että sitten efektien (siis säröjen ym. purtiloiden) säädöt ei sitten toimi kummalakin kanavalla. Mulla on myös muutenkin tullut monesti fiilis, että mielummin yks hyvän soundinen kanava, kun muutama sinneppäin kyhäys. Monesti tuntuu, myös, että monet ei käytä sitä itse kitaran suomia soundeja tarpeeksi laajasti... samaa rämpytystä ees taas eri kanavilla :). Joo, lähenee offtopikkia aika kovaa.... :).
...
dfloreno
06.02.2005 20:01:45

El Mariachi 30W 2x12" eli se joka on kaikkein lähimpänä AC30.stä.

Jep, toi on kyllä ihan ygönen :). Soittelin tommosta kesällä, ja ei voi kun kehua. Soitin vielä ilman kaikua, ja yllätyksellisesti en kaivannut kaikua yhtään. Niin jotenkin syvä se soundi luonnostaan... Se dump-namiskuukkeli on musta ihan maailman paras idea, ihme että sitä ei oo tullut aiemmin vastaan. Onnittelut!
...
Mikko Vainiala
07.02.2005 13:09:05
Oliks sillon tuo farkku-merkki Landlubber sponssaamassa? Missä aluekarsinnoissa olit? Hih, muistoja...

En saa nyt päähäni edes missä se 1981-finaalimme oli, mutta tuollaisen löysin juuri, meidän bändi oli Dollybird.

http://personal.inet.fi/musiikki/rockabilly/muut.html

Jossain vaiheessa Esa Pulliaisen (oliko tuolloin Johanna nimisessä levy-yhtiössä) piti tulla Poriin keikalle ja meitä katsomaan, mutta homma peruuntui koska Baddingillä oli jotain juttuja...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)