Eemil 04.02.2005 00:30:41 | |
---|
Tere! Pitäisi saada uusi combo/nuppi+kaappi. Meikäläinen kitaristina ei noista bassokamoista älyä mitään muuta kun että toisista tulee kovempi ääni kuin toisista, joten auttakaa. Basson pitäisi kuulua selkeästi erittäin kovakätisen rumpalin takaa ja musiikki on suht "rankkaa" hevin tapaista. Säröpurnukka (phat head) tuleepi tuon eteen sitten. Rahaa ajateltiin polttaa n. tonnin verran, ei ole niin tarkkaa. Mitäs vaihtoehtoja kannattaisi käydä testimässä? toki myös käytetyt passaavat. Kuka muuten on se punapaitainen kalju ja parroitettu heppuli joka pilaa monta otosta heiluttamalla pahvista viinipänikkää yleisössä? -Jaristoteles
K100 #2 |
mr.bungle 04.02.2005 02:04:11 | |
---|
Tere! Pitäisi saada uusi combo/nuppi+kaappi. Meikäläinen kitaristina ei noista bassokamoista älyä mitään muuta kun että toisista tulee kovempi ääni kuin toisista, joten auttakaa. Basson pitäisi kuulua selkeästi erittäin kovakätisen rumpalin takaa ja musiikki on suht "rankkaa" hevin tapaista. Säröpurnukka (phat head) tuleepi tuon eteen sitten. Rahaa ajateltiin polttaa n. tonnin verran, ei ole niin tarkkaa. Mitäs vaihtoehtoja kannattaisi käydä testimässä? toki myös käytetyt passaavat. sen säröpurnukan voi ensteks pudottaa pois. ainakin mun pd-7 oli tehokas pudottaan basson kitaran taakse. bassolla hanuriin |
chief 04.02.2005 02:22:55 | |
---|
Tonnilla mä ostaisin jonkun nupin jossa tehoa vähintään 300w. Siihen kaveriksi vaikka 1x15" tai 4x10" kaappi. OK merkkejä tuossa hintaluokassa esim. Warwick, Ashdown, Hartke, Trace Elliot, Hughes&Kettner. Käytettynä koittaisin löytää saadakseni enemmän vastinetta rahoilleni. Häh? |
elbowski 04.02.2005 07:28:11 | |
---|
Mnetin tori olisi varmaan asiallista vilkaista. ''no missä mä oon kauhee GAS'' -Putte
Ei kai se vaan ollut... Pastilli??? | IMIK #25 |
Keny 04.02.2005 07:58:12 | |
---|
Tonnilla mä ostaisin jonkun nupin jossa tehoa vähintään 300w. Siihen kaveriksi vaikka 1x15" tai 4x10" kaappi. OK merkkejä tuossa hintaluokassa esim. Warwick, Ashdown, Hartke, Trace Elliot, Hughes&Kettner. Käytettynä koittaisin löytää saadakseni enemmän vastinetta rahoilleni. Komppaan...tää oli ihan hyvin tosin riippuu et paljon sitä rahaa on käytettävissä.EI tosta puuttunu ku EBS;-) Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Niskamies 04.02.2005 08:01:47 | |
---|
Joku EBS:n kombo voisi olla passeli tossa hintaluokassa. Eiköhän vaikka Gorm voisi tohon hintaluokkaan irrota. Ja säröpedaalin voi mielestäni jättää pois, se ei ei ainakaan auta erottumaan. Jos sitä erottuvaa säröä haluaa välttämättä, niin Sansamp Bass Driver voisi olla kova sana. On kanssa kiva sitten äänityksissä. Meitsi on meshissä. |
Karlsson 04.02.2005 08:07:32 | |
---|
Joku EBS:n kombo voisi olla passeli tossa hintaluokassa. Eiköhän vaikka Gorm voisi tohon hintaluokkaan irrota. Ja säröpedaalin voi mielestäni jättää pois, se ei ei ainakaan auta erottumaan. Jos sitä erottuvaa säröä haluaa välttämättä, niin Sansamp Bass Driver voisi olla kova sana. On kanssa kiva sitten äänityksissä. Tota, kenttätestauksessa on tullut huomattua että särö särönä Beisdraiveri ei oikein kummoinen. Semmosta kevyttä putkihenkäystä siitä saa kyllä. DI-boxina/etusena toimii kuitenkin loistavasti. Ja "pienen" styrkan saa kuulostamaan huomattavasti isommalta tuolla. "Aika tekee musiikille, kuten nauta tekee ruoholle. Suodattaa paskan, jäljelle jää pihvi." -Ekman |
Suosittelen että käyt testaamassa ashdown:in kombot. Ääntä lähtee riittävästi ja helv.. hyvä saundi (mun korvaan, testaa). Kannattaa tosiaan testata mahdollisimman monia. Älä jätä säröä pois jos siitä tykkäät, mut ei se tarvi olla koko ajan päälläkään. |
balzary 04.02.2005 08:46:28 | |
---|
ainakin ebs:n vanhemmissa komboissa ei saa pilliä pois päältä, mikä on särön kanssa vähän huonompi juttu. tietty siihen voi rakennella ite kytkimen tms. mitens uudemmat gormit ja muut kombot, löytyykö säädettävä pilli? |
chief 05.02.2005 04:20:21 (muokattu 05.02.2005 04:24:55) | |
---|
Joku EBS:n kombo voisi olla passeli tossa hintaluokassa. Eiköhän vaikka Gorm voisi tohon hintaluokkaan irrota. Ja säröpedaalin voi mielestäni jättää pois, se ei ei ainakaan auta erottumaan. Jos sitä erottuvaa säröä haluaa välttämättä, niin Sansamp Bass Driver voisi olla kova sana. On kanssa kiva sitten äänityksissä. Ainakin ne vanhemmat Gormit saattavat jäädä hiukan jalkoihin hevimmässä kamassa. Torilla olis tommonen kasa: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=48529 Kyllä varmana kuuluu basso tolla läjällä! Häh? |
Teme007 05.02.2005 12:53:25 | |
---|
Heh, hommaa se Behkun 450w konpo, ei luulis jäävän jalkoihin. Ruotsi on muuten kiva paikka, mut ku siellä on vaan niin paljon niitä ruotsalaisia. |
Eemil 05.02.2005 13:54:57 | |
---|
Mnetin tori olisi varmaan asiallista vilkaista. Joo, olen katsonut monta kertaa mutta ongelma on se, etten ymmärrä mitä myydään ja onko hinta kallis jne. Toki vekottimet testataan ennen kun ne hankitaan, mutta tarkoitus olisi karsia osa maailman bassovehkeistä pois jottei loppuelämää joudu testailla. Eli paljonko trankkupelissä tarvitsee olla tehoa noin karkeasti jotta tuleepi hyvä mörinä suurten desibelien takaa? Entäs putki? Ja minkälaiset erot on putki- ja trankkupäätteillä keskenään bassovehkeissä noin ominaisuuksiltaan ja saundiltaan? Puhutaan ihan perussaundista ilman sitä säröpurnukkaa, se on vain mauste. Periaatteessa hyvä kokoonpano olisi joku combo jota olisi hyvä viedä studioon ja keikalle. Treenikselle sitten voi ottaa alle lisäkaapin. Kuka muuten on se punapaitainen kalju ja parroitettu heppuli joka pilaa monta otosta heiluttamalla pahvista viinipänikkää yleisössä? -Jaristoteles
K100 #2 |
HC-Audio 05.02.2005 14:01:52 | |
---|
Käytiin kattoon Troija ja just ku posset tuli ulos hevosesta, takaa kuuluu naisääni: "Mää arvasin". |
doaf 11.02.2005 08:28:34 | |
---|
|
Ville S 11.02.2005 10:00:22 (muokattu 11.02.2005 10:02:28) | |
---|
Joku EBS:n kombo voisi olla passeli tossa hintaluokassa. Eiköhän vaikka Gorm voisi tohon hintaluokkaan irrota. Ja säröpedaalin voi mielestäni jättää pois, se ei ei ainakaan auta erottumaan. Jos sitä erottuvaa säröä haluaa välttämättä, niin Sansamp Bass Driver voisi olla kova sana. On kanssa kiva sitten äänityksissä. joo sansampista samaa mieltä (itse tosin käytän Boss-me50B-stä sitä mallinnusta mut toimii hyvin) Mutta suosittelen ehkä katsomaan muita comboja kuin EBS. Ei vahvistimessa mitään vikaa olekaan...siinäpä se! Ovat niin perhana kalliita :) että voi olla parempi tyytyä peruskamaan. no jos löytyy ylimääräistä rahaa nii mikäs siinä! Itse käytän nyt kahta EBS drome 1x12. Oikein mukava paketti josta saa tarvittaessa vaikka toisen monitoriksi rumpalille tai molemmat PA-käyttöön treeneihin muun puutteessa EDIT: ai sul on tonni käytettävänä! no kai sitä ehkä mäihällä löytää jonkun hyvän EBS gormin käytettynä :D |
Reddie 11.02.2005 12:26:59 | |
---|
Hoi nyt sua onnisti! Meikäläinen nimittäin soittelee vähän rankempaa, ja omistan kys. phat-hedin ja tähän asti oon vedelly tommosella Laneyn R5 300W 2x10"+pilli combolla ja se on potkinut erittäin hyvin! Tommosella pärjäät varmasti pitkälle! Tässä on nyt hitusen mainosta, koska oon juuri tommosta myymässä. ;) Pitää vaihtaa isompaan. Ovh laitteesto on se n. 900€ ja multa saa halvemmalla. Ota yhteyttä jos kiinnostaa. |