Aihe: Poets Of The Fall - Late Goodbye
1 2 3 4 5 6 7 8
peregrin
31.01.2005 06:25:29 (muokattu 31.01.2005 06:29:20)
Hrmh, onkos Kärtsy Hatakka vielä mukana tuossa projektissa? Muistaakseni mies on ainakin ollut mukana itse pelien muzakkeja tekemässä.

Kärtsy on tehnyt Kimmo Kajasteen kanssa musat molempiin Max Payne peleihin. Kummassakin pelissä on varsin onnistunut leffahenkinen soundtrack pelin aikana. Poetsin Late Goodbye on Max Payne 2:ssa loppu credujen aikana soimassa.

Edit: nih... tähän oli tietty jo vastattu pari kertaa threadin aikana.
HaloOfFlies
31.01.2005 22:53:09

http://www.mesta.net/musa/uutiset/?aid=9546

Olisiko tämä levy sitten Suomen Nevermind?
Give the monkey a brain and he'll swear he's the center of the universe
Kiviniemi
01.02.2005 17:18:12
Toivottavasti kukaan ei vedä tästä hernettä pahasti nenäänsä, mutta on pakko sanoa, että perjantain lista-ohjelmassa nähtynä ja kuultuna kyseinen bändi jäi ainoastaan mieleen sen laulajan jatkuvasta ja jotenkin vastenmielisen kuuloisesta vibratosta. Nyyh.
Elämä on kurjaa ja juuri kun nostat päätäsi paskasta, vetää piru viikatteella
Tupuna
02.02.2005 09:07:20
Noniin... tiedän kirjoittavani väärään threadiin, koska olen eri mieltä lähes kaikkien tähän kirjoittaneiden kanssa. Olen yrittänyt niin kovasti ymmärtää miksi bändillä on niin kova nousujohde, mutta en kuule bändissä oikein mitään mielenkiintoista. Soundit ovat niin hiotut ja kliiniset minun makuuni, etten pysty kauhiasti kiinnostumaan. Eikö musiikissa pitäisi olla jotain omaperäistä erottuakseen? Minun mielestäni bändi kuulostaa laulajaansa myöteen Nickelbackilta ja muilta amerikoiden vastaavilta.

Olisiko bändi noussut maineeseen ilman tuota Max Payne 2 -hommaa?

Jotkut puhuvat täällä, miten bändin biisit voivatkin olla niin hienoja. Miksi ne ovat hienoja? Ainut hyvä puoli mitä keksin on se, että melodiat ovat kohtalaisen onnistuneita (Late Goodbye & Lift). Mutta ehkä sitten minulle biisissä täytyy olla jotain muutakin kuin hyvä laulumelodia. Näin... jokainen on sitten ilmeisesti oman soundimaailmansa vanki.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
mr_b
02.02.2005 10:40:25 (muokattu 02.02.2005 10:41:08)

Kylläpäs joo kuullostikin kloonatulta amerikkalaiselta radiorokilta. Odotin jotain vähän rauhallisempaa ja tunnelmallisempaa, mutta aikankin näytteissä suunnilleen joka biisissä isketään muka-rock vaihde päällä ja isot harmittomat rocksäröt paukkuvat.

Sinänsä aika ankeaa minusta, mutta bonusta kylläkin ammattitaitoisesta tuotannosta, kuullostaa ihan ison maailman kalliisti tehdyiltä tuotoksilta. Ja onhan se kiva että suomipojat maailmalla ja silleen...
Rat King! Rat King!
peregrin
02.02.2005 10:44:37
Jotkut puhuvat täällä, miten bändin biisit voivatkin olla niin hienoja. Miksi ne ovat hienoja?

Makuja on tietty monenlaisia, mutta kantsuu varmaan kuunnella levy läpi ja muodostaa mielipide vasta sitten.

Noitten sivuilla olevien 15 sek musa samplejen pohjalta ei paljoa irtoa. Ainakin omalla kohdalla levy aukeni kunnolla vasta useamman kuuntelukerran jälkeen. Ja sitten se onkin vain parantunut toistolla.
arrgh
02.02.2005 17:42:46 (muokattu 02.02.2005 17:43:54)
Soundit ovat niin hiotut ja kliiniset minun makuuni, etten pysty kauhiasti kiinnostumaan. Eikö musiikissa pitäisi olla jotain omaperäistä erottuakseen? Minun mielestäni bändi kuulostaa laulajaansa myöteen Nickelbackilta ja muilta amerikoiden vastaavilta.

Ne on ne biisit. Ne biisit. Hauskaa huomata että suomalaiset tyypit osaa tehä jenkkirokkia paremmin kuin jenkit.

Olisiko bändi noussut maineeseen ilman tuota Max Payne 2 -hommaa?

Bändiä ei edes olisi olemassa ilman Max Paynea, koska se koottiin varta vasten tekemään siihen biisi.

Jotkut puhuvat täällä, miten bändin biisit voivatkin olla niin hienoja. Miksi ne ovat hienoja? Ainut hyvä puoli mitä keksin on se, että melodiat ovat kohtalaisen onnistuneita (Late Goodbye & Lift). Mutta ehkä sitten minulle biisissä täytyy olla jotain muutakin kuin hyvä laulumelodia. Näin... jokainen on sitten ilmeisesti oman soundimaailmansa vanki.

Miten nyt biisit ylipäätään voi olla hienoja. Mikä tekee Michael Jacksonin biiseistä niin vitun hienoja? Se on vähän että kuka mistäkin pitää. Noissa edellämainituissa biiseissä sattuu olemaan SE JOKIN mikä saa ainakin minut kuuntelemaan ne uudestaan ja uudestaan. Tunnelma, melodiat, sanat. Ne ovat niin vahvoja biisejä että luultavasti voisin kuunnella niitä taukoamatta vaikka ne olisi toteutettu pelkällä akustinen kitara & laulu -mentaliteetilla, joten eipä niissä ole tarvinnut ruvetakkaan kikkailemaan tuotannollisilla seikoilla.

Nii ja voisit vielä mainita mitä tarkoitat tuolla "soundimaailman vanki" jutulla.
Tsugu Way
02.02.2005 18:12:08
Jahas, kirjoitinpa ensin näkäjään tuonne "väärään" kohtaan... Tänne onkin jo aika tyhjentävästi asiasta luennoitu. Niin, itse olen edelleen sitä mieltä, että ko. levy on loistava! Kyllähän juttu on siis niissä biiseissä. Käsittämättömän komeita melodioita levy täynnällänsä. Luulin jo, että enää ei kukaan pysty säveltämään mitään uutta, koska kaikki nuotit on pistetty musiikin historiassa kaikkiin mahdollisiin järjestyksiin. Mutta täältpä löytyikin uusia koukkuja! Ja sitten, eihän se synti ole jos suomalainen bändi kuulostaa jenkkiläiseltä. Eli mahtisoundit on siis levyllä. Joopa joo... tällästä jaarittelua, kun olen levyn lumoissa.
Rattata
02.02.2005 18:19:18
Ne on ne biisit. Ne biisit. Hauskaa huomata että suomalaiset tyypit osaa tehä jenkkirokkia paremmin kuin jenkit.

Mä en juurikaan eroa huomaa jenkkirock-bändeihin. Esimerkiksi tuo Lift...onhan se ihan menevä biisi ja hyvin tuotettu. Mutta, tällaistahan tulee vaikka kuinka paljon tuolta rapakon takaa. Ja itse en näe siinä juuri hyvää jos suomalainen bändi kuulostaa jenkkibändiltä. Jai uskallan väittää että jos kyseessä olisi jenkki bändi, suurin osa täälläkin haukkuisi sen maanrakoon.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta pakki ei kestä minkä pärstä vaatis.
arrgh
02.02.2005 18:36:18
Jai uskallan väittää että jos kyseessä olisi jenkki bändi, suurin osa täälläkin haukkuisi sen maanrakoon.

No itse ainakin pidin Liftiä jo loistavana vaikka minulla ei ollut mitään hajua minkä maalainen bändi on kyseessä. Tuskimpa olisin takkia kääntänyt vaikka bändi olisi jenkkibändiksi osoittautunutkin.
Turmis
02.02.2005 20:50:02

Bändiä ei edes olisi olemassa ilman Max Paynea, koska se koottiin varta vasten tekemään siihen biisi.

Ei pidä täysin paikkaansa. Kyseinen projekti oli olemassa ennenkuin MP2:sta oli tietoakaan. Poetseja vain satuttiin pyytämään tekemään peliin kappale koska joku pelintekotiimistä oli sattunut kuulemaan heidän musiikkiaan. Koska Late Goodbyestä tuli niin suosittu kuin se onkin, se antoi PotF-projektiin lisää potkua.

Liftikin on vissiin soinut jossakin 3Dmark-testiohjelmassa mikäli olen oikein ymmärtänyt.
arrgh
02.02.2005 21:12:03
Ei pidä täysin paikkaansa. Kyseinen projekti oli olemassa ennenkuin MP2:sta oli tietoakaan. Poetseja vain satuttiin pyytämään tekemään peliin kappale koska joku pelintekotiimistä oli sattunut kuulemaan heidän musiikkiaan.

Oolrait. Sain vain tästä hieman eri käsityksen:

|@POTF_Mark| Ollie and I played in this group called fuss... we met captain through our buddies in the max payne project...
|@POTF_Captain| we were supposed to do only one song (late goodbye) together, but things worked out so well that, well, here we are now.

Mutta seison korjattuna.
Turmis
03.02.2005 02:46:54

Mutta seison korjattuna.

Jees, sanotaanko näin että Max Payne teki projektista bändin.
Turmis
03.02.2005 03:00:22

...mutta en kuule bändissä oikein mitään mielenkiintoista. Soundit ovat niin hiotut ja kliiniset minun makuuni, etten pysty kauhiasti kiinnostumaan. Eikö musiikissa pitäisi olla jotain omaperäistä erottuakseen?

Onko tarpeeksi omaperäistä, että se vain kuulostaa poikkeuksellisen hyvältä? Itse en pysty sanomaan paljokaan, miksi pidän PotFista niinkin paljon kuin pidän, se vain toimii enkä alkaisi sitä sen kummemmin analysoimaan.

Paljon helpompaa on taas sanoa, miksi jonkun bändin musiikki ei toimi.
Flash
03.02.2005 08:40:11

Aika tyhjänpäiväisen kuuloinen tuo biisi... Olen tosin kuullut bändiltä parempiakin ja toivon kaikkea mahdollista onnea maailmanvalloitukseen.
There Is A Light That Never Goes Out
Tupuna
03.02.2005 10:06:38

Nii ja voisit vielä mainita mitä tarkoitat tuolla "soundimaailman vanki" jutulla.

En kuuntele sen tyylistä musiikkia ollenkaan, jossa on Poets of the fall -tyyppiset soundit. Jenkkityylinen särökitarointi ei iske, eikä myöskään mikään tyhjä valitus. En voi mitään, en tykkää. Mutta onhan nuo ihan melodisia mollibiisejä - sellaisesta kamastahan suomalaiset ovat aina tykänneet.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Juzzu
03.02.2005 11:18:27
Mutta onhan nuo ihan melodisia mollibiisejä - sellaisesta kamastahan suomalaiset ovat aina tykänneet.

Nykyään ilmeisesti monet muutkin kun tää nykyinen nyyhky-HIM menestyy niin hyvin ulkomaillakin.
Noh, onneksi voi aina kuunnella Greatest lovesongs volume 666:sta.
Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen
Pluto
03.02.2005 13:19:37
Mä en juurikaan eroa huomaa jenkkirock-bändeihin. Esimerkiksi tuo Lift...onhan se ihan menevä biisi ja hyvin tuotettu. Mutta, tällaistahan tulee vaikka kuinka paljon tuolta rapakon takaa. Ja itse en näe siinä juuri hyvää jos suomalainen bändi kuulostaa jenkkibändiltä. Jai uskallan väittää että jos kyseessä olisi jenkki bändi, suurin osa täälläkin haukkuisi sen maanrakoon.

Mulle tuli ihan sama mieleen. Kuulin nyt yksi päivä radiosta kai sen Illusion & Dream -kipaleen. Ei se musta nyt mikään maata mullistava biisi ollut, muttei toki ärsyttänytkään.

Hyvä jos muut tykkäävät kuiteskin. Ja näköjään tykkäävät kun meni listaykköseksi.
Dillon, you son of a bitch!
Liver-Box
04.02.2005 00:03:58

Max Paynen lopussa Late Goodbye toimi vahvasti ja vielähän se hienolle kuulostaa. Toi levy kyllä taas on erittäin tasapaksu, en sanoisi huono, tylsä ennemmin... hmm onkos se sama kuin huono? :D Hyvää taustamusaa.
Jakso.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)