Aihe: Roland RD-300sx
1 2
Mertsi
30.01.2005 21:43:27 (muokattu 30.01.2005 21:49:08)
Onkohan kukaan päässyt testaamaan kyseistä uutuutta? Piano-soundi on ilmeisesti kärkiluokkaa.. Spekseistä päätellen mainio peli ja kaiken lisäksi halpa, t-kaupassa 1299e.
Eroaakohan tuo koskettimisto paljon esim. RD-700, jossa on todella hyvä tuntuma?

http://www.roland.com/products/en/RD-300SX/
Kiittää pitää! Ps.150
M.i.k.key
30.01.2005 21:54:24
Noita molempia on tarkoitus mennä testaamaan pikapuoliin. Pitää infota sitten..
Mä lopetan nää hommat!
Snowblind
31.01.2005 14:59:13

RD-300:aa gasittelen ja pahasti. Testailemaan pitäisi joskus mennä johonkin.
"Many musicians have dreamed of compact technological boxes, inside which all audible sounds, including noise, would be ready to come forth at the command of the composer" - John Cage 1942
Jabbe
03.02.2005 15:24:14
DLX Musicissa oli tollanen eilen, tiistaina olivat saaneet ekan ja heti menny kaupaks. Pitihän se kokeilla, ja täytyy sanoa että olin vakuuttunut! Just mun makuun sopiva tatsi, ei liian löysä ja hidas kuten digipianoissa yleensä, vaan ehkä jopa paras mitä oon soittanu. Ja pianosoundi ihan loisto! Painaa vain 15 kiloa, lisänä paljon käyttökelpoisia soundeja (rhodesi on piristävä lisä Motifin rhodesille) ja hintaa jää joku 1200-1300€. Nyt on pakko ottaa vaik lainaa ja maksella sitten kevään aikana, tää on kyl ostettava. Ensimmäinen soitin pitkään aikaan mikä inspiroi soittamaan, ja se on musta aika hyvä kriteeri.

Tulipa hehkutettua. No, käykää kokeilemassa ja päättäkää itse.
samulijp
03.02.2005 16:46:22
Ulkoinen virtalähde? No saahan sitä noinkin kevyemmäksi että voi mainostaa kevynä laitteena, prkl....
Looking for Leslie.
Jabbe
03.02.2005 17:27:26
Ulkoinen virtalähde? No saahan sitä noinkin kevyemmäksi että voi mainostaa kevynä laitteena, prkl....

Kunhan ei oo wall-wart, sellaset piuhan välissä olevat muuntajat on vielä ihan ok..
Snowblind
03.02.2005 18:39:28

Kunhan ei oo wall-wart, sellaset piuhan välissä olevat muuntajat on vielä ihan ok..

Millanen piuha tuossa oikeen oli?
"Many musicians have dreamed of compact technological boxes, inside which all audible sounds, including noise, would be ready to come forth at the command of the composer" - John Cage 1942
Jabbe
03.02.2005 21:01:11
Niin tossa lienee se sama fantom x:n pianosoundi, eikö? Ja jos koskettimistokin on hyvä, niin toihan vaikuttaa loistopeliltä.

Ei kun tuossa on mun käsittääkseni ihan uus pianosoundi, mikä löytyy myös RD700SX:stä ja SRX-11 -kortilta.
Jabbe
03.02.2005 21:02:11
Millanen piuha tuossa oikeen oli?

Muistaakseni just sellanen muuntaja josta lähtee toinen piuha seinään ja toinen soittimeen.
Eddy
08.02.2005 23:23:57
Löytyyks keskustan liikkeistä (hki)?Ois kyllä painonsa puolesta aika houkutteleva vaihtoehto.
Koskettelen soittimia...
Windreaper
08.02.2005 23:32:11
Muistaakseni just sellanen muuntaja josta lähtee toinen piuha seinään ja toinen soittimeen.

Kulkee maailmalla myös nimellä line lump. :)
Mertsi
09.02.2005 13:23:50
EI ollut Helsingin musiikilla vielä tarjolla. Jäi kyllä harmittamaan, kerrankin kun pääsi pkseudulle. Noh, mutta ehkäpä tässä avautuu vielä tilaisuus testille.
Kiittää pitää! Ps.150
Leka28
09.02.2005 15:18:03
Onkohan kukaan päässyt testaamaan kyseistä uutuutta? Piano-soundi on ilmeisesti kärkiluokkaa.. Spekseistä päätellen mainio peli ja kaiken lisäksi halpa, t-kaupassa 1299e.
Eroaakohan tuo koskettimisto paljon esim. RD-700, jossa on todella hyvä tuntuma?

http://www.roland.com/products/en/RD-300SX/

Pitääpä käydä kokeilemassa. Kiitos vinkistä
Jabbe
09.02.2005 16:45:47
EI ollut Helsingin musiikilla vielä tarjolla. Jäi kyllä harmittamaan, kerrankin kun pääsi pkseudulle. Noh, mutta ehkäpä tässä avautuu vielä tilaisuus testille.

Oisit käyny DLX:ssä.

Tännepäin taitaa tulla huomenna, otan kotiin (ja rempalle) testattavaks, annan sit analyysini.
Petronome
09.02.2005 23:33:13 (muokattu 09.02.2005 23:34:14)
Ei kun tuossa on mun käsittääkseni ihan uus pianosoundi, mikä löytyy myös RD700SX:stä ja SRX-11 -kortilta.

Mutta mun mielestä ne sano rolandin sivuilla siellä faq-osiossa, että on sama soundi kuin Fantom x:ssä ja RD700:ssa, onko tolla SX:llä sitten jotain eroa?

Edit:
Do both the RD-700SX and RD-300SX have the same grand piano sound (waveform set) as the Fantom-X6/-X7/-X8/-XR?

Yes, they do. However, the RD’s grand piano is optimized for a digital piano, whereas the Fantom-X’s grand piano is optimized for a synthesizer. This results in differences between the two in parameter settings and analog circuitry.
En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa!
Jabbe
10.02.2005 00:00:33
Mielenkiintoista. Jossain puhuttiin ihan uudesta soundista.
Jabbe
10.02.2005 12:59:13
Jeh, tänään tuli, pitää lähtee koht hakee. Pääsee testailee kotona ja illal tm/pop-rempalle messiin. Ihkua.
MrShaft
11.02.2005 06:50:07

Soitin tanaan rinnakkain 300 ja 700 sx:t.
Ajattelin aluksi kolmesatasta, mutta kosketus tosiaan on
erilainen, ei sinansa huono, aika mukava oikeastaan, mutta
jotenkin lelumaisempi.

Molemmat helppoja kayttaa, kolmesatasen soundit vahan
kulmikkaampia, ja vahemman sliipattuja, mutta kuulostavat silti ihan hyvalta.

700sx lahti matkaan kun tarvetta on. :)
Olihan silla tosin hintaa,
eivat ne ilmasin vielakaan noita koneita kaupasta anna :(
Kuulostaa mielestani hyvalta, ja mukava soittaa.
Kosketus tarkkaa kuten kurzweilin pianoissa entivanhaan.

En ole viela ehtinyt opiskella koneen kayttoa, mutta jos
on mahdollista, haluaisin pianosoundit laukeamaan koskettimistolla millisekunnin pari myohemmin.
E.Pianojen kohdalla ei samaa tarvetta ole.

Muuten soittajan taivas.

MrS
Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein
Jabbe
11.02.2005 14:53:02
Vedin eilen remppaa RD:llä. Aluks tuntui et poppiin, humppaan ja rokkiin tuo pianosoundi on ihan paska, turhan tuhnu. Mut kokeilin muutamaa "kökömpää" soundia, jotka toimi paremmin bändisoitossa. Sen sijaan tuo uus superpiano on ihana jossain balladeissa, jazzissa tai soolona soittaessa. Tatsikin on miellyttävä, jaksaa soittaa pitkänkin keikan toisin kuin yleensä digipianoilla joilla menee kädet kipeeks liian löysän tatsin takia. Tää antaa erittäin hyvin vastapainoa, ainakin suhteessa siihen että on kevyimpiä keikkapianoja markkinoilla. RD700SX vois toki olla vielä parempi, mut mun budjetille ja selälle vähän liikaa. Eikä jotain B3-moodia herranjesta keikkapianossa tarvi... ei hammondia voi painotetuilla soittaa! :| Eli ois aika pitkälti turhasta maksamista.

Voi kyl olla et taidan ottaakin tän. Pitää viel miettii onko mul todellakin tarvetta nyt keikkapianolle vai jollekin muulle (tiedossa enemmänkin remppaa jossa pitäs pärjätä kevyellä syna/b3-setupilla).
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)