Flow 10.01.2004 19:20:31 | |
---|
Oletteko kuunnelleet? Mitä mieltä? ihan mielenkiinnosta kyselen, koska olisi hauska tietää onko Fsol:n musiikin kuuntelijoita suomessa.. "You grow up the day you have the first real laugh...at yourself." |
dinosaurus 10.01.2004 20:47:14 | |
---|
Kyllähän Dinosaurus Fsol:ia kuuntelee. Mielestäni ovat "varastaneet" muiden ääniä hienostuneesti ja luoneet niistä jotakin todella omaa. Olisiko se sitä futuresoundia? En keksi keneen FSOL:in musiikkia voisi verrata. Toki yhtäläisyyksiä Orbiin tai Aphex:iin, mutta silti uniikkia. Paitsi, paitsi, tämä Isness -levy. Siinä pojat ovat kyllä aika hukassa. Tämä oli Dinosaurukselle paha pettymys. Mutta Mello-hippo on hauska: http://www.mellohippo.com/mello.html |
jannu 11.01.2004 20:09:39 | |
---|
Dead Cities löytyy hyllystä. Aika freaky levy, jos yksin kuuntelee pimeessä... Parempi kauna- kuin kaurapuuro... |
Mothra 27.01.2005 08:46:13 | |
---|
Tottahan toki, varmaankin kaikki levyt (paitsi ihan ekat) löytyy hylllystä. Ehkä kaikkien aikojen suosikki konemusiikin saralta. The Isness/Otherness oli kyllä ihme veto, vähän petyin. |
Flow 27.01.2005 11:04:09 | |
---|
The Isness/Otherness oli kyllä ihme veto, vähän petyin.
Niin minäkin. Dead Cities on parhautta. "Dimebag Darrell, RIP" K100 #11 Pastilli? |
xulu 27.01.2005 11:31:14 | |
---|
Onhan tuota joskus tullut kuunneltua, ei mitenkään erikoista. ..After this I started coming back and I opened my eyes that I remembered I had. |
ganesha 27.01.2005 14:20:28 | |
---|
jeps, yhdyn edellisiin (puheenvuoroihin): Dead Cities on rautaa. Ja kyllä se Isness-kin ihan kuunneltavaa matskua on. mun mielestä taas Lifeforms-levyllä kurakertoimet on kovimmat. :D "if we can´t be free, let´s at least be cheap!" - Frank Zappa |
Mothra 27.01.2005 16:31:56 | |
---|
mun mielestä taas Lifeforms-levyllä kurakertoimet on kovimmat. Rankattu yhdeksi kaikkien aikojen parhaaksi levyksi konemusiikin historian aikana. Molemmat, ubl.com ja allmusic.com, 5 tähteä. Periaattessa kaikki lifeforms -> dead cities on ihan tappokamaa. |
t-termiitti 27.01.2005 21:45:21 | |
---|
Rankattu yhdeksi kaikkien aikojen parhaaksi levyksi konemusiikin historian aikana. Molemmat, ubl.com ja allmusic.com, 5 tähteä. Periaattessa kaikki lifeforms -> dead cities on ihan tappokamaa. lifeformin soundit ovat vähän väljähtyneet vuosikymmenessä (siitä ei voi fsolia syyttää), eipä siinä mitään, monessa kohtaa on ideaa kantamaan... dead cities kestää ajan varmaan vähän paremmin. mainio levy. |
Ihme, että ihmiset hehkuttavat Dead Citiesiä enemmän kuin Lifeformsia..Noh, makuasioita, mutta Lifeforms on ainakin minun kirjoissani ylitse kaiken. |
t-termiitti 04.02.2005 18:42:17 | |
---|
Ihme, että ihmiset hehkuttavat Dead Citiesiä enemmän kuin Lifeformsia..Noh, makuasioita, mutta Lifeforms on ainakin minun kirjoissani ylitse kaiken. makuasioita juu. lifeforms on muuten ihan helvetin hieno, mutta niin kuin sanoin, ne avuruuskurinat ja lurinat ovat vähän mauttomia paikoin. Ne oli varmaan aikoinaan ihan sikacooleja, muttei ehkä enää. Niitä on kuullut ihan liikaa, monet radiossakin soivat pophouseviritykset ovat käyttäneet samantapaisia soundeja liikaa. se ei ole fsolin "vika" kuitenkaan. |
Qwarek 05.02.2005 22:19:31 | |
---|
Perkele, pirun loistava levy toi Lifeforms on. |
Jiituomas 08.02.2005 12:34:15 | |
---|
Ne oli varmaan aikoinaan ihan sikacooleja, muttei ehkä enää. Niitä on kuullut ihan liikaa, monet radiossakin soivat pophouseviritykset ovat käyttäneet samantapaisia soundeja liikaa. se ei ole fsolin "vika" kuitenkaan. Tässä on ainakin minulle juuri se Lifeformsin hienous: En itse sitä juurikaan enää jaksa kuunnella, mutta kunnioitan ko. kiekkoa aivan helvetisti sen konemusiikkihistoriallisen merkityksen takia. Liforms on yksi alan ehdottomasti aliarvostetuimpia klassikoita, ja se tulisi mileestäni mainita yhtenä keskeisenä virstanpylväänä jokaisessa koneellisen musiikin historiikissa. -Jiituomas "Jiituomas Homini Lupus" |
maelstorm 22.02.2005 10:36:45 | |
---|
Tässä on ainakin minulle juuri se Lifeformsin hienous: En itse sitä juurikaan enää jaksa kuunnella, mutta kunnioitan ko. kiekkoa aivan helvetisti sen konemusiikkihistoriallisen merkityksen takia. Liforms on yksi alan ehdottomasti aliarvostetuimpia klassikoita, ja se tulisi mileestäni mainita yhtenä keskeisenä virstanpylväänä jokaisessa koneellisen musiikin historiikissa. -Jiituomas hear hear. Shpongle viimeisimpien levytteidensä kanssa on minulle "2000-luvun lifeforms", onko kenelläkään muulla vastaavanlaista tuntemusta? Minä pidin the isnessistä todella paljon, mainittakoon että tykkään uneliaasta pehmeästä brittipoppailurokkailusta noin muutenkin. Oli myös hieno keikalla : the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time. |
Mothra 23.02.2005 01:22:56 | |
---|
Oli myös hieno keikalla : Siis kuka..? (nyt alkaa jo kylmä hiki kohoamaan pintaan) |
maelstorm 24.02.2005 19:23:41 | |
---|
Siis kuka..? (nyt alkaa jo kylmä hiki kohoamaan pintaan) Future sound of london presents amorphous androgynous.. the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time. |
Mothra 25.02.2005 19:30:41 | |
---|
Future sound of london presents amorphous androgynous.. Missäs moisen näit livenä? (jos sanot Suomesesa, alan harkita itseni kuristamista) |
maelstorm 02.03.2005 13:15:14 | |
---|
Missäs moisen näit livenä? (jos sanot Suomesesa, alan harkita itseni kuristamista) Ruotsissa soittivat. Arvikafestivalen 2004 the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time. |
pehko 04.03.2005 23:16:44 | |
---|
en nyt oikeen muuta voi sanoa, paitsi että Papua New Guinea on ihan helvetin helmi biisi.... Anders Fridéniä lainaten, "Jos et tykkää, älä kuuntele" |
Aukikco 23.03.2005 13:21:44 | |
---|
Shpongle viimeisimpien levytteidensä kanssa on minulle "2000-luvun lifeforms", onko kenelläkään muulla vastaavanlaista tuntemusta? _o/ Todellakin. Lifeforms ja Shponglen Tales Of The Inexpressible ovat mielestäni ehkä kaksi maailman omalaatuisinta (konemusiikki)levyä... Eivät ne toisiaan muistuta sinänsä mutta kuvauksesi sopii mielestäni silti oikein hyvin. Minä pidin the isnessistä todella paljon, mainittakoon että tykkään uneliaasta pehmeästä brittipoppailurokkailusta noin muutenkin. Oli myös hieno keikalla : Jo, The Isness on oiva. Hieno tyylisuunnanvaihdos bändiltä ja kiva yksityiskohta että musiikista kuuluu herra Cobainin valaistuminen aika vahvasti :) http://pgjband.net http://mikseri.net/pgj
http://celluloid.oletustila.net http://mikseri.net/celluloidmage |