Antti1 06.03.2003 19:14:10 | |
---|
Mulla on sellanen kummallinen kompleksi että mä aina tuumaan että meni ihan päin vittua, jos tulee yksikin virhe. Siis sellainen "ei niin hyvän kuuloinen" virhe. Esimerkiksi mä soittelin joku kuukausi sitten koulussa musiikintunnilla ryhmälle pelkällä kitarala Dream Theaterin Overture 1928:n. Tuli sitten tietty tehtyä "virheitä" ja mä halusin vaan vajota maan alle ja kadota ja myydä kitaran. No sitten kuitenkin pojat oli ihan huuli pyöreenä että vittu mikä tekniikka! Mä olin ihan ulkona kyllä sen jälkeen.. Joskus vaan tuntuu ettei homma luista ja kyseinen esimerkki mulle ainakin todisti että se on lähinnä vaan tuolla korvien välissä se vika. Toisinaan taas tulee sellaisia hetkiä kun tuumaa "Hei. Hitto vie, mähän osaan soittaa kitaraa!" Ja se jos joku on todella palkitseva tunne. Miksköhän mä ees kirjotin tänne, kun ei mulla oikeestaan ees sanottavaa tähän hommaan ollut.. Vihaan heitä, niitä, jotka sanovat: "Paperi on valkoinen." kääntämättä katsettaan. Vihakaan ei ole aitoa, en enää tiedä mikä on. -P. Karjalainen 2003 |
Volumet kaakkoon niin eihän ne niitä virheita huomaa =) Referring Jason as a genious is an understatement :Marty Friedman |
kimurantti1 09.03.2003 15:46:29 | |
---|
Mulla on sellanen kummallinen kompleksi että mä aina tuumaan että meni ihan päin vittua, jos tulee yksikin virhe. Siis sellainen "ei niin hyvän kuuloinen" virhe. Esimerkiksi mä soittelin joku kuukausi sitten koulussa musiikintunnilla ryhmälle pelkällä kitarala Dream Theaterin Overture 1928:n. Tuli sitten tietty tehtyä "virheitä" ja mä halusin vaan vajota maan alle ja kadota ja myydä kitaran. No sitten kuitenkin pojat oli ihan huuli pyöreenä että vittu mikä tekniikka! Mä olin ihan ulkona kyllä sen jälkeen.. Joskus vaan tuntuu ettei homma luista ja kyseinen esimerkki mulle ainakin todisti että se on lähinnä vaan tuolla korvien välissä se vika. Toisinaan taas tulee sellaisia hetkiä kun tuumaa "Hei. Hitto vie, mähän osaan soittaa kitaraa!" Ja se jos joku on todella palkitseva tunne. Miksköhän mä ees kirjotin tänne, kun ei mulla oikeestaan ees sanottavaa tähän hommaan ollut.. Asiallisin kommentti tällä palstalla. Oli se niin hieno tunne, kun sai menemään ensimmäisen DT tai Symphony X:n kappaleen niin että ei tullut yhtään virhettä. Minun mielestäni se vika on vain osittain pääkopassa. Kun soittaa vaikka soolon, ja se kuulostaa omasta mielestä todella huonolta, ei tarkoita sitä, että se kuulostaisi huonolta - vaan se todellakin kuulostaa hyvältä, mutta se ei kuulosta siltä miltä sen omasta mielestä pitäisi kuulostaa. Tästä päästäänkin hyvin eri soittotyyleihin, ja jos oma ei miellytä, niin asia on niin yksinkertainen kuin että pitää kehittää sitä omaa tyyliään sinne suuntaan miltä haluaa sen kuulostavan. Kimurantti on homojen kunkku! |
JCM 11.03.2003 17:45:45 | |
---|
Heh. Mulla taas keikalla ollessa tulee joskus tunne ettei tästä tuu mitään ja videolta jälkeenpäin katsoessa näyttää sittenkin menevän ihan kivasti. Mutta tosihan se on, että tulee näitä "ei tästä tuu mitään kausia" aina välillä. Klikkaappa tuosta linkistä nii näät millä asioilla täsä ollaa!: Rok
SANTHYR |
jogo3000 12.03.2003 09:16:23 | |
---|
Joo, mutta kokeilkaapa nauhottaa puhtailla ilman kaikua niin jo huomaa, että ei sitä osaa karvan vertaa. Paitsi jos todella osaa. JAH! |
funkypick 12.03.2003 09:39:38 | |
---|
Joo, mutta kokeilkaapa nauhottaa puhtailla ilman kaikua niin jo huomaa, että ei sitä osaa karvan vertaa. Paitsi jos todella osaa. Ku harjottelee aina puhtaalla ja ilman kaikua :) You can play anything on any chord as long as you phr^H^H^H play it fast enough. |
Herra Rapu 12.03.2003 10:09:46 | |
---|
Ku harjottelee aina puhtaalla ja ilman kaikua :) kannattaa kokeilla myös pienellä tuhnusäröllä, melkein vaikeempi kuin pelkällä puhtaalla.. Yleensäkin kannattaa reenata juttuja erilaisilla särömäärillä ja vähillä efekteillä.
|
jogo3000 12.03.2003 11:05:16 | |
---|
kannattaa kokeilla myös pienellä tuhnusäröllä, melkein vaikeempi kuin pelkällä puhtaalla..
Tuo on kyllä niin totta. Pikkusärö tuntuu vaan tappavan kaiken elon mikeistä. Vaikea saada hyvää soundia, pitää koko ajan pikata tarkkana. Kyllähän se niin on, että jos on tyytyväinen nykytilaan, se ei ole hyvä asia. Sillä tavalla on tietty itsevarmempi, mutta ei sitten kokeile mitään uuttakaan, eikä kehity.
JAH! |
Herra Rapu 12.03.2003 11:48:57 | |
---|
Tuo on kyllä niin totta. Pikkusärö tuntuu vaan tappavan kaiken elon mikeistä. Vaikea saada hyvää soundia, pitää koko ajan pikata tarkkana. Kyllähän se niin on, että jos on tyytyväinen nykytilaan, se ei ole hyvä asia. Sillä tavalla on tietty itsevarmempi, mutta ei sitten kokeile mitään uuttakaan, eikä kehity. joo meinasinkin tossa tota tuhnusäröä ihan vaan reenitarkoitukseen.
|
Stone 16.03.2003 13:27:42 | |
---|
...että ette osaa soittaa? Mulla kun on sellainen päällä koko ajan, nyt ainakin, kun katsoin keikkaa videolta. Oli suunnilleen riffit ja yksi vingautus (sekin vahingossa tullut) sellaisia, joihin olin tyytyväinen. Loppu oli mielestäni käsittämättömän huonoa soitantaa. Yleisöltä tuli kuitenkin jälkeenpäin sellaista kommenttia, että minua pidetään selvästikin soittotaitoisena. Mutta itse en ole tyytyväinen mihinkään, ainakaan sooloissa. Toisaalta, jos kaikki tuntuisi täydelliseltä, eihän silloin enää pyrkisi kehittymään?Sellainen fiilis on, että tiedän miten joku juttu "pitäisi" soittaa, mutta jotenkin en ole oikein koskaan täysin tyytyväinen lopputulokseen ja sitten se menee sellaiseksi kuukausien hiomiseksi ja sitten kun ko. kappale toimii, niin sitä on jo osittain kyllästynyt siihen biisiin ,koska sitä on tullut jo unissaankin soitettua. "It´s Only Rock´n´Roll (But I Like It)" |
leevi 16.03.2003 13:53:01 (muokattu 16.03.2003 13:53:50) | |
---|
... aina :) mut sehän siinä on siistiä kun tietää, ettei voi mennä muualle kuin eteenpäin. |
Huevos 17.03.2003 12:15:30 | |
---|
vaikka olisitkin vitun hyvä soittaja, niin se ei tee susta vielä yhtään parempaa muusikkoa. |
Fortune 17.03.2003 12:21:46 | |
---|
Eilen viimeksi kun väsäsin yhtä hassua rallia huvikseni, johon kaveri oli säveltänyt semmoisen maailman yksinkertaisimman tapping-arpeggiojutskan. Ei mennyt taimissa ei millään, alkoi jo hiki pukata otsaan ja sormeen tuli rakko. Yön yli nukuttuani huomasin, että se taimin heitto johtui muistissa olleiden 12 turhan kitararaidan aiheuttamasta latenssista. Prkl, ei jaksa uusiksikaan vetää, olkoon se paskaversio siinä biisissä, onpahan persoonallinen :) Pointtina oli siis se, että aina vika ei ole itsessä (yleensä kyllä on). |
Siperian Päällikkö 17.03.2003 13:50:21 | |
---|
Armeijan aikaan huomastin, ett kun oli viikon tai parikin erossa kitaransoitosta, niin sen jälkeen kun kokeili, niin sillon soitto oli nimenomaan tota ensin mainittua. Liekkö sitt siitä riemusta, kun pääsi lomille...tai vaiko siitä, oli niin hirvee hinku soittamaan Mulla oli just sama. Kun pääs lomille niin otti vaan kitaran käteen ja synty vaikka mitä. |
Herra Rapu 17.03.2003 14:23:09 | |
---|
Mulla oli just sama. Kun pääs lomille niin otti vaan kitaran käteen ja synty vaikka mitä. toi tauko homma on täysin totta, ainoo vaan että ei sormet taivu mihinkään suuntaan ja soitto on muutenkin epätarkkaa just ton soiton puutteen takia.. mutta kyllä se kuulostaa omaan korvaan paremmalta ja tuntuu että tulee parempia ideoitakin, vastoin jos reenaa ahkerasti päivittäin ei luovuudelle tunnu jäävän tilaa.
|
Progressiveland 19.03.2003 16:29:26 | |
---|
tuntuu koko ajan että en osaa soittaa!en soita ikinä kuin yksistäni ja itekki sitä mieltä että paskaahan sieltä vahvistimesta tulee pihalle.vois poltaa kitaran,sais sittä jotain hyötyä irti,paljonkohan mahtaa olla kitaran lämpöarvo? |
ForSakeN 19.03.2003 16:39:14 | |
---|
Oon monesti huomannu, että kuulokkeiden kanssa pajon selvemmin huomaa soitossa ne epäpuhtaudet kuin ilman niitä. Mutta toisaalta kun treenaa kuulokkeiden kanssa, niin luulis, että paremmin ja varmemmin menee oppi perille. Ainakin vitutuskäyrä nousee ja itsekriittisyys paranee. :) Se on siellä missä tuntuu...ja SYVÄLLÄ!
(siis se plugi) :o |
ForSakeN 19.03.2003 16:40:49 | |
---|
...ja vielä kun sais nuo prkl:n kirjotusvirheet korjattua niin ois elämä jo paljon paremmin. Sori, mut on taas jotenkin väsy olo... Se on siellä missä tuntuu...ja SYVÄLLÄ!
(siis se plugi) :o |
ten 21.04.2003 21:39:41 | |
---|
...että ette osaa soittaa? Mulla kun on sellainen päällä koko ajan, nyt ainakin, kun katsoin keikkaa videolta. Oli suunnilleen riffit ja yksi vingautus (sekin vahingossa tullut) sellaisia, joihin olin tyytyväinen. Loppu oli mielestäni käsittämättömän huonoa soitantaa. Yleisöltä tuli kuitenkin jälkeenpäin sellaista kommenttia, että minua pidetään selvästikin soittotaitoisena. Mutta itse en ole tyytyväinen mihinkään, ainakaan sooloissa. Toisaalta, jos kaikki tuntuisi täydelliseltä, eihän silloin enää pyrkisi kehittymään? Eikös jokaisella kunnianhimoisella/oppimishaluisella soittajalla instrumenttiin katsomatta ole toisinaan sellanen fiilis, että "vittu mää oon ihan paska"? Kyllä se taitaa olla ihan kaikkien muusikkojen ammattitauti. Itse olen yleensä noin kolme minuuttia tyytyväinen uusiin riffeihin ja sooloihin, kunnes tulee sellanen fiilis, että ei helvetti tää on taas ihan paska! Pisin "paskafiilis"-jakso on muistaakseni kestänyt noin kuukauden, jonka aikana taisin soittaa jopa kolme kertaa kitaraa. Perfektionismi on maailman paskin asia. Plussa on miinuksen negatiivinen puoli. |
reijoteppo 21.04.2003 21:49:03 | |
---|
Mua kyrpiii aina niin pirusti tälläinen juttu, että jos on ihan tautinen soittovire päällä, niin vittu kukaan ei perkele sano enää yhtään mitään,mulkoilevat vaan,ristus! :D |