Aihe: Apua bändin kotisivujen tekemiseen.
1 2
Juntunen
03.02.2005 12:46:54 (muokattu 03.02.2005 12:50:39)

Mutta minä olen vahvasti sitä mieltä, että tulevaisuudessa, kun tajutaan oikeasti nettisivujen ja -julkaisun mahdollisuudet, niin tuo sivustojen tekeminen hajaantuu yhä enemmän harrastelijapiireissäkin siihen, että käytetään tiimityötä.

Jaa-a, paha sanoa. Voi olla kyllä. Toisaalta ainakin tällähetkellä tuntuisi, että monet sivujen tekemisestä yleensä kiinnostuneet ovat kiinnostuneita samanaikaisesti esim. graafisesta suunnittelusta ja vaikka php:stä. Tiedän joitakin sellaisia monitaitureita. Onhan näitä osaamisalueittain jaotuksia varmaan käytössä, varsinkin kun tehdään vaikka jotakin isompaa dynaamista kokonaisuutta. Joku osaa vääntää grafiikkaa ja toinen osaa koodit.

Voi kun saisikin vain itse valita värit ja sisällön, joku muu saisi tehdä layoutin ja koodin. Yo-lehdelle ja ylioppilaskunnalle nyt teemme sivuja ja näin on, ainakin teoriassa, saa nähdä mitä tulee...

Varmasti ihan toimiva ratkaisu on tuo, jos on hyvä porukka ja joku joka pitää ohjat käsissä. Itse kuulun niihin jotka haluaa opetella koko systeemin sisällöstä ja väriopeista php:hen. :)

EDIT: Miksiköhän itseasiassa.. Musiikkipuoleltakin mulla on kyty oppia kaikki biisin tekemisestä soittamiseen, tallentamiseen, miksaukseen ja jopa liveäänentoistoon. :/

Niin, mutta pointtini on, että ei niitä harjoitelmia ole pakko lykätä julkiseen verkkoon. Tai ainakaan julkiseen jakoon ja "virallisiksi" sivuiksi.

Treenataan niin kauan, että on mitä näyttää.

Tuo on minusta sama juttu kun musiikin kohdalla. Kova kytyhän se on laittaa heti ensimmäistä demoakin aina muiden kuultaville. Ja itsestä kuulostaa hyvältä ainakin silloin julkaisuhetkellä.
Dian tekee uutta demoa
Juntunen
03.02.2005 17:08:35

Ymmärtänet varmaan pointtini. Kyllä täälläkin päässä on ihminen, joka säätää yhtä sun toista, mutta osaa kuitenkin paremmin vain tiettyjä juttuja.

Juu kyllä hokasin pointin. Mielenkiintoista vaan ylipäätään keskustella aiheesta. Tottakai kuvioihin astuu oman alansa ammattilaiset siinä vaiheessa kun mennään harrastelijapuolelta korkeammalle tasolle. Ties vaikka itsekin jossakin vaiheessa keksisi jonkun selkeän polun mihin suuntautua ja keskittyä. Ettei aivan kaikkea tulisi sekaisin opeteltua. Vielä tässä vaiheessa kuitenkin on niin paljon mielenkiintoista opittavaa niin monella saralla, että kiirettä täytyy pitää. Tämä konkretisoituu jo ihan opinahjoni kurssitarjontaa ihmetellessä. Todella paljon mielenkiintoista opiskeltavaa esimerkiksi juuri digitaalisesta mediasta, ja enää tämän vuoden jälkeen 2-3 vuotta aikaa. :)

Kyllä minäkin bändimme sivut meinaan itse kyhätä alusta loppuun saakka, kun operoimme vielä niin matalalla tasolla. Sitten kun alkaa miljoonamyyntiä tulla, luovutan homman ilomielin ammattilaisille :)

Heh, samaa olen itsekin ajatellut. Eihän sitä enää sitten kerkeä sivuja ylläpitämään kun pitää maailmaa ympäri mennä.

Se on muuten kans jännää miten trendejä puskee web-maailmassakin alakulttuureista. Jostakin pikkupiireistä tulee tasaiseen tahtiin todellisia lahjakkuuksia esim. Flash-elokuvien puolella.
Dian tekee uutta demoa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)