maza 01.02.2005 10:55:50 | |
---|
Jos vanhoissa kaksitasouruissa olisi MIDI, niin ne olisivat aivan kuningasvehkeitä B4 ohjelman ohjaamiseen ja vieläpä pikkurahalla.... Rupee menemään offtopiciksi, mutta olenpa itsekin miettinyt samaa juttua... ja itseasiassa tohon meitsin Hammondiin sais midin aika helpostikin. Tarttee ehkä joskus tehdä. (; |
R.Syke 01.02.2005 16:45:16 | |
---|
-Moniko meistä muuten on monisoittaja? |
mr.muzak 01.02.2005 16:56:46 | |
---|
-Moniko meistä muuten on monisoittaja? Tai paremminkin kuka on tämä "monisoittaja"? Hänhän tässä on ollut "valinnoissaan rohkea", ja kysymys kuuluukin että miksi tämä mysteerinen monisoittaja on ollut valinnoissaan rohkea? |
musamies 02.02.2005 00:48:28 | |
---|
Rupee menemään offtopiciksi, mutta olenpa itsekin miettinyt samaa juttua... ja itseasiassa tohon meitsin Hammondiin sais midin aika helpostikin. Tarttee ehkä joskus tehdä. (; Mut perkules... eihän generaattoriurkuun midiä tartte kun siinä on asianmukaiset saundit muutenkin! |
teroyk 03.02.2005 12:52:50 | |
---|
Eli ottaisitko levylle/keikalle casion/yamahan kotiurun vaikkapa jos se kuulostaa hyvältä ? minä ottaisin minulle kelpaa vaikka kivet eli soundí on tärkein.. Viittaen ostoilmoitukseeni, niin kyllä minä veisin keikalle Casio AZ-1:n, jos joku vain möis mulle sellaisen. Sitten tietenkin noita muita 80-casioita, jotka ei välttämättä kaikki ole kotiurkuja eli noi, jossa on vain malli merkinnässä numerona pelkkä 1:n. Jos jollakin on nurkissa niin voi tarjota. Niin no levylle vois heittää millä tahansa (mikäli saa kohinat/muut häiriöt minimiin), mutta uus kotiurku keikalla on epäprofessionaalisen näköistä...ellei se ole just se juttu... |
Jabbe 03.02.2005 15:53:06 | |
---|
Jabbe: eikös lofius ole hyvänkuuloista joskus ? Riippuu millainen lofius. Sellanen multainen lofi on just hyvä, mut muovinen lofi on perseestä. |
Jabbe 03.02.2005 15:54:11 | |
---|
-Moniko meistä muuten on monisoittaja? Kyl mä ainakin osaan useampaa instrumenttia soittaa. Ehkä monisoittaja on multi-instrumentalisti väännettynä kotoisempaan sanamuotoon? |
Aavikko ei ainakaan soita klassisilla psykedeliauruilla vaan juuri "p...kacasioilla" - tosin taitaa olla yamahoita Iees. Yhden biisin olen vain kuullut ja siinä oli juur isellaista 808-henkistä komppia ja rupiurkua, notta oletin olevatten psykedeliaurkuja. "Minkä taakseen jättää, siihen etäisyyttä kasvattaa." - Sananlasku
IMIK - Perustajajäsen #2. Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
hörhö 04.02.2005 16:32:05 | |
---|
Eli ottaisitko levylle/keikalle casion/yamahan kotiurun vaikkapa jos se kuulostaa hyvältä ? minä ottaisin minulle kelpaa vaikka kivet eli soundí on tärkein.. Olen ottanut. Se oli joku 80-luvun pikkuinen pattericasio, josta putoili koskettimet. Valinta perustui siihen, kun en sillähetkellä saanut parempiakaan. Efektoimalla sopivasti, soundit olivat yllättävän loistavat. Eräs kaveri soitti eräässä tanssiproggiksessa koskettimia ja kiviä. Kivet kuulostivat hyvältä vasten kiveä tai vasaraa kaiulla. Itse tanssin siinä ja kivaa oli. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
Volume Pedal, myy mulle halpa av-etunen |
hörhö 04.02.2005 16:34:31 | |
---|
Juu, yamaha ei pamaha... Kyllä Aavikon laitteisto, mitä keikolla oon nähny, on aika viimosen päälle... neo-psyke... hoho. Ne valosarjat uruissa ovat hienoja. Lavanäkymä on kuin halvassa kiinalaisessa bordellissa. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
Volume Pedal, myy mulle halpa av-etunen |
Paddle 09.02.2005 19:48:25 (muokattu 09.02.2005 19:49:30) | |
---|
Oon käyny pari pientä keikkajuttua vetämässä Yamaha-PSR2sella, kova veheje. Välillä vaan harmituttaa kun sillä painaa yli kuutta näppiä sammaan aikaan niin joku jääpi soimatta, ei riitä pojalla kaistaa :) Joillaki soundeilla riittää jo se neliä nappulaa, jotaki moniäänihärpäkkeitä kun ovat. Mutta rakas vehje on. |
Leikari 09.02.2005 21:30:15 | |
---|
Oon käyny pari pientä keikkajuttua vetämässä Yamaha-PSR2sella, kova veheje. Välillä vaan harmituttaa kun sillä painaa yli kuutta näppiä sammaan aikaan niin joku jääpi soimatta, ei riitä pojalla kaistaa :)
mulla on tuossa vierellä psr-3:nen - siinäkin polyfonia rajoittuu kuuteen - layersoundeilla sitten vain ne kolme. Vaan onpa ehta FM-peli !! |
Janus 09.02.2005 21:53:00 | |
---|
mulla on tuossa vierellä psr-3:nen - siinäkin polyfonia rajoittuu kuuteen - layersoundeilla sitten vain ne kolme. Vaan onpa ehta FM-peli !! Nokitan PSR-6:lla. Ihan loistavaa FM-pulputusta ja kummitusulinaa, ja yks cembalopätsi on jopa ihan kaunissointinen. Auto-accompaniment taitaa syödä 4 ääntä kuudesta, harmi ettei ihan monosynakynäilyyn pääse noiden bossakomppien soidessa taustalla ;) "I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie |
Leikari 09.02.2005 22:10:25 (muokattu 09.02.2005 22:16:57) | |
---|
Nokitan PSR-6:lla. ... pistänpä päälle tämän: Yamaha ps-20 - analoginen monitoimimulinex (so. autokomppi pelaa) ennen motifeja tämäkin - kaunis analogiääni - aivan toista kuin psr-fm:ssä samanlainen on muuten nyt huuto.netissä myytävänä - omani löysin aikanaan keltaisesta pörssista - mukana alkluperäinen kromattu putkijalusta, muuntaja + alkuperäinen kernipeite - 200,- FIM - kallis mutta hyvä!! |
JPQ 10.02.2005 10:08:39 | |
---|
Tuo monisoittaja oli typo siinä piti lukea moni soittaja. |
Jabbe 10.02.2005 12:59:50 | |
---|
Tuo monisoittaja oli typo siinä piti lukea moni soittaja. Aa, no toi selvensikin asiaa! |
Leikari 10.02.2005 14:36:25 | |
---|
Tuo monisoittaja oli typo siinä piti lukea moni soittaja. turhaa selitystä kun kun oli niin runollinen otsikko kerrankin.... :-( olin jo tangoa säveltämässä tuohon sanoitukseen |
teroyk 12.02.2005 14:06:27 | |
---|
mulla on tuossa vierellä psr-3:nen - siinäkin polyfonia rajoittuu kuuteen - layersoundeilla sitten vain ne kolme. Vaan onpa ehta FM-peli !! Heh on se kuitenkin enemmän, kuin Motif ES:llä. Meinaan kun sillä pistää performance 16-kanavaan, niin tipahtaa polyfonia kahteen ;) |
Jabbe 12.02.2005 15:47:31 | |
---|
Heh on se kuitenkin enemmän, kuin Motif ES:llä. Meinaan kun sillä pistää performance 16-kanavaan, niin tipahtaa polyfonia kahteen ;) Öö, eiks sen pitäs olla 8 siltikin? |
teroyk 14.02.2005 15:27:55 | |
---|
Öö, eiks sen pitäs olla 8 siltikin? Ei, sillä Motif ES:n 128-polyfonia on ilmoitettu AWM-leyereinä ei todellisina nuotteita. Ja monet soundit käyttää neljää leyeriä, niin 128polyfonia/4layeriä/16kanavaa=2 nuottia :) |