Aihe: Aerosmith
1
fx
30.07.2004 15:16:38
Terve
Tietääköhän ketään millaisilla laitteilla Aerosmithin kitaristit Joe Perry ja Brad Whitford vetelivät 70-luvulla.. itse en tietoa netistä löytänyt, joten ajattelin josko täällä olisi joku asiaan erikoistunut.

Kiitos
t.fx
"Minähän sanoin etteivät nämä Bonanzat pysy suodattimessa..."
Abraham
30.07.2004 15:31:41 (muokattu 30.07.2004 15:35:13)
Joe Perry pelasi Gibsoneiden & Fendereiden lisäksi myös jonkin verran ainakin BC RICH- kepukoilla ja löysin jopa kuvan, joka toivottavasti todistaa etten nyt puhuele ihan täysin pehmeitä =)

EDIT. Ja muistui mieleen, että Perry on nähty tuottavan ääntä myös edesmenneen Dan Armstongin ja Travis Beanin hengentuotteiden välityksellä

http://www.edromanguitars.com/resources/images/joeperry.jpg

Brad Whitford on mun mielestä aina ollut gibson/fender linjalla (70-luvulla siis) mutta uskoisin olevani väärässä, sillä kyseinen olettamus perustuu erääseen Guitar Worldin tekemään artikkeliin, jossa heebo oli sekä sanoin että kuvin sidottuna kyseisiin merkkeihin

Taas tuli tehtyä aika ympäripyöreä ja tylsäsärminen teksti =)
roger roger alfa zulu
p130
30.07.2004 16:35:51

Äkkiseltään tulee Perryn kohdalla B.C. Richien (jotka olivat jossakin vaiheessa hänellä lähes pääasiallisia soittimia, sponsoridiili?) lisäksi ainakin railseilla varustettuja stratoja (erityisesti kokomusta vasenkätisellä kaulalla varustettu), kaulahumpparilla varustettuja telecastereita. Ja tietenkin niitä Les Pauleja.

Whitfordkin käytti B.C. Richejä jossakin vaiheessa, mutta ei ilmeisesti ihan niin aktiivisesti kuin Perry. Gibsonia enimmäkseen.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Imper
30.07.2004 17:09:40

Alkuaikojen levyistä paistaa mun mielestä ainakin läpi Les Paul & Marshall.
Everyone is a per-son
echo
30.07.2004 17:19:07
Eikai ne laitteet juuri paljon erilaisempia olleet silloin 70 luvulla kuin olivat kiertuella vuonna 2002,
-69 marshall plexi jne...:

http://www.legendarytones.com/aerosmith.htm
sell your computer...buy a guitar - tom petty
Exhausted
30.07.2004 17:45:38

marshallit oli kuulemma niin epäluotettavia kiertueella että niiden tilalla käytettiin fenderiä ja musaria. aerosmith oli yksi ensimmäisistä bändeistä joilla oli räkkiefektejä joita ohjattiin jalkakytkimillä lavalta.
Jake24-25
30.07.2004 22:54:41 (muokattu 30.07.2004 22:56:25)
Joe Perryn ja Brad Whitfordin "geareista" on minusta yleisesti ottaen ollut aika vähän juttua eri medioissa. Uskoisin, että yksi syy tähän on se, että Joe ja Brad ovat vuosien varrella käyttäneet niin monia eri kitaroita ja vahvistimia. Esimerkiksi "Guitar Worldissä" (helmikuun 1997 numerossa jossa kerrottiin lyhyesti eri kitaristeista ja profiilissa oli mm. heidän yleensä käyttämänsä kitarat ja vahvarit sekä maininta myös ko. kitaristin "signature"-kappaleesta) Perryn ja Whitfordin käyttämien kitaroiden ja vahvistimien kohdalla oli maininta "anything and everything". Kuten jo aiemmin tässä ketjussa mainittiin, kuuluu Les Paul/Marshall-yhdistelmä monissa 70-luvun Aerosmith-biiseissä. Joe Perryhän muuten käytti Jeff Beckin ja Joe Walshin tavoin talk-boxia ollen näin yksi merkittävistä talk-boxia käyttäneistä kitaristeista 70-luvulla.
"Rock´n Roll is Cool!" Jake T
Leper Messiah
31.07.2004 00:19:19
liekö aerosmithin innoittamana myös slash käytti välillä BC Richiä

oho tulipa off topic mutta antaa mennä
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
Jormaz
31.07.2004 04:17:45

Sedällä on ruma tukka ja Dave Mustainelta pöllitty kitara.
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov.
Gypsy
31.07.2004 04:31:59
Sedällä on ruma tukka ja Dave Mustainelta pöllitty kitara.

Toi Joe Perryn Bc Rich on yks ensimmäisiä koskaan tehtyjä bitchejä. Sillon Daven äiti tais lukee Davelle vielä iltasatuja.

Yks musta 70 luvun vasuristrato oli ainakin Joe Perryllä paljon käytössä 70 luvulla. Brad Whitfordilla on ainakin ollu Bc Rich Eagle 70 luvulla, ja Joe Perryllä on ollu Ampeg dan armstrong plexi. Näitten jo sanottujen lisäks. Tais kuitenkin käyttää aika paljon sitä 58 les pauliaan.
Jormaz
31.07.2004 04:34:57
Dave Mustaine keksi sähkökitaran ja flanellipaitahevin. Älkää pakottako mua kirjoittamaan uutta Turbo ja Mahe-jatkokertomusta, edellisestäkin meinas tulla bannia.
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov.
Exhausted
03.02.2005 19:05:15 (muokattu 03.02.2005 19:05:22)

Säröä ei mainita

eiköhän ihan vahvistinsärö
elbowski
03.02.2005 19:30:17

Tämä Joe Perryn B.C. on kylläkin 10-kielinen, liekö vaikuttanut seikkaan että herra edes B.C:llä soittaa...
''no missä mä oon kauhee GAS'' -Putte
Ei kai se vaan ollut... Pastilli??? | IMIK #25
Gypsy
03.02.2005 19:34:01
Tämä Joe Perryn B.C. on kylläkin 10-kielinen, liekö vaikuttanut seikkaan että herra edes B.C:llä soittaa...

Mutta siitä on poistettu neljä kieltä ja niitten virityskoneistot.
elbowski
03.02.2005 19:34:29
Mutta siitä on poistettu neljä kieltä ja niitten virityskoneistot.

Hö, typerää.
''no missä mä oon kauhee GAS'' -Putte
Ei kai se vaan ollut... Pastilli??? | IMIK #25
fox
03.02.2005 20:20:44

Hö, typerää.

No miten senkin ottaa, nääs B.C.Rich Rich Bich oli 10-kielinen, ja jos siitä ottaa ne neljä oktaavikieltä pois, niin kannattaa ottaa koneetkin, ettei rämise.. ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)