Aihe: Cubasen VST-efektien reaaliaikainen käyttö
1
t1amatti
01.02.2005 08:23:58
Terve,

Esittäisin nopean ja ehkä itsestäänselvänkin kysymyksen, johon en ole ratkaisua itse löytänyt.

Miten Cubasessa saan VST-efektit monitoroitua, ts. soitan kitaraa sisään, ja haluan jo soittovaiheessa kuulla Guitar Suite-plugarien läpi kulkevan äänen? Nyt en kuule sitä ennen kuin nauhoituksen jälkeen toistamalla raidan.

Käytössäni on Cubase SE.

Kiitti!
no näinhän se on.
pkhlo
01.02.2005 08:46:52
Terve,

Esittäisin nopean ja ehkä itsestäänselvänkin kysymyksen, johon en ole ratkaisua itse löytänyt.

Miten Cubasessa saan VST-efektit monitoroitua, ts. soitan kitaraa sisään, ja haluan jo soittovaiheessa kuulla Guitar Suite-plugarien läpi kulkevan äänen? Nyt en kuule sitä ennen kuin nauhoituksen jälkeen toistamalla raidan.

Käytössäni on Cubase SE.

Kiitti!

SX:

Devices --> Device setup --> VST Multitrack --> Nappaat pukin pois direct monitoringista

ja jos haluat muokkailla monitorointia vähän toimintojen mukaan niin kokeile itse eri vaihtoehtoja täältä. Mulla on käytössä Tapemachine style

File --> Preferences --> VST --> Auto Monitoring
Pastilli? They can't prove whose vomit it was, they don't have the facilities in Scotland Yard. You can't really dust for vomit.
t1amatti
01.02.2005 09:53:07
Jees, juuri näin!! Kiitos paljon.
no näinhän se on.
STT
02.02.2005 22:14:11

Onnistuuko Cubase SX:llä sellainen tsydeemi, että esim. jos lauluäänityksiin haluaa laulajalle luureihin monitoroida fiiliskaukua jollain VST-plugarilla, mutta laulusingnaalin saisi kuitenkin kuivana talteen, jotta miksausvaiheessa kaikuja yms. voisi säätää sitten alusta saakka kunnolla?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)