t1amatti 01.02.2005 08:23:58 | |
---|
Terve, Esittäisin nopean ja ehkä itsestäänselvänkin kysymyksen, johon en ole ratkaisua itse löytänyt. Miten Cubasessa saan VST-efektit monitoroitua, ts. soitan kitaraa sisään, ja haluan jo soittovaiheessa kuulla Guitar Suite-plugarien läpi kulkevan äänen? Nyt en kuule sitä ennen kuin nauhoituksen jälkeen toistamalla raidan. Käytössäni on Cubase SE. Kiitti! no näinhän se on. |
pkhlo 01.02.2005 08:46:52 | |
---|
Terve, Esittäisin nopean ja ehkä itsestäänselvänkin kysymyksen, johon en ole ratkaisua itse löytänyt. Miten Cubasessa saan VST-efektit monitoroitua, ts. soitan kitaraa sisään, ja haluan jo soittovaiheessa kuulla Guitar Suite-plugarien läpi kulkevan äänen? Nyt en kuule sitä ennen kuin nauhoituksen jälkeen toistamalla raidan. Käytössäni on Cubase SE. Kiitti! SX: Devices --> Device setup --> VST Multitrack --> Nappaat pukin pois direct monitoringista ja jos haluat muokkailla monitorointia vähän toimintojen mukaan niin kokeile itse eri vaihtoehtoja täältä. Mulla on käytössä Tapemachine style File --> Preferences --> VST --> Auto Monitoring Pastilli?
They can't prove whose vomit it was, they don't have the facilities in Scotland Yard. You can't really dust for vomit. |
t1amatti 01.02.2005 09:53:07 | |
---|
Jees, juuri näin!! Kiitos paljon. no näinhän se on. |
STT 02.02.2005 22:14:11 | |
---|
Onnistuuko Cubase SX:llä sellainen tsydeemi, että esim. jos lauluäänityksiin haluaa laulajalle luureihin monitoroida fiiliskaukua jollain VST-plugarilla, mutta laulusingnaalin saisi kuitenkin kuivana talteen, jotta miksausvaiheessa kaikuja yms. voisi säätää sitten alusta saakka kunnolla? |
Onnistuuko Cubase SX:llä sellainen tsydeemi, että esim. jos lauluäänityksiin haluaa laulajalle luureihin monitoroida fiiliskaukua jollain VST-plugarilla, mutta laulusingnaalin saisi kuitenkin kuivana talteen, jotta miksausvaiheessa kaikuja yms. voisi säätää sitten alusta saakka kunnolla? Onnistuu. Pistät vaan plugarin tuohon raidalle ja painat recciä ja oton jälkeen voit vaikka heittää koko plugarin hemputtiin tuosta raidalta. Tai säätää jne. "Jos päätä hakkaa seinään tarpeeksi kauan, se menee siitä läpi" -Chemo |