Aihe: ENGL powerball?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
-K-
02.02.2005 13:47:14
Oulun Soitin ja Tarvikkeesta sain viime kesänä omani Engl Vintage 2x12" kaapin kanssa yhteishintaan 1770 euroa vaihdossa vanhaan (Peavey Transtube Studio Pro 112), mutta hinnat käsittääkseni nousivat kysynnän vuoksi.

Joo n.10% on tullut joka tuotteeseen lisää.
Ei suotta elämys.
MetalX
03.02.2005 08:58:40
Kiitoksia januszian.
Olipas varsin kattava vastaus.Etuasteputkia olin ajatellu samoja,
mutta pääteputket oli enemmä hukas.Tomonen setti lähtee tilaukseen....
Jötiskää...
dynastia
03.02.2005 16:47:12
Missä hinnoissa kyseinen nuppi pyörii Suomessa? Thomanilla 1499e..Aluksi kiikarissa oli fireball mutta jos hiukan säästäisi viel..Omistajien kokemuksia?
www.soitinkeskus.com siellä hyllyssä ainakin: powerball, fireball, savage, classic, thunder ja screamer combot ja nupit ja kaappeja...
pekurides
03.02.2005 18:57:26

ite oon pari kertaa käyny tyyppää powerballia ku olen kuunnellu siistei clippei,,,, mut eipä oo kuulostanu sit paikan päällä mitenkää erikoiselta, ihan jees mutta... himassa on vht2150 ja kasa etusia ja taitaa pysyä. kaikki hehkuttaa noit vitusti onkohan mus jotai vikaa ku en innostunu, sama juttu5150 kanssa ihan ponneton. Vai vaatiiko sitä ihan liikaa:) Viel ois toi ashdown fallen angel tyypättävä...
januszian
03.02.2005 21:08:51

No mut jos sulla on jo parasta himassa ni ei ihmekään että ei ala jöpöttään. :)

VHT:n päättärit on kuulemma parhaita. piste.
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
Ben_D
03.02.2005 21:22:05

ite oon pari kertaa käyny tyyppää powerballia ku olen kuunnellu siistei clippei,,,, mut eipä oo kuulostanu sit paikan päällä mitenkää erikoiselta, ihan jees mutta... himassa on vht2150 ja kasa etusia ja taitaa pysyä. kaikki hehkuttaa noit vitusti onkohan mus jotai vikaa ku en innostunu, sama juttu5150 kanssa ihan ponneton. Vai vaatiiko sitä ihan liikaa:) Viel ois toi ashdown fallen angel tyypättävä...

Jos ei Powerball ja SISO sytytä niin sitten ei varmaan Mesan Rectokaan. Powerballista löytyy nimittäin hyvin samankaltainen äänimaailma.
januszian
04.02.2005 04:37:19 (muokattu 04.02.2005 04:39:11)

Mielestäni Powerballissa on useampi kuin yksi äänimaailma. Se bottom namiska pohjassa se on hyvinkin Mesa mutta jos basea peruuttaa ja middleä lisää niin ollaan jo melko kasarihevimarsulandiassa.

Sitten on vielä ne kaikki jotain siltä väliltä jutut...

Myöskin Powerballin crunch kanava on ihan pirun hieno kevytsärö.

EDIT: unohtamatta Fender Twin ampmäistä puhdasta kanavaa!

Jos sitä vahvistinta oikeesti ruuvaa ni sieltä tulee AIVAN järjetön paletti erilaista.
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
Ben_D
04.02.2005 08:09:04

Mielestäni Powerballissa on useampi kuin yksi äänimaailma. Se bottom namiska pohjassa se on hyvinkin Mesa mutta jos basea peruuttaa ja middleä lisää niin ollaan jo melko kasarihevimarsulandiassa.

Sitten on vielä ne kaikki jotain siltä väliltä jutut...

Myöskin Powerballin crunch kanava on ihan pirun hieno kevytsärö.

EDIT: unohtamatta Fender Twin ampmäistä puhdasta kanavaa!

Jos sitä vahvistinta oikeesti ruuvaa ni sieltä tulee AIVAN järjetön paletti erilaista.

Jep. Tarkotin just tolla äänimaailmalla sitä koko skaalaa, jonka Powerballista saa esiin. Itse käytän crunch kanavaa Ibanezin TS-9:n kanssa jolloin ollaan aika lähellä kasarimarshallsoundia.
Uto
04.02.2005 13:17:01
Eli Englistä saa siis Marshallin ja Mesan saundit. Onko Englillä omaa saundia?
Ben_D
04.02.2005 13:22:24

Eli Englistä saa siis Marshallin ja Mesan saundit. Onko Englillä omaa saundia?

On. Ei Marshallin tai Mesan soundia, vaan tarvittaessa Marshall ja Mesamaiset soundit.
Uto
04.02.2005 13:29:41
Mistä löytyy niitä paljon kehuttuja clippejä?
LTD
04.02.2005 18:24:49
Mistä löytyy niitä paljon kehuttuja clippejä?

Rock Solid Amps

http://rocksolidamps.com/sounds.php … ID=92f27a8d0d47c51c486f5f3d2663a565
hä?
Torniojaws
04.02.2005 18:27:47

Tässä yksi klippi lisää, jonka nauhoitin tässä aiemmin tänään:

http://koti.mbnet.fi/juhau/Sound%20Ogre%20-%20The%20Entity.mp3 (8.7 MB)

Powerballin kolmoskanavalla, Gain 4 / 10 ja volume siinä 1 / 10. Kitarana Jackson DX7 vakiomikeillä.
So sweet the hour, so calm the time, I feel it more than half a crime, When Nature sleeps and stars are mute, To mar the silence ev'n with lute.
Ben_D
04.02.2005 18:35:14 (muokattu 04.02.2005 18:38:05)

Tässä yksi klippi lisää, jonka nauhoitin tässä aiemmin tänään:

http://koti.mbnet.fi/juhau/Sound%20Ogre%20-%20The%20Entity.mp3 (8.7 MB)

Powerballin kolmoskanavalla, Gain 4 / 10 ja volume siinä 1 / 10. Kitarana Jackson DX7 vakiomikeillä.

Täytys varmaan itsekkin kokeilla välillä jotain muuta kun sitä crunch kanavaa ;)
N33m0
06.02.2005 02:17:55

Oikein lupaavalta vaikuttaa, olen itekki katellu just et tollanen ois aika munakas laite.

Kuuntelin noita clippejä ja hyviltä kuulostaa, tosin ainoa asia ennen lopullista päätöstä olisi että jos joku ketä omistaa tuon Powerballin ni tekis vielä clipin missä kitara E-vireessä tai sitten jonkunlaista sooloilua että saisi vähän yläpäistäkin kuvaa kun leadina soitan bändissä niin on aika elintärkeää olla hyvä soolosaundi.

Eikai liikaa pyydetty? :)
( 'o')-d||| More Beer!
Torniojaws
07.02.2005 16:30:07 (muokattu 07.02.2005 16:32:34)

Oikein lupaavalta vaikuttaa, olen itekki katellu just et tollanen ois aika munakas laite.

Kuuntelin noita clippejä ja hyviltä kuulostaa, tosin ainoa asia ennen lopullista päätöstä olisi että jos joku ketä omistaa tuon Powerballin ni tekis vielä clipin missä kitara E-vireessä tai sitten jonkunlaista sooloilua että saisi vähän yläpäistäkin kuvaa kun leadina soitan bändissä niin on aika elintärkeää olla hyvä soolosaundi.

Eikai liikaa pyydetty? :)

No tässä on sekalaista sohimista. No, kuuleehan tuosta minkälaista soundia pitää, nevermind the playing:

http://koti.mbnet.fi/juhau/engl-lead.mp3

Tuo on tosin komppisoundiin säädetyillä asetuksilla, kun en leadejä paljoa harrasta. Tuosta lähtee aika kirjo soundeja vielä.

Niin asetukset on edelleen samat. "Kolmoskanava" (Lo Lead) ja Treble 9, Mid-focused 10, Bass 4, Depth Punch 7, Presence 7, ja Lo Lead Bottom: On, Gain 4.
So sweet the hour, so calm the time, I feel it more than half a crime, When Nature sleeps and stars are mute, To mar the silence ev'n with lute.
Therium
08.02.2005 15:24:23

Mä oon kanssa ollu eeeeerittäin tyytyväinen kyseiseen vehkeeseen. Lähtee mukavat death-säröt jo alle puolella gainilla. :) Deep-punch -säätö on muuten aika loistava kun haluaa saada vielä nopeat sahatkin kuuluviin.

Nauhoteltiin edelliset 4 biisiä studion powerballilla ja siitä iski sen verran paha vahvarikuume, että pitihän se omakin powerball sitten hommata. Uudet 4 biisiä onkin sitten nauhoteltu ihan omalla ballilla. Soundeja saa käydä kuunteleen osoitteessa http://www.sightless.tk/

Semmonen juttu muuten viä, että oon erittäin tyytyväinen tohon ENGLin standard kaappiinkin. Sain tampereen soitinkeskuksesta lainaan behringerin kaapin siks aikaa kun ENGLin kaappi tuli saksanmaalta (sekoiltiin vähän niiden tilausten kanssa...) ja voin kyllä sanoo että hymy nousi vähintäänkin korviin saakka kun ekan kerran laitoin ENGLin kaapin kiinni. AIVAN eri maailmasta niiden soundi!

Mä muuten ohjaan powerballin kanavia mun GT-3:lla ENGLin Z-11 midi-kontrollerin kautta. ENGLin säröt GT-3:n säröluupissa ja sitten efektit GT-3:sta. Helppoa ja mukavaa! Ja kylä potkii! (ja kylä on muovisäkillinen piuhoja tökittävänä aina paikoilleen) :)
Uto
09.02.2005 13:44:34
Mä muuten ohjaan powerballin kanavia mun GT-3:lla ENGLin Z-11 midi-kontrollerin kautta. ENGLin säröt GT-3:n säröluupissa ja sitten efektit GT-3:sta. Helppoa ja mukavaa! Ja kylä potkii! (ja kylä on muovisäkillinen piuhoja tökittävänä aina paikoilleen) :)

Minkälainen jalkakytkin muuten tulee Powerballin mukana defaulttina?
Therium
09.02.2005 15:39:36

Minkälainen jalkakytkin muuten tulee Powerballin mukana defaulttina?

Ei tule mitään mukana.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)