Aihe: treeneissä ongelmia.. 1 | |
---|---|
![]() 01.02.2005 10:33:54 | |
Jou! Ongelma seuraavanlainen. Kotona lauleskelen levyjen kanssa / itse säestäen ja saan suht voimakkaan ja hyvän äänen aikaiseksi ja äänetkin osuu kohdilleen suht hyvin. Bänditreeneissä en sitten saa yhtä toimivaa ääntä. Elikkäs menee lähemmäksi rääkymistä, äänet eivät osu ihan samallatavalla kohdalleen ja kurkussakin tuntuu hieman. Mistä moinen? Huomaan treeneissä laulavani eritavalla. Tuntuu, että ääni tulee enemmän kurkusta ja muutenkin kaikki nyanssit katoaa. Samanlaisia kokemuksia muilla ja/tai vinkkejä kuinka tällaisesta ongelmasta pääsisi eroon? | |
![]() 01.02.2005 13:56:40 | |
Jou! Ongelma seuraavanlainen. Kotona lauleskelen levyjen kanssa / itse säestäen ja saan suht voimakkaan ja hyvän äänen aikaiseksi ja äänetkin osuu kohdilleen suht hyvin. Bänditreeneissä en sitten saa yhtä toimivaa ääntä. Elikkäs menee lähemmäksi rääkymistä, äänet eivät osu ihan samallatavalla kohdalleen ja kurkussakin tuntuu hieman. Mistä moinen? Huomaan treeneissä laulavani eritavalla. Tuntuu, että ääni tulee enemmän kurkusta ja muutenkin kaikki nyanssit katoaa. Samanlaisia kokemuksia muilla ja/tai vinkkejä kuinka tällaisesta ongelmasta pääsisi eroon? Bändi soittamaan hiljempaa ainakin ensalkuun ni ei tartte huutaa kilpaa sen kanssa,. Siitä ne nyanssitkin alkaa löytymään pikkuhiljaa. "Tässä maassa on niin huonot liksat että nälkä on aina vieraanamme,.." | |
![]() 01.02.2005 17:10:49 | |
Bändi soittamaan hiljempaa ainakin ensalkuun ni ei tartte huutaa kilpaa sen kanssa,. Siitä ne nyanssitkin alkaa löytymään pikkuhiljaa. Ja kunnon laulukamat. Nim. Vokalistiuransa karaokemikin ja H&H-bassocombon välityksellä aloittanut The road never ends for me, kid. | |
![]() 02.02.2005 10:22:30 | |
Jep! Mulla ainakin tekee hirvästi hallaa jos ei kuule kunnolla omaa laulua. Olen kokeillut laulamista kuulosuojainten kanssa, mutta se onnistuu vain toinen kuppi korvalla, niin silloin ei tule liian kovaa. Suojainten kanssa ainakin perus ääni kuuluu hyvin. Pelkkä soittaminen suojainten tai eareiden kanssa kannattaa kokeilla, eri soittimet erottuu toisistaan paremmin. Minkälainen lie korvamonitoreilla laulaa, paljonko tulee ulkopuolelta "mökää" läpi? En ole päässyt kokeilemaan. | |
![]() 03.02.2005 00:13:25 | |
Joo, kuulostaa että joudut huutamaan kilpaa kovaa soittavan bändin kanssa, aivan niinkuin arvoisat laulajakollegat huomauttivatkin. Tässä pari vaihtoehtoa mitä tehdä: 1. Bändi soittamaan hiljempaa. Ideaalitilanne on näin, mutta yleensähän se on päinvastoin: jos laulaja mokailee muut kompensoivat soittamalla viddu lujempaa! 2. Keskity lauluun. Heivaa se komppikitara vähäksi aikaa sivuun ja laula! Lauluosuudet kun on vähintään yhtä tärkeitä kuin kitarasoolotkin.. Pelkästään miettimällä etukäteen vaikka sen koska vetää henkeä antaa varmuutta lauluun ja loppupeleissä hyvältä kuulostava laulu on itsevarmuudesta (s.o. munista) kiinni. 3. Joku toinen laulamaan. Joskus pitää ottaa lusikka kauniiseen käteen ja myöntää omat pikku vajavaisuudet, esim. että ei nyt vaan osaa laulaa. Ja kun kaikki bändin jäsenistä on vuorollaan laulanut niin vähenee se vittuilu laulajan virhenuoteista... Itse aloitin laulajanurani vuonna -89, yli 15 vuoden harjoittelun jälkeen se menee jo välttävästi.. K100 #8
Oleminen on havaituksi tulemista - esse est percipi | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)