Musahullu 28.12.2004 14:05:35 | |
---|
MOi.. Mä olen soittanu kitaraa n. 1 1/2 vuotta, ja oon kelaillu, et onks mul mitää mahiksii päästä pitkälle musiikkiuran kans. Oon 16 v, eli olisko mun pitäny alottaa tää harrastus jo pienenä, vai kerkeenkö vielä oppia, et voisin hakea musiikilliseen ammattikorkeeseen parin vuoden päästä? mitä mieltä ootte? Onko liian myöhäistä? kiitti! |
Jarkko. 28.12.2004 15:34:45 | |
---|
Ei ole liian myöhäistä. Paljon tärkeämpiä asioita ovat esimerkiksi musikaalisuutesi ja asenteesi (treenaamiseen, vastoinkäymisiin ja onnistumisiin jne. - en siis tarkoita mitään vittumäoonrock-asennetta) |
Torniojaws 28.12.2004 17:51:19 | |
---|
Soittamisen aloittaminen ei ole koskaan liian myöhäistä. "No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies"
- Charles Baudelaire |
Hyla 28.12.2004 20:26:25 | |
---|
Eikös näitä ole melko myöhäänkin aloittaneita maailmantähtiä, esimerkiksi Chris Rea 25-vuotiaana jos en väärin muista? Ottamatta toki sen kummemmin kantaa siihen minkälaista skeidaa miehen musiikki mielestäni on, mutta kuitenkin arvostettu mies. |
half 28.12.2004 20:44:31 | |
---|
MOi.. Mä olen soittanu kitaraa n. 1 1/2 vuotta, ja oon kelaillu, et onks mul mitää mahiksii päästä pitkälle musiikkiuran kans. Oon 16 v, eli olisko mun pitäny alottaa tää harrastus jo pienenä, vai kerkeenkö vielä oppia, et voisin hakea musiikilliseen ammattikorkeeseen parin vuoden päästä? mitä mieltä ootte? Onko liian myöhäistä? kiitti! Et tosiaankaan. Soitto rupee kulkemaan vain soittamalla. Treenaat paljon ja tunget ittes joka läpeen soittamaan. siitä se lähtee. Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on. |
Ihme Basisti 29.12.2004 14:47:38 | |
---|
Aloittihan Steve Harriskin bassonsoiton 17-vuotiaana. Bassoni on Raamattuni ja sen soitto saarnaani. |
Musahullu 30.12.2004 16:45:15 | |
---|
Kiittti paljon toi rohkas :) |
MaKo71 31.12.2004 13:21:17 | |
---|
Itse aloitin 28-vuotiaana :-) |
Jako 02.01.2005 05:07:30 | |
---|
Joe Strummer alotti 21v ja korkealle pääsi. Worryin's a waste of my fucking time. |
Ostinaatio 02.01.2005 06:58:51 | |
---|
Frank Zappa taisi aloittaa kitaransoiton vasta 18-vuotiaana. "Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein |
Huevos 03.01.2005 11:36:52 | |
---|
mä aloitin pianotunnit 8-9 v., lopetin parin vuoden päästä, aloin soittamaan klassista kitaraa 12 vuotiaana, vaihdoin sähkökitaraan, menin soittamaan vaihtoehtometallibändiin, joka floppas eikä kukaan ole koskaan kuullutkaan minusta ja täällä mä vaan ärsytän metalli idiootteja m.netissä. onko liian myöhäistä tulla rikkaaksi ja kuuluisaksi? (olen 22 v.) |
gogo 28.01.2005 12:14:10 | |
---|
Chuck Berrykin oli vajaa parikymppinen kun ekan kerran tarttu kitaraan. Ja äijä keksi siinä sivuhommana perusteet rock'n'roll-kitaran soitolle. oksettaa. |
kingdom 29.01.2005 01:20:10 | |
---|
onko liian myöhäistä tulla rikkaaksi ja kuuluisaksi? (olen 22 v.) John Lennon & Ringo Starr, 23v. Tulee vähän kiire! |
Micolo 01.02.2005 21:20:55 | |
---|
Eikös tuo Kamelotinkin kitaristi alottanu vasta 17-vuotiaana, jos oikein muistan....(mikänyssenimioli...) Kauneus on kuuntelijan korvassa... |
Fortune 02.02.2005 14:42:58 | |
---|
Ei ole liian myöhäistä. Paljon tärkeämpiä asioita ovat esimerkiksi musikaalisuutesi ja asenteesi (treenaamiseen, vastoinkäymisiin ja onnistumisiin jne. - en siis tarkoita mitään vittumäoonrock-asennetta) "Vittumäoonrock" ei haittaa, jos se ilmenee lavalla. Päin vastoin. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Alotin kuudennen luokan jälkeen kesälomalla ja soitin ysiluokan keskipaikkeille saakka. Sitten tuli pitkä tauko ja nyt lukion kolmantena vuonna kirjoitusten kolkuttaessa ovella aloitin taas. Olen 19v. Kovat ovat suunnitelmat ainaki saada jonkinlaista jalansijaa metalliskenessä. Sitten joskus. |
etnopoju 06.02.2005 20:44:07 | |
---|
musta tulee suomen zappa, paitsi jos lopetan. |
Kapt. Bratislava 07.02.2005 09:55:09 (muokattu 07.02.2005 10:05:45) | |
---|
et voisin hakea musiikilliseen ammattikorkeeseen parin vuoden päästä? Vaikka aloittaisi viisivuotiaana niin ei kehity ammattikorkeeseen/Sibikseen asti jos treenaa vaan tunnin päivässä. Meinaan että pääsykokeet on täynnä tyyppejä jotka on treenannu viimeiset puoli vuotta 8h päivässä. Ja ei tuo ihan parissa vuodessa onnistu, mutta ei sulla kiirettä ole, kymmenenkin vuoden päästä saatat ihan hyvin päästä sisään jos jatkat soittoa ahkerasti. Kärsivällisyyttä. Se on ihan omasta itsestään kiinni. Helvetisti treeniä, oman soiton nauhoittelua, kuuntelua, korjausta ja lisää treeniä. Ja hyvä opettaja on melkeenpä vaatimus tossa. Itsekin aloitin klasarin vasta 15-vuotiaana. "Taiteilija ei harjoittele vaan kokee." - C.Christensen |
Bee-äf 09.02.2005 11:50:37 | |
---|
|
maelstorm 02.03.2005 13:26:13 (muokattu 02.03.2005 13:28:17) | |
---|
MOi.. Mä olen soittanu kitaraa n. 1 1/2 vuotta, ja oon kelaillu, et onks mul mitää mahiksii päästä pitkälle musiikkiuran kans. Oon 16 v, eli olisko mun pitäny alottaa tää harrastus jo pienenä, vai kerkeenkö vielä oppia, et voisin hakea musiikilliseen ammattikorkeeseen parin vuoden päästä? mitä mieltä ootte? Onko liian myöhäistä? kiitti! Tärkeintä on että treenailet ja soittelet ja nautit musiikista. Urasuoriutuminen ei ole kuitenkaan samanlaista kuin muilla 'aloilla'. Mun vihje? Tee niin paljon duunia ja settiä unelmasi eteen kuin pystyt. Tee biisejä. Perusta bändi. Nauti tekemisestä. Ole itsekriittinen. Ei niitä maailman beatleseja, apulantoja, metallicoja, eppu normaaleja tai pink floydeja perustettu siellä musiikillisessa ammattikorkeassa, tiedätkö. Jos sä haluat soittaa klasaria ammatiksesi (klassista musiikkia) niin sitä saa kyllä varmaan parhaiten puuhastella kun on koulut käyty ja olet vielä hiton hyvä päälle, kun nää sivistysvaltiot pitää moista skeneä yllä verorahoilla. Ehkä ymmärrät parikymppisenä. Ehkä kolmekymppisenä. Ehket koskaan. Ehkä hiffasit jo. Jokatapauksessa muusikon ammattitutkinto ei takaa sulle uraa musiikin maailmassa. Edellytyksiä kyllä. Mä olin joskus sitä mieltä että muusikko on just niin hyvä kuin sen kyhäämä paras biisi on. Nykyistä kantaani en kerro. Lisään vielä: Sä olet tosi nuori. maailman ja musiikin ovet on sulle vielä sepposen selällään. Älä huoli iästäsi, vaan huolehdi siitä että teet aina kaiken ja vähän enemmän. the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time. |