Aihe: Soita tarkoituksellisesti!
1 2
Breezer
06.03.2003 20:58:24
-Mulla on ollut jo pitkään sellainen filosofia kitaransoittoon, että en yritä olla maailman nopein tai paras kepittäjä, vaan sellainen soittaja, jonka soiton tunnistaa ja jonka joka ikinen soitettu sävel kuulostaa tarkkaan harkitulta ja "hyvältä".

Mä nyt pitäsin tuota itsestään selvyytenä, mutta oikeassa oot. Kitara on soitin ja sillä soitetaan musiikkia. Mitä parempaa musiikkia pystyy soittamaan, sitä parempi on kitaristi. Tuntuu, että aika monelta se pääsee unohtumaan tappaingejä ja sweeppauksia soitettaessa. Tottakai hyvä tekniikka on parempi kuin paska tekniikka, koska tekniikka on väline musiikin tuottamiseen. Se miten vaikeaa joku musiikki on soittaa ei tee siitä kuitenkaan hyvää.

Huom. Vastauksessa tekniikkaa koskevaaan kommenttiin en käyttänyt kertaakaan no***s - sanaa, tietoinen valinta.
Breezer
07.03.2003 00:24:44

Voihan sitä soittaa vaikka kuinka kakkaa tahansa, mutta jos sen soittaa hyvin voi olla silti hyvä kitaristi. Ei kaikki kovat kitaristit välttämättä pääse soittamaan hyvää musaa.
Itse en ainakaan pidä kitaristiä hyvänä, jos hän ei kykene soittamaan hyvää musiikkia. Jos hän taas ei "pääse soittamaan" hyvää musiikkia, niin hän hukkaa lahjansa ja on muuten vaan tyhmä.

Ei kai kukaan herranjumala sentään tuollaista ole väittänytkään. Huh! Olisipa siinä väite. "Coldplay on paljon huonompi kuin Dream Theater, koska niillä on niin helppoja biisejä" Sillähän olisi helppo mitata biisien ja bändien paremmuus.
Näitä keskusteluita luettaessa noin joka toinen väittää asioiden niin olevan :D "Yngwie on parempi ku Clapton, koska se on nopeempi" etc. Naurettavaahan se on, mutta yleinen mielipide tällä foorumilla. Niin, Coldplay ja Dream Theater on molemmat kovia bändejä =D

Tuon mun edellisen kirjoituksen tarkoitus siis oli siis tukea alkuperäistä kirjoitusta ja muistuttaa kaikkia, että kitara on soitin, ei mikäkään mulkunjatke. Täällä monet just kehuskelee soittavansa niin ja niin nopeeta ja niin ja niin vaikeita biisejä. Anteeksi mahdollinen väärinymmärrys.
Keppi
07.03.2003 09:37:39
Näitä keskusteluita luettaessa noin joka toinen väittää asioiden niin olevan :D "Yngwie on parempi ku Clapton, koska se on nopeempi" etc. Naurettavaahan se on, mutta yleinen mielipide tällä foorumilla. Niin, Coldplay ja Dream Theater on molemmat kovia bändejä =D

Se on lähes yhtä tyhmä väite kun se, että jonkun pikkutytön mielestä Backstreet Boys on parempi bändi kun Beatles, koska siinä on paremman näköisiä jätkiä=)
Juuup!
funkypick
07.03.2003 09:52:07
Itse en ainakaan pidä kitaristiä hyvänä, jos hän ei kykene soittamaan hyvää musiikkia. Jos hän taas ei "pääse soittamaan" hyvää musiikkia, niin hän hukkaa lahjansa ja on muuten vaan tyhmä.

Tässähän on kyse vaan siitä, että kaikki _muut_ on tyhmiä, kun eivät ymmärrä kuinka hyvää sen kitaristin musa (tai taidot) on, eivätkä halua soittaa sen kans. Ja kyllähän kitaristi voi olla hyvä vaikkei kykenisikään tuottamaan hyvää musiikkia. En tiedä tarkotitko tuossa nyt sitten luomaan uutta hyvää musiikkia vai soittamaan yleensäkin.
You can play anything on any chord as long as you phr^H^H^H play it fast enough.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)