Aihe: Fujigen lopettaa kitaroiden valmistuksen Japanissa
1 2
SoulMan
02.02.2005 14:42:03
Minä olen edelläkävijä ja olen harrastanut tuota jo. Eli noita Fenixin Les Pauleja tulee aina välillä kytättyä, jos löytyisi toinen kappale halvalla. :)

Osaatkos Fox muuten sanoa, mikä Korean tehdas pistää sarjanumeron eteen E-kirjaimen?

Olisi myöskin kiva tietää, mistä nuo eri mahonkilajit erottaa...

Mä olen fenixejä kytistelly myös, mutta ei ole sattunut kuin kaksi stratoa ja yksi SG pultti eteen.
Yhden straton ostin, mutta myin sen sitten, kun se oli hiukan liian painava.
Minds are like parachutes. They only function when they are open.
fox
02.02.2005 15:20:56

Osaatkos Fox muuten sanoa, mikä Korean tehdas pistää sarjanumeron eteen E-kirjaimen?

Olisi myöskin kiva tietää, mistä nuo eri mahonkilajit erottaa...

Duoda, se tieto mitä mulla on noista, niin kirjaimet Epillä mennee näin:
DW = DeaWon (China)
EA = Gibson/QuingDao (China)
EE = Gibson/QuingDao (China)
I = Saejin (Korea)
MC = Muse (China)
R = Peerless (Korea)
S = Samick (Korea)
SJ = SaeJung (China)
U = Unsung (Korea)
and
B stands for Bohêmia Musico-Delicia (Czech Republic)

Elikkäs E-kirjaimelliset näyttäis olevan Kiinan tuottehia..
Noita mahogin nimellä kulkevia puita on tosi runsaasti, osa on oikeelle mahongille sukua ja osa ei..
Itte en erota muuta kun honduras-ja vastaavan khaya-mahongin tuosta Filippiini-mahongista eli lauasta, kun tää jälkimmäinen on vaaleeta ku koivu.. mutta syyrakenne on kuitenkin mahongin. Nato(wood)han ei ole mitään sukua mahongille vaan on ihan oma puulajinsa se. Halvempaa kuin mikään mahonki. Agathis taas ei oikein soitinpuuta ole, päättelevät soitinrakentajat suuressa maailmassa.. ;)
LaXu
02.02.2005 15:55:37
Juu, ei taida noi Epin kirjaimet sopia sitten muiden kitaroiden sarjanumeroihin. Fenixissäni on lavassa "serial number E xxxxx".
fox
02.02.2005 16:01:22

Juu, ei taida noi Epin kirjaimet sopia sitten muiden kitaroiden sarjanumeroihin. Fenixissäni on lavassa "serial number E xxxxx".

Juu ei. Saattaa olla Feeniksillä vaikka Iban systeemit, eli kirjain on kuukausi, tahi myöhemmissä Iboissa tehdas.. Yamahalla on kanssa kirjaimella merkattu kuukautta, mutta myös vuotta...pistänpä esimer-kiksi.. NZ19218 = December 19, 1987
(tai 1997); #218.

Että semmosta..
trih
02.02.2005 17:35:33
Noita mahogin nimellä kulkevia puita on tosi runsaasti, osa on oikeelle mahongille sukua ja osa ei..
Itte en erota muuta kun honduras-ja vastaavan khaya-mahongin tuosta Filippiini-mahongista eli lauasta, kun tää jälkimmäinen on vaaleeta ku koivu.. mutta syyrakenne on kuitenkin mahongin. Nato(wood)han ei ole mitään sukua mahongille vaan on ihan oma puulajinsa se. Halvempaa kuin mikään mahonki. Agathis taas ei oikein soitinpuuta ole, päättelevät soitinrakentajat suuressa maailmassa.. ;)

Bc Richin sivuilla olen nähnyt ekan kerran tekstin: "Nato body (Eastern Mahogany)"

Agathis ei tosiaan ole "tonewoodia". Mutta kyllä agathisrunkokin soi... Ei ehkä yhtä hyvin kuin oikeat soitinpuut mutta värähtelee siinä missä muutkin.
fox
02.02.2005 17:48:09

Bc Richin sivuilla olen nähnyt ekan kerran tekstin: "Nato body (Eastern Mahogany)"

Agathis ei tosiaan ole "tonewoodia". Mutta kyllä agathisrunkokin soi... Ei ehkä yhtä hyvin kuin oikeat soitinpuut mutta värähtelee siinä missä muutkin.

Totta kai, ja kyseinen puu (nato) on kustannusedullista. Mahongiksi sitä ei kyllä yleensä nimitetä, saati mielletä, sukuun Leguminosa kuuluvana. Karkeampaa tavallaan, kuin mahonki. Mainosmiesten oivallus, Eastern- tai paremminkin Philippine Mahogany on tuota laua-mahonkia.

Agathiksesta on runsaasti juttua tuolla osokkeessa, jos kiinnostaa, myös se, miksei ole soitinpuuksi niin-kovin-hyvää: http://www.agathis.info/
Dumb
02.02.2005 18:19:58

Pitää siis tänä vuonna vielä koittaa hankkia pari MIJ Ibanezin 7-kielistä lisää. Tiedä sitten, miten taloudellinen tilanne antaa myöden, mutta ainakin yksi tai kaksi voisi pistää hankintaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)