konehes 31.01.2005 20:31:19 | |
---|
Pari keikkaa oon nähny ja levyltä kuullu. Jotenkin mitäänsanomaton, livenä tosin mielenkiintoisempi. |
kede 31.01.2005 20:55:47 (muokattu 31.01.2005 20:58:11) | |
---|
Sanotaanko näin, että niillä oli aihio, jonka ne jätti kuitenkin käyttämättä. Jotenkin odotti joka biisiltä aina enemmän, mutta ne jäi kuitenkin vähän vaisuiksi ja ennen kaikkea liian tasapaksuiksi. Vähän enemmän koukkuja ja eksoottisuutta olisi toivonut, kun sieltä kerran löytyi jotain torvea ja ehkä huiluakin (ainakin levyllä). Oli koko ajan kynnyksellä, mutta ei missään vaiheessa puhjennut kukkaan. (olipas idols-tuomarimaisesti sanottu) Menisin keikalle, mutta en maksais paljoa. Niin, ja sillä laulajalla oli hieno tapa ääntää. Ja näytti kun sillä ois ollu pumpulia poskissa :P Ja "Tina Turner shitting position" on eittämättä yksi mielenkiintoisimmista biisinnimistä mitä on vastaan kävelly. |
Janne F 31.01.2005 23:44:52 (muokattu 31.01.2005 23:45:30) | |
---|
. . sori, tuli tuplat |
Janne F 31.01.2005 23:44:58 (muokattu 31.01.2005 23:46:35) | |
---|
Mä olen seurannut tätä(kin) viestiketjua vähän huvittuneena. Ymmärtäkää nyt, ihmiset, että Sister Flo on indiepop-yhtye. En mäkään mene valittamaan johonkin Motörhead-keskusteluun, kuinka sillä Lemmyllä ei ole oikein tarttuvia laulumelodioita ja bassossakin on vähän rujo soundi. Ja "Tina Turner shitting position" on eittämättä yksi mielenkiintoisimmista biisinnimistä mitä on vastaan kävelly. Biisin nimi tuli tuottajan neuvosta. Samae sai suunnilleen seuraavanlaista osviittaa biisin laulamiseen: "Samalla kun laulat, kuvittele että makaisit selälläsi lattialla ja Tina Turner paskantaisi sun suuhun." |
aleksi 01.02.2005 00:00:29 | |
---|
Ihan hetkeksi satuin minäkin kanavalle. Ihan hyvältähän se kuulosti. Täytyis varmaan niitä ämpäreitä hakea, niin pääsee paremmin käsiksi. "open hands to the wind" |
mr_b 01.02.2005 00:56:02 (muokattu 01.02.2005 01:00:10) | |
---|
Ymmärtäkää nyt, ihmiset, että Sister Flo on indiepop-yhtye. Ja minä olen ollut indiepop-mies jo 20v, mutta silti ei oikein uppoa (mitä itkinkin jossain toisessa threadissa ajat sitten). Indiepop on hyvä syy olla herkkä, muttei se ole mikään tekosyy vaisuuteen. Mutta hienoa että tälläistäkin dokumentoidaan ja pannaan tv:stä ulos eikä vaan aina niitä RMJ-keikkoja. Kulttuuriteko. Rat King! Rat King! |
ese 01.02.2005 10:09:51 | |
---|
Tykkäsin kyllä. Vähän hiljasta menoa, niitä "kovempia" kohtia kyllä odotti aina välillä, mutta toimii se noinkin. Kosketinsoittajan työskentely miellytti ehkä eniten. Levyn voisi laitttaa tilaukseen samantien. |
juhajuha 01.02.2005 12:02:54 | |
---|
Korjaantuipas negatiivinen ennakkoasetelma huimasti. Nyt pitää hommata levyä jostain ja nopeasti! Wunderbar! Mikä on kun ei ahrista? |
Krice 01.02.2005 12:34:05 | |
---|
Kosketinsoittajan työskentely miellytti ehkä eniten. Se oli niissä haastatteluissa aika velmu. Bändin musiikki muistuttaa jotain 60-70 -luvun hippisäätöä ja toimii mielestäni hyvin, varsinkin sellainen kuvioiden toistaminen. Hieno juttu, että jotkut tekee vähän erilaistakin musiikkia ja oma tyyli näyttää löytyneen. |
Rattata 01.02.2005 14:00:52 | |
---|
Sanokaa jos löydätte depyytin jostain. Cdonissa myydään Tragician's Hatia hintaan 13,95. Kylmä kahvi kaunistaa, mutta pakki ei kestä minkä pärstä vaatis. |
leijonamieli 01.02.2005 19:57:58 | |
---|
Mä en sitä vaisuksi sanois. Siellä oli ihan hyviä äänikerroksia ja lähellä levyn soundeja. Akustisen kitaran revittely oli mulle aivan tarpeeksi hyvää huippukohtaa. Ja mitä Samaeen (laulajaan)tulee. Se jätkä on suomen kovimpia indie-muusikkoja tässä maassa ja on kokonaisuusttajussaan ylitse monen "huippumuusikon". Ja ääni ei ole mun mielestä vaisu vaan kaunis miesääni. Ostakaa vaan levy. Tais olla lähetys Delphicille lottovoitto kun näinmoni uusi ihminen kiinnostui. Indiepopin saralta voisin teille määrätä myös treeballia, cats on firea ja le futur pompistea jos sister flo upposi. "Älä naura rullalautailijoille, heillä on uskonto" -yle |
Numbie 01.02.2005 20:08:27 | |
---|
Tragician's Hat on soinut melkein päivittäin stereoissa siitä lähtien kun sen TSOOL-lämmittelykeikalta ostin. |
mr_b 02.02.2005 01:46:03 | |
---|
Mä en sitä vaisuksi sanois. Äh, vaisu ei ehkä ole ihan oikea sana, erhhg... joku sellainen tuosta vaan puuttui, joka saisi indiesydämeni läpättämään... Rat King! Rat King! |
Tellervo 02.02.2005 10:20:02 (muokattu 02.02.2005 10:21:44) | |
---|
Äh, vaisu ei ehkä ole ihan oikea sana, erhhg... joku sellainen tuosta vaan puuttui, joka saisi indiesydämeni läpättämään... Näin mistään mitään tietämättömänä en itse kyllä oitis olisi indie-leimaa ko. musiikkiin lyömässäkään. Kuten sanottu, minulle tuli kovasti mieleen Suzanne Vega, ja onko se muka indietä? Miksei voi ottaa musiikkia vain musiikkina, ja jos se uppoaa niin fine, ja jos ei uppoa, equally fine. P.S. Bändi itse kyllä varmasti on ihan mieluusti tuon indie-leiman alla, mutta mutta... Ehkä tämä on indietä Suomen puitteissa, mutta kansainvälisemmin katsottuna en ehkä olisi niin varma. Siis jos puhutaan puhtaasti musiikista, ei ulkomusiikillisista seikoista kuten levy-yhtiöstä, tuotannosta jne. Minimumo. |
anttipi 02.02.2005 10:33:59 (muokattu 02.02.2005 10:34:11) | |
---|
cats on firea = The Smiths. Kaska ajaa mopolla. |
Feggy 02.02.2005 11:32:40 | |
---|
Näin mistään mitään tietämättömänä en itse kyllä oitis olisi indie-leimaa ko. musiikkiin lyömässäkään. Kuten sanottu, minulle tuli kovasti mieleen Suzanne Vega, ja onko se muka indietä? Miksei voi ottaa musiikkia vain musiikkina, ja jos se uppoaa niin fine, ja jos ei uppoa, equally fine. P.S. Bändi itse kyllä varmasti on ihan mieluusti tuon indie-leiman alla, mutta mutta... Ehkä tämä on indietä Suomen puitteissa, mutta kansainvälisemmin katsottuna en ehkä olisi niin varma. Siis jos puhutaan puhtaasti musiikista, ei ulkomusiikillisista seikoista kuten levy-yhtiöstä, tuotannosta jne. Samaa mieltä. Itse puhuisin vaikka kitarapopista tai pienimuotoisesta kitaramusiikista. Less is more. |
mr_b 02.02.2005 14:45:47 (muokattu 02.02.2005 14:46:04) | |
---|
Näin mistään mitään tietämättömänä en itse kyllä oitis olisi indie-leimaa ko. musiikkiin lyömässäkään. Kuten sanottu, minulle tuli kovasti mieleen Suzanne Vega, ja onko se muka indietä? Miksei voi ottaa musiikkia vain musiikkina, ja jos se uppoaa niin fine, ja jos ei uppoa, equally fine. Naturally. Indietä, kitarapoppia, hiphoppia, newwavea, funkia mitäpä tuolla väliä. Tulee heti jotenkin amerikkalainen olo, jos yrittää määrittää jotain genreä :-) Edelleen vaan minua oudoksuttaa miksi tuo ei putoa ja joku Harry Hunks uppoaa täysillä. Outoja ovat musiikin tiet. No jaa. Susanne Vega -vertaus ei muuten ole yhtään hullumpi, ektrabonusta siitä siksi että se innotti pitkästä aikaa laittamaan jumalaisen loistavan 99.9F-levyn soimaan... (se muuten on melkein "indietä") Rat King! Rat King! |
Outoja ovat musiikin tiet. No jaa. Niin ovat, ei ole mitään sääntöjä siinä. Susanne Vega -vertaus ei muuten ole yhtään hullumpi, ektrabonusta siitä siksi että se innotti pitkästä aikaa laittamaan jumalaisen loistavan 99.9F-levyn soimaan... (se muuten on melkein "indietä") Just tuo levy itse asiassa lähinnä tulikin mieleen. Minimumo. |
Feggy 02.02.2005 16:43:20 | |
---|
Edelleen vaan minua oudoksuttaa miksi tuo ei putoa ja joku Harry Hunks uppoaa täysillä. Outoja ovat musiikin tiet. No jaa. IMHO Sister Flo on ajatonta, kaunista, täyteläistä ja melodista musiikkia kun taas Harry Hunks on lupaavaa, mutta ei vielä oikein iskevää indiepoppia, siis siinä perinteisessä mielessä. Ihan hyvä, mutta kuitenkin vähän vaivaannuttavaa. Sister Flo taas vie mukanaan. HH:lla on kuitenkin tsaanssia vaikka mihin. Less is more. |
Hööki 02.02.2005 17:08:07 (muokattu 21.07.2005 00:26:43) | |
---|
zzzzzzzz Tosi pätevä kaveri... |